Unii au Mercedes de 3.0, sincer contează de câți biștari dispui, dacă vrei ceva fiabil și ieftin la taxe iei cât mai mic, 1.4 as zice.
Strict partea de diesel:
Eu la inceput am luat bmw 2.0 de 163cp. E o prostie sa iei motor mic, ce eu neaparat trebuie sa il tin la blana?! masine are cai in functie de cum o calci, daca merg cu 1800 ture am 80cp si merge ca melcu desi ea are 163cp la 4000 ture. Daca iei masina puternica ai si frana puternica si stabilitate. Iti recomand macar cu 150 cai. Jafurile de 1.3 si 1.5 se leagana in curbe de o iei pe aratura. Eu la a mea am bari de stabilizare, sta in curbe si la viteza mare. Mai repede mori cu masina 1.3 daca mergi tare decat cu 2.0. Daca iei motor mic mergi incet, parerea mea. E o protie sa dai cu 150km/h cu motor de 1.3 de exemplu. Oricum si cred ca e limitata pe la 130 adica nu trage mai mult.
Partea de benzina:
Aici nu prea conteaza marimea motorului ca din 2.0 benzina s-au scos 3000 cp. Si cu 0.9 poti merge cu 170km/h. Parerea mea e ca mai bine sa iei diesel sau electric, pe benzina consuma ca saracia, cand vrei sa mergi cu 160km/h si vezi ca ai 13l consum incepi sa plangi, eu la bmw meu la 160km/h am constant 6.5l consum si 2600 ture.
Iti recomand diesel sau electric, benzina e de oras nu de autostrada ca te usuca. Ia-ti diesel 2.0 cu macar 150 cai si nu o tura peste 2500 ture. Fara grija ca nu se infunda, se infunda la turatie sub 1800 ture, nu asculta haterii.
Ce taxe? Eu am de 2.0 diesel si nu consta cine stie ce, fac asigurarea cu 300 lei pe numele parintilor, verificarea cu 150 lei. Costurile masinii sunt mici, un schimb de ulei 5w40 cu filtre face 450 lei si e bmw seria 1. De 4 ani imi bate volanta sau rulmentu de presiune si nu l-am schimbat si mai merge inca 5 ani. Nu are rugina, singura piesa ca s-a defectat e termostatu la apa si alternatoru, atat. Am dat pe ea 5000 euro si merge vreo 7 ani linistit. E foarte fiabila, consuma 5.5l la 130km/h. Masinile de 1.4 mpi odata ca nu prind 130km/h si si daca prind consuma vreo 10l. Si dai si pe aia macar 2000 euro.
Compari mere cu pere, hai sa iti arat diferenta
- impozit cam 60 de lei in loc de 180
- la asigurare nu stiu exact ca variaza, dar e mai putin
- consumabile extrem de putine, nu mai ai injectoare, turbo, intercooler, ambreiaj masa dubla, samd daca iti pica ambreiajul scoti 3000 de lei
- schimburi de ulei si filtre te duc undeva la 160 de lei
- cauciucuri mai mici = mai ieftine
- si lista continua doar ca nu mai am chef sa scriu
La bemveul tau ai avut noroc si trebuie sa te bucuri, majoritatea masinilor nu sunt intretinute cum trebuie si nu-s fiabile, fie ca vorbim de bmw audi vw samd.
Un pic mai scump. Bine da cauciucurile le schimb odata la 3 sau 4 ani, costa toate 4 vreo 1400 lei ca pun numai pirelli cu astea nu fuge spatele asa usor pe apa. Nu am avut probleme la injectoare, turbo... inca. Am verificat turbo nu are joc sper sa mai tina cativa ani. Apai eu nu dau cu 4000 ture si nu fac liniute, imi ajunge ca si la 2500 ture ma baga in scaun. Nu stiu ce sa zic eu am 205/55/r16 91v sunt masini la care sunt mult mai scumpe cauciucurile (alea w), ce am eu au majoritatea marimea asta cica e destul de comuna.
Prima data cand m-am suit in bmw am si derapat intr-o curba, eram cu a2-a si am dat talpa, erau 2 benzi la urcare si langa mine era un tir. A fugit spatele era sa intru sub tir, noroc cu ESP ca mi-a taiat gazu si a facut ceva din frana si a redresat-o, in total a alunecat cam 20 cm, fara esp intra sub tir. De atunci am invatat sa nu dau talpa in curba in treapta mica.