Conform OUG 195/2002, rep. in 2006, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„ART. 49.(1) Limita maximă de viteză în localităţi este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A şi B, şi limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliţiei rutiere.
(3) Pe anumite sectoare de drum, ţinând seama de împrejurări şi de intensitatea circulaţiei, administratorul drumului, cu avizul poliţiei rutiere, poate stabili şi limite de viteză inferioare, dar nu mai puţin de 10 km/h pentru tramvaie şi de 30 km/h pentru toate autovehiculele."
Fata de aceste prevederi limita de viteza este cea stabilita de primarie, daca nu este stabilita o limita mai mica atunci limita este cea stabilita general pentru localitate, respectiv 50 km/h. De altfel, in functie de situatie, conducatorul auto trebuie sa reduca viteza la apropierea de aceste treceri, de ex. cand sunt persoane langa trecere.
Au innebunit si aia din ro cu reducerea vitezei in oras, oricum e in zadar accidentele se petrec ca in trecut
Va întreb pentru ca instructorul meu ma învățat in felul următor :
Când ma apropi de o trecere de pietoni nesemaforizate sa iau piciorul după acceleratie cu 200 de metri înaintea treceri si scade automat viteza de la 50 km/h pana la 30 km/h și sa țin piciorul deasupra ambreajului și frânei... dacă nu trece pietoni sa apăs ambreajul și sa bag din treapta 3 in 2, dacă sunt ambreaj și frâna
Instructorul ti-a spus exact ce scrie in legislatia rutiera.
Am înțeles și aceiași treaba a învățat când fac o curba sa iau înainte de curba piciorul după acceleratie și când sunt la jumatea curbei sa accelerez
Stanmariusvasile întreabă: