Treapta de viteza se adaptează în funcție de viteza cu care vrei tu sa mergi.
Treapta 1 se folosește mereu atunci când vrei sa pleci de pe loc sau din cauza situației în care te afli ești nevoit sa te deplasezi cu viteza mica. Ex : când este aglomerat, când mergi pe un drum cu gropi, când treci pe la o cale ferata etc. Atât timp cât mergi cu 5-10 km / h trebuie sa ai treapta 1 indiferent de situație.
Motorul îți moare numai atunci când la plecarea de pe loc ambreiajul este lăsat prea repede sau atunci când te afli într o treapta de viteza oprești rotile mașinii fără sa calci ambreiajul sau fără sa lași pe neutru ( sau liber)
Exemplu. Dacă mergi cu 50 km/h în treapta a 3a și trebuie sa opresti de tot mașina, trebuie sa bagi mașina în neutru și după doar frânezi fără sa mai ții ambreiajul călcat. Când te poți deplasa iar începi cu treapta 1 și faci plecarea de pe loc care aia o înveți la școala de șoferi.
Prin scris nu cred ca înțelegi mare lucru, trebuie sa și vezi dar sper ca ți ai făcut o idee
Exact, îți moare motorul, când vrei să mergi încet cu mașina, mergi cu ea din ambreiaj, nu-l lași de tot și mergi cu a întâia, nu e greu, exersează, ia ți un instructor care să te învețe nu unul să urle la tine
Cu treapta a doua, cu viteza redusă. Sper sa nu ai permis daca nu stii atata lucru.
Din nefericire pentru tine am permis
Si nu am condus in viața mea decat la școala de soferi cu 1 2 3 atat cum am menționat mai sus
De condus stiu sa conduc dar aveam o mică nelamurire in legatura cu mersul încet si in ce treaptă trebuie sa merg
Multumesc de sfat profesionistule.
Din nefericire pentru toti cei care ii intalnesti in trafic. De ce ai condus doar cu 1, 2, 3? Pe a 4 a nu o stii?
Daca e ingust si cu denivelari, lasa masina usor de tot, cu a 1-a. faci oprire completa daca e nevoie. Si apoi legat de faptul ca iti moare motorul, probabil ai masina pe benzina, si cu cilindree mica sau medie. Trebuie sa inveti putin si forfecarea, asa ii zice popular. In treapta 1 cat nu ai dat drumul complet la ambreiaj, sa ii dai putina acceleratie, daca ai turometru (sunt matizuri, ca-uri s-a.m.d. care nu au) incearca sa o tii peste 1000 rpm din acceleratie cand eliberezi ambreiajul. Si o sa vezi ca nu mai moare motorul.