Ok revin la masina mea si la baterie.La mine am gasit problema, bateria este buna, era un fir deconectat de aia alternatorul incarca normal 20 amps, de aia bateria masurata de mine arata bine.
Deci cum sa masori o beterie daca este buna sau are p[robleme?
Cu aparatul de masura pus pe curent continuu cu motorul la masina oprit masori la bornele bateriei, daca bateria este buna trebuie sa masori 12.6 volt.
Daca masori sub 12 volti,bateria nu lucreaza corect,sunt probleme la acea baterie.
-Pui pe cineva sa porneasca motorul,tu masori la bornele bateriei,in momentul pornirii ar trebuie sa vezi ca tensiunea scade, pentru o secunda sau cateva secunde, scade in jurul valorii de 11 volti, deci daca bateria este buna trebuie sa masori la pornitrea motoruluio 11 volti sau 11 si ceva volti.
Daca masori sub 11 volti atunci bateria are probleme.
La fel cu aparatul de masura pus pe amperi masori cablu rosu ce vine la baterie, trebuie sa arate un amperaj mic, cum am zis vreo 20 amperi.
Daca masori amperaj mare, atunci bateria este de vina.
Asta e ce am gasit si ce poate omu sa faca acasa simplu, daca are macar un aparat de masura simplu.
Dar prima data masori cu motorul pornit la bornele bateriei si trebuie sa fie 14.4 volti,ala este curentul ce alternatorul baga in baterie,asa stii ca alternatorul este bun,apoi treci sa masori bateria cum am aratat mai sus.
Sa nu mai duci masina la mecanic,sa o lasi la ala,nu are timp bla bla iti mai ia si nu stiu cati bani,,cine stie ce iti mai strica pe la masina ca asa is mecanicii mai mult strica decat sa repare.
Informatiile ce am zis aici is dimn teste facute, din video puse pe Youtube sa vada omu si sa stie, asta pentru cei care vor sa stie si vor sa nu piarda timp si bani pe la mecanici.
Este posibil sa nu ajunga benzina la carburator sau sa se infunde diuza. Incearca sa pompezi manual benzina, daca e posibil.
Cand e frig mare si/sau nu porneste/porneste greu, incearca sa folosesti spray de pornire.
Bujiile sunt relativ noi. O să încerc un spray de pornire mai întâi. Apoi o să iau în calcul şi posibilitatea "apă în benzină".
La benzinar iei cel putin la 2 ani bujiile, fisele, alimentarea si clapeta de aer la curatat/verificat. Altfel porneste mai greu decat un diesel.
Bateria nu este buna, deci verifica bateria dar nu sa o verifici tu, sa o verifice cineva care are scule ce poate determina daca bateria e buna sau nu.
Tu poti verifica alternatorul daca este bun, dar si ceva baterie daca ai un aparat de masura.
Cu motorul porniot masori la bornele bateriei si trebuie sa ai 14.6-14.9 volt.
Daca ai sub 14 volt, atunci alternatorul nu incarca bateria corespunzator.
Daca ai 14 volt si ceva atunci alterntorul scoate bine.
In continuare daca ai un aparat de masura ce masoara si amperii, poti masura cablu rosu de la baterie sa vezi cati amperi intra in baterie.
Un curent stiu si eu de max 20 A arata ca bateria ar fi buna.
Daca in baterie intra 40 ori 60 amperi atunci bateria nu este buna.
Dar cel mai indicat este sa verifice cineva cu un aparat special care masoara baterii, ala o sa iti zica sigur cum este bateria.
Alternatorul il masorti tu cum am spus.Deci mecanicu piutea sa faca asta de cata cu tine asa usor in cateva minute si macar stiai ca alternatorul este bun, stiai sigur ca problema este la baterie.
Daca ai un devi cd ce trage curent din baterie cand masina este oprita si aia se poate verifica dar cum am zis trebuie sa ai ceva scule.
Deci verifica alternatorul daca ai un aparat de amsura de asta simplu ce arata volt dc.
Am raspuns la intrebarea ta,pentru ca am cautat o discutie unde cred,cel putin asa cred,ca am discutat,nu stiu daca tu ai pus intrebarea sau altcineva,dar stiu ca ai participat si tu la acea discutie.
Era vorba despre electricitate,despre curentul electric,poate gresc sa zic ca ai fost si tu in acea discutie,in sf de aia ma uitai la intrebarile tale si am vazut intrebarea asta si de aia am raspuns.
Alta chestie este ca si eu am probleme cu bateria si tot cautand nu stiu ce informatii,am dat peste alte alea asa am ajuns sa vad ce stiam eu despre curentul electric nu e chiar asa,adica este cam gresit,acele discutii is cam gresite,ori ce am zis despre curentul electric in acele discutii si voiam sa clarificam,pentru ca am aflat acum ce este de fapt curentul electric.
Am dat peste ceva chestii,discutii si video alea unor profesori de la universitate,de astia profesori de electricitate,care nici ei nu intelegeau de fapt ce este curentul electric,sau cum mai exact functioneaza.
Un profesor de asta,a venit acu cu o terie de sta mata in coada daca esti curios si stii engleza cat de cat pot sa iti trimit link-ul sa vezi si tu ce balarii zice ala,adica pentru mine la cat am priceput eu,nu cred ca este cum spune el,nu face sens,dar f multi care au citit au spus,erau confuzi inainte,dar acum citind cea spus asta, au devenit si mai confuzi in ce priveste explicatiile curentului electric.
Eu citind cea spus ala, ma duc cu gandul ce este de fapt curentul electric, este f interesant, bine asta daca e careva curios, dar de data asta is 100% sigur ca am aflat in sf cum sta treaba cu electricitatea asta
Acum stiu sigur ces aia volti,ces aia amperi,stiu ce pompeaza un generator de curent,inainte am zis ca pompeaza electroni,dar n u e chiar asa,de fapt pompeaza altceva,dar nu mai scriu, poate nu esti curios.
Am fost la un magazin de asta de piese auto Auto Zone se numeste, astia iti testeaza bateria, iti scaneaza masina pentru coduri gratis, de fapt mai toate magazinle de genul asta, aici iti faac teste gratis.
Am fost la 3 magazine diferite pentru ca nu eram lamurit ca bateria mea este defecta si au gasit toti bad battery, deci am bateria rea.
Ma uitai pe Youtube sa vad ce zic uni alti, am vazut la unu cea testat o baterie moarta si una buna si a masurat amperii cei baga alternatorul, arata ca la bateria buna alternatorul baga 20 A si la aia moarta baga 40-60 A.
De aia am, zis sa masori si tu, Dar mai devreme am mers afara si am masurat la mine si alternatorul baga 20 A desi aia ce au facut test cu o scula speciala zic ca bateria este bad, adica am avzutt eu ca aia fac test in fata ta, ma uitai si eu pe scaner.
Dar banui ca alternatorul baga 40 sau mai multi amperi daca bateria este complet goala,asa cum este a ta,ori la mine,pentru ca bateria si la mine porneste masina f usor,doar ca sistemul start stop nu mai functioneaza,plus cateodata imi zice sa duc cheia aproape de volan, am masina cu buton, apas butonu si nimic mai stau cateva secunde apas iar si porneste.
Deci ceva este rau, toti zic ca bateria, desi la bord nu imi afrata nimic despre baterie.Dar o sa pun alta baterie si o sa vaz cum sta treaba.
De aia zic si la tine verifica alternatorul, pentru ca daca alternatorul nu baga 14.4 volt inm baterie atunci in timp bateria se defecteaza.
Multi cumpara alta baterie noua, dar fara sa verifice daca alternatorul este bun, iar daca este rau va omora si bateria noua.
Alternatorul asa de masoara cum am zis cu aparatul de masura cu alternatorul mergand, trebuie sa ai la borne 14.4 volti, daca ai sub 14, alternatorul e dus de suflet, incarca defectuos.