| Catalin0486 a întrebat:

Masinile cu motor diesel conduse subturate, "la consum", se uzeaza mai repede de cat cele conduse supraturat?

7 răspunsuri:
| RatoiBot a răspuns:

Da.

| DryIce a răspuns:

Nu. Cu cat e mai tare turatia cu atat scade durata de viata motor + componente. Singura chestie ca daca e subturat se infunda turbo (cum am patit si eu) si pierzi cai in prostie. Acuma ma chinui sa-i dau cu 3, 5k 4k ture si degeaba abia isi revine turbo. Cica a intrat ulei in intercooler. Si acum cand o calc scoate fum negru ca supararea. Cica s-a busit si ecu. Deci subturat un diesel rezulta in multe probleme! iti zic din experienta.

| DryIce a răspuns (pentru DryIce):

Si acum de cand o tot calc vad ca se duce cutia de viteze, nu e ca la bmw, la restul masinilor care nu sunt bmw sau mercedes nu rezista componentele sa o calci tare la blana. Mie deja mi s-a uzat cutia suna ceva cand sta scoasa din viteza si caraie in a 3-a. Inainte nu facea asa. Am condus si bmw cu acelasi motor ca a meu o calcam la 4, 5k ture si nu caraia nimica si avea si mai multi km decat a mea. Viata e grea i know :I

| OldSoul a răspuns:

Nu stiu ce fac ceilalti, dar am si eu masina pe diesel, si schimb vitezele la 3000 de rotatii.
Iar in depasiri ajung si peste 3500, uneori ajung si peste 4500, fara sa am probleme.
Acum desigur, eu fac asta ca imi cunosc masina, stiu ce piese am bagat in ea, stiu ca pe partea de motor e totul in mintile lui, si fac asta doar cand e motorul cat de cat cald. Dar pe masina altuia nu ma bag la asa ceva.
Eu conduc asa de peste un an si nu am avut nici o problema pe partea de motor, si nu-ti imagina ca am un motor de doar 200. 000km, are ceva km dar trage de rupe, ce e drept si cand am luat masina s-a schimbat tot ce a trebuit pe ea, a costat si asta dar stiu ca nu ma lasa la greu.

Pana la urma decat sa-mi pice turbina pentru ca am condus subturat, eventual sa-mi bage si ulei in motor sa-l bulesc si ala, mai bine merg turat, si cel putin daca se strica ceva, macar stiu ca se intampla asta din vina mea.

| FerLin a răspuns:

Sub turat nu inseamna numai decat "la consum". Fiecare motor are o plaja de turatie a lui unde scoate cea mai mare putere la un consum cat mai mic. Daca mergi cu motorul subturat, ai sa observi ca nici nu ai putere daca vrei sa intrii intr-o depasire si in acelasi timp iti si creste foarte mult consumul ceea ce inseamna ca motorul se forteaza, deci automat se si uzeaza mai mult, dar bineinteles nu asa de mult cum se uzeaza cand il turezi foarte mult.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Eu consider ca sunt prea tanar, iar masinile inseamna prea putin, ca sa fac "studii" de genul, mai ales cu o masina diesel.
Eu imi conduc dieselul cam asa: 1100rpm-1500rpm in oras, schimb undeva pe la 2000rpm.
Cand ies din oras, cam toate schimbarile sunt peste 3500. Nu cred ca exista drum in afara localitatii, sa nu prinda un 100-110 cu treapta a 3-a (4500-5000rpm).
Inainte de a o tura, am grija sa ajunga temperatura apei pe la 90 de grade. Acolo poate fi turata cu riscuri minime, sau inexistente. Cu motorul rece trebuie sa conduci calm, pentru ca uleiul e gros si rece, nu anuleaza efectul de frecare (uzura) cum trebuie.
La turatii mari se uzeaza cuzinetii si segmentii. La turatii prea mici, se poate infunda turbina (prinde depuneri), injectoarele, pompa de injectie, chiar si supapele.
Deci, un motor condus subturat nu iti face paguba in buzunar pentru ca e uzat; el merge prost si cere reparatii costisitoare, pentru ca se defecteaza turbina si instalatia de alimentare, componente foarte scumpe.

| Catalin0486 explică:

Multumesc pentru raspunsuri, eu conduc masina la 1500 de ture fara accelerari bruste si cand trebuie sa schimb urc pana la 2000-2500 apoi revn la 1500-200 si motorul nu "tremura" nici o data. Mi-se pare ca motorul si masina merg excelent la aceasta turatie, intr-adevar asa cum spune DryIce am observat ca nu mai intra turbo in treptele mici decat dupa 3000 de ture