anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Noua taxa de poluare ar trebui sa arate cam asa:
non euro si euro 1= ~200euro
euro 2= 150 euro
euro 3= 100 euro
euro 4= 70 euro
eurp 5= 50 euro
euro 6= 40 euro
Taxa fiind platita anual, ok.
Bun, dar cum facem pentru cei care polueaza mai putin? de exemplu parintii mei au aceeasi masina de 12 ani, un golf 4 euro 3, masina este impecabila, dar ei fac maxim 2000km/an cu ea, de ce sa plateasca mai mult comparat cu unul care are euro 5 dar face 15.000/an? nu e clar ca ala polueaza mai mult? nu stiu cum vor calcula ei taxa asta dar presimt ca nu o sa fie echitabila pentru toata lumea.
Iar faza cu itp-ul facut la 1 an pentru masinile mai vechi de 12 ani mi se pare o idee buna, dar atata timp cat o sa si isi faca si ei treaba corect, fara spagi.
Cu impozitul cred ca oricum era foarte aiurea, iar daca l-ar schimba asa cum se lauda, ar fi benefic pentru cei care isi doresc/permit o masina cu motor mare.

9 răspunsuri:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Si ce ai vrea? Sa fie un agent la fiecare masina sa verifice cati Km a facut? Sau sa se faca foi de parcurs la masini si, oricum, kilometrajul poate fi pacalit. Atunci se zice asa: cine polueaza mai mult la 100 de Km? Pai ala cu Euro 3 fata de ala cu Euro 5. Atunci, bine! Ala plateste mai mult. In felul asta ii obliga (pe cei ce au bani) sa-si schimbe mai des masina.

| uncetatean123 a răspuns (pentru Salontanul):

Pai cum sa isi schimbe masina daca nu au cu ce? daca tot e sa faca ceva calumea, sa fie in functie de cat poluezi corect? daca tu faci multi km, nu e clar ca poluezi mai mult decat mine chiar daca am un euro mai mic? sa fie legile mai stricte pentru km dati inapoi

| Salontanul a răspuns (pentru uncetatean123):

Tu citesti ce scrie lumea pe aici? Redau:" In felul asta ii obliga (pe cei ce au bani) sa-si schimbe mai des masina." Eu n-am zis ca toata lumea poate sa-si schimbe masina. Iar ideea de a-i ajuta si pe cei saraci este una comunista. Cine nu-si permite masina sa nu-si ia. Asta-i capitalismul pentru care au iesit in strada parintii tai. Mutati-va in Coreea de Nord.

| uncetatean123 a răspuns (pentru Salontanul):

Pe bune? sa inteleg ca tu esti unul din fericitii 10% care au bani in Romania si isi permiti sa schimbe masina la fiecare 5-7 ani, nu? daca cei saraci nu isi permit sa isi schimbe masina, atunci lasa-i sa o detina dar in functie de co2 + km efectuati pune-i la plata, dar fa la fel pentru toata lumea, nu forta niste oameni care fac 2-3 km/zi sa isi schimbe masina, de ce? mai degraba taxeazal pe cel care polueaza mai mult, pentru ca pana la urma despre asta e vorba, despre poluare, medul inconjurator, incalzirea globala, etc., masina la omul sarac daca nu este pornita, nu polueaza, clar! masina ta euro 6 care oricum are destul co2 si merge non stop, aia o sa polueze mult mai mult decat a mea care sta parcata.

| Salontanul a răspuns (pentru uncetatean123):

Eu zic ca ar trebui sa fie si mai mari taxele si cei ce au sub Euro 5 sa nu aiba voie sa circule. Iar a omului sarac este posibil sa polueze ca n-o tine in garaj, o foloseste. Ca s-o tina in garaj isi lua una de jucarie nu sa stea sa mai si plateasca taxe si impozite. Asa ca sunt bune taxe cat mai mari. De ce sa tii o masina degeaba?

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu exista nicio propunere legislativa clara in sensul unei noi taxe. De unde ai scos tu calculele alea...

| uncetatean123 a răspuns (pentru suntserios):

Ba exista... spune pe net ca cei cu non euro sau euro 1, cel mai probabil o sa plateasca undeva la 200 de euro. si a mai zis de euro 5 ca ar fi vreo 40-50 de euro, iar euro 6 iarasi vreo 40 de euro. iar la restul am dedus...

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

"Noua taxa" este la fel ca si celelalte de pana acum, o mare idiotenie. Eu am taxa achitata la masina mea (euro 2), normal ar fi sa nu mai platesc absolut nici o taxa.
Oricum, o sa se umple din nou de masini cu acte straine, majoritatea false. Eu deja am in plan un motor peste 2.4
Daca imi pun taxa de 150-200e anual la masina mea de 500e, eu o radiez fiscal linistit, si circul cu ea.
Taxa normala trebuia sa fie introdusa in pretul combustibilului. Ala e direct proportional cu poluarea.
Itp-ul la 1 an e oarecum normal, poate asa o sa mai dispara din cojile ce trec "pe spaga", iar odata cu ele va disparea si obiceiul spagii.

| OldSoul a răspuns:

Ideal ar fi ca impozitul sa dispara si aceea taxa sa se vada in pretul combustibilui, dar cum si ala (pretul combustibilului) amaratul e plin de acize, o alta majorare nu s-ar vedea bine, si asa a ramas in impozit.
Personal mi-se pare ok, iar faptul ca X sau Y nu circula mult, nu mi-se pare un argument solid, daca-ti cumperi o masina inseamna ca-ti permiti sa platesti si taxele, si asa cum platesti si asigurarea, si rogvinieta indiferent cat circuli cu masina, tot asa mi-se pare normal sa platesti si impozitul, pana la urma nu te obliga nimeni sa ai masina, aia e, pana la urma masina e un lux necesar, accepti bine, nu, aia e, si taximetristii trebuie sa traiasca.
Nu ma refer in cazul tau, ma refer in general.

Diferenta dintre cei ce circula mult sau putin cu masina se simte din accizele din combustibil, de acolo mai incaseaza guvernul bani, si cel mai probabil mult mai multi decat din acel impozit.