Audi a4 sau a6
bmw m3 nu stiu daca gasesti la 8-9000€
dar cele mai bune masini germane sunt vw, audi si cateva mercedesuri......pentru ca e masini fabricate acolo. Funda?
Mai bine iti iei un Sandero nou in banii astia. Nu e cu nimic sub primele 2 masini propuse de tine si e cu 3, respectiv 4 ani mai nou ca toate. Macar stii ca e masina ta si ca nu a mai fost rupta-n 7 de altii inainte.
''pentru ca e masini fabricate acolo''
serios? e masini fabricate acolo? Si eu daca iti spun ca nu e fabricate acolo ce te faci?
Uite un exemplu :
''automobilele de marca Audi, cu excepția celor două uzine germane din Ingolstadt și Neckarsulm, mai sunt fabricate și în orașele: Győr (Ungaria), Bratislava (Slovacia), Changchun (China), Bruxelles (Belgia) și Aurangabad (India).''
http://ro.wikipedia.org/wiki/Audi
Te informez ca masinile nemtesti ERAU fabricate in Germania, acu ''e fabricate'' peste tot in lume.
Depinde ce cauti, daca vrei o masina second-hand, poti sa te uiti dupa un Audi A4 2.0 tdi. Anul fabricatiei il stabilesti in functie de pret, kilometraj si dotariile pe care le vrei, adica iti configurezi dotarile, nr de km, si dupa aia vezi rezultatele, adica pretul si te decizi asupra anului de fabricatie. Un seria 5, mai vechi, implica unele costuri mai mari deoarece bmw e o masina din clasa premium. Consumul va fi mai mare, taxele vor fi mai mari, intretinerea va fi mai scumpa. Tu decizi daca merita sau nu sa il iei deoarece daca iti permiti sa-l intretii, masina ( Bmw seria 5 ), va fi cu mult peste ford, opel si vw. Mie de exemplu nu imi surade ideea cumpararii unei masini noi. Multi zic ca e mentalitate de roman prost, dc sa isi ia logan cand isi poate lua seria 7 din 2000. Nu, sunt constient de avantajele pe care ti le ofera o masina noua, dar tot odata de limitarile pe care le impune. Si ma refer aici la raportul dintre dotari si pret. Daca dispui de un buget mic si te intizi la o masina scumpa si si noua pe deasupra, in caz ca reusesti sa o iei, o iei cheala, adica fara prea multe dotari. Dar in schimb daca iti gasesti o masina second-hand buna, intretinuta, faci o afacere buna. O masina sh premium intretinuta, are cam aceeasi garantie ca una noua, doar ca nu e in scris. Adica esti 90% sigur de faptul ca va rezista ceva timp de acum incolo si in plus te vei simtii bine in ea, pentru ca asta e ceea ce conteaza. Sper ca te-am ajutat. Iar dupa ce vei lua o decizie, consulta forum-urile de specialitate pentru a te feri de eventualele probleme, sau pentru a vedea pareri ale proprietarilor.
Casco e mult mai scump la un Audi sh decat la un Logan sau Sandero nou, intretinerea e mult mai scumpa, impozitul e mai mare, daca are peste 7 ani casco nici nu mai poti sa faci, rugina intra in ea mai repede decat intr-o masina noua, nu ai garantie 100.000 km sau 6 ani pentru nimic. Unde mai punem ca la masinile sh e o adevarata loterie. Poti nimeri o masina buna sau poti sa bagi bani inca odata pe cat ai dat in 2-3 ani.
Aberant sa cauti masini si in Germania in banii aceeia. Golf5 cumparat in decembrie la 130k, fabricatie 2009 masina de leasing. Intr-adevar masiniile de afara stau mai bine la capitolul de bucsi, arcuri, telescoape si injectoare avand un combustibil cu mult peste al nostru. Dezavantajul este ca si acolo se mai practica datul inapoi la km.
Asa e, ai dreptate, dupa cum am zis, sunt constient de avantajele unui autoturism nou. Stiu ce implica, stiu ce beneficii aduce. E adevarat ca piata sh a masinilor e o loterie, dar aici norocul si-l mai face si omul cu mana lui. Trebuie sa iei pe cineva priceput cu tine, cunoscator de limba germana in cazul de fata, dar care sa stie sa se fereasca de samsari, de turci, romani, bulgari si sa stie unde sa caute o masina si ce trebuie sa inspecteze. Bineinteles ca poti sa fi priceput, cu experienta de 10-15 ani in asa ceva si sa iei teapa, dar totusi implicarea mai multor persoane cu experienta in cumpararea masinii te scapa de anumite riscuri. Ai dreptate si cu partea in care zici ca nu ai garantie, 100.000 km, DAR, de eu am condus cateva saptamani un mercedes e klasse, din 2004, cu aproximativ 340.000 de km, in care nu prea s-au investit bani si care si dupa 300.000 km mergea impecabil si nu o spun ca sa laud modelul sau marca, ci o spun ca argument pentru faptul ca o masina premium intretinuta corect va functiona la fel de bine sau chiar mai bine ca o masina noua in garantie, spun asta facand referire la Logan sau Sandero, nu stiu cate dintre ele trec de 250.000 km, sincer.
M-am hotarat asupra la o mazda 6 din 2009, benzina, 1.8, 84 000km
E ok alegerea, e o masina fiabila, cu acel motor de 1.8 vei scoate consumuri bunde la un mod de condus temperat, de curiozitate, imi dai te rog un link cu masina?
Asta ar fi in top alegeri
http://www.autovit.ro/mazda-6-C28683079.html
Arata foarte bine masina. Pretul de asemenea e unul bun. Cand mergi sa o vezi, sa iei pe cineva priceput, poti sa intri pe clubul posesorilor de mazda din Romania si sa rogi pe cineva de acolo sa vina cu tine. E foarte important, pentru ca fiind o masina noua tu probabil o sa fi foarte euforic si poti sa nu observi anumite lucruri care pot fi problematice. Oricum daca merge la fel de bine cum arata, ai facut afacerea potrivita!
Am vazut Logan pe taxi cu peste 400.000 km la bord. Si e vorba de o masina omorata zilnic prin oras. Nu mai e ca pe vremuri cand masinile nemtesti erau cele mai fiabile. Toate marcile sunt obligate sa respecte niste norme minime europene (legate de siguranta, fiabilitate, confort, etc) altfel nu au voie sa comercializeze autovehicule.
Tot ce s-a vandut in Romania post 2007 sunt masini verificate si care indeplinesc standardele minime.
Sincer, chiar as fi curios sa aflu povestea acelui taxi. Te cred, bineinteles dar as fi curios sa stiu cum a reusit performanta, avand in vedere ca fost si taxi, cum ai zis si tu, chinuita zilnic in jungla...Normal, masinile nu mai sunt ca prin anii 2000-2002, exista normele acelea de care vorbesti, dar si acum dar si in viitor, o marca premium se va diferentia lejer de o masina din clasa medie. E vorba de calitatea materialelor dar si de performante.
Neah, materialele nu sunt mai de calitate, doar finisajele. Nimeni nu urmarste sa-ti iei o masina premium si s-o tii 20 de ani, ca pe vremuri.
Legat de masinile astea ''de fite'' sau chiar premium, uite ce mi-a scris un prieten pe un forum :
'Am un Passat din 2005. Nu stiu ce n-am schimbat la el inca. Acum 2 saptamani am anulat DFP-ul ca s-a imbacsit, unul nou e pe la 1200euroi. Are dragul de el sistem de autocuratare, dar unde dracu sa-l faci ca ai nevoie de viteza constanta pe turatii mai mari timp de 7-10minute. In oras, e condamnata la moarte. Imi papa vreo 8 litri pe extern. Si cica are 140 de cai, dar ii tot caut prin portbagaj. Rahatul de aditiv pentru DFP e la 300 de lei litrul si iti intra peste 4 litri. Sa schimbi distributia iti desface si nasturii de la camasa. Ambreiaj volanta dubla 'eftin de tot. Era saptamana trecuta un Passat Highline in service, undeva spre 60. 000km BlueMotion sau ce naiba, avea o gaura in bloc de dimensiunea unei mingi de fotbal. Cica boala VW, zicea mecanicul...
Daca imi spunea acum o luna, ii radeam in fata, numai ca acum 3 saptamani mi-a iesit biela la Caddy si a trebuit sa schimb motorul. Vorbesc de masini foarte ingrijite, cu revizii la zi, uleiuri de calitate, service-uri bune. Praf.''
Tine cont ca Passaturile si Audiurile au aceleasi motoare si aceleasi cutii pe multe modele.
E un caz chiar nefericit. VW si Audi sunt recunoscute pentru fiabilitatea masinilor. Problema e ca nu se mai fac masini ca mai demult. O alta problema e calitatea serviciilor service-urilor din Romania dar mai ales a drumurilor. Eu stiu pe cineva care are un Jaguar, S-type, motor de 3000 cm3. Saracul om s-a strofocat cred ca jumate de an pana sa-si ia masina, nu pentru ca nu avea bani ci pentru ca primea sfaturi de la oarecare oameni care ii spuneau ca Jaguar e masina rea, ca nu rezista, ca trebuie sa mai ai una pentru piese, ca mai nu stiu ce. Omul si-a luat inima in dinti, l-a cumparat, se straduieste sa-l intretina si functioneaza perfect, nu a avut de schimbat mare lucru. De mentionat ca si-a luat masina de la un om bogat, in varsta din Germania. Nu e povestea aceea de samsari " a fost al unui batran care o tinea in garaj", e realitate. Omul avea bani, o intretinea, mi se pare ca avea chiar si sofer dar s-ar putea sa il confund in privinta asta. Oricum, asta dovedeste inca odata ca tine foarte mult de noroc dar si de fostul proprietar.
Din cate marci s-au enumerat aici eu as alege Audi, renunta la Sandero nu se merita, tot Dacie ramane.Cand sant noi toate sant bune, dar diferenta intre o masina germana si o masina romaneasca se vede in timp.Cum arata un Sandero dupa 10 ani, si cum arata un Audi dupa 10 ani. Asta e parerea mea.