In primul rand afla pe unde scapa, schimbi ce este defect, apoi tragi vacum, incarci cu freon si aia e tot.
Sa afli unde scapa, baga azot sub presiune, stiu si eu 200psi sau 300 psi si asculta pe unde iese. Probabil ai ceva fisura undeva,ori la radiatoare ori la conducte.
Daca e o conducta ceva,o inlocuiesti, apoi pui freon, merge si fara sa tragi vacum, freon pui cat scrie pe masina, undeva pe masina scrie cat freon trebuie, te duci la magazin cumperi exact cantitatea ceti trebuie bagi acolo si ai terminat lucrarea.
Ce zic eu poate face orice om acasa.In loc ce nitrogen, ai putea sa bagi aer cu compresoru, asta sa vezi pe unde curgeFreonul nu are culoare, nici lichid cand e, ce ai vazut tu sigur a fost ceva solutie ce tiau bagat unia inainte sa acopere acea fisura.De regula asa fac unia,in loc sa caute fisura baga in sistem un lichid,in cazul tau ala verde ce ai vazut,ala ajunge la locul cu probleme si ar trebuie sa adere acolo,dar de cele mai multe ori rezolva problema pe moment,nu este o solutie pe termen lung,fisura aia an de an se face tot mai mare,indiferent ce ai pune in sistem.
Cam aia s-a intamplat,am vazut ca si si spus ca cineva a mai umblat si reparat ceva la sistemul de aer conditionat,deci sigur a pus solutia aia acolo in sistem.
De reparat normal ca se poate repara,doara ca trebuie reparat nu ce au facut aia.
Bine ca initial poti face si chestia asta cu acea solutie,asta pentru ca nu au stiut timpul in care freonul se pierde,dar acum ca tu stii,sa nu mai accepti sa iti mai bage careva iar solutie ca o s-a pierzi freon ca vantu,nu mai merge cu metoda asta,trebuie sa cauti problema si sa o repari ori sa inlocuiesti partea pe la care scapa.
Avand in vedere ca ai au bagat acea solutie,sau ar putea ca acea solutie verde ce ai vazut tu sa fie detector,solutie de detectat freonul,este si asa ceva,se spreiaza solutie din aia pe la conectiile tevilor,pe la suduri si cand freonul iese face bule,este o solutie gen sapun lichid.
Poate fi de asemenea si o solutie care la contactul cu freonul capata nu stiu ce culoare,ar putea fi oricare din astea,solutia o fi ramas pe conducte,tu ai vazut acum si de aici ce o fi.
Deci cineva se pare a incercat,dar fara prea mult succes sa afle pe unde scapa freon,nu a reusot sa vada,asta ca nu prea a fost curios sa rezolve si a pus freon,a zis du-te si aia a fost tot.
Singura solutie sa poti afla pe unde scapa este sa bagi nitrogen subpresiune,dar si asa unneori,deci se poate intampla sa nu gasesti nici asa, dar de cele mai multe ori se vede, se gaseste fisura.
Probabil ca aia nu stiu de metoda asta, in general cei care lucreaza la aerul conditionat de la masini nu folosesc metoda asta cu nitrogen sub presiune, multi pentru ca nu stiu.
Eu i-as baga sa crape ca singurl loc care crapa prima data este pe acolo pe unde pierde, dci i-as baga nitrogen 4-5 sute de psi ori crapa ori se duce de sulfet dar nu se intampla nimic rau, oricum tevile alea sunt facute sa reziste la presiuni de 4-5 sute psi lejer, deci bagi nitrogen sub presine prima data undeva la 200 psi si asculti, ar trebuie sa se auda pe unde iese nitrogenul afara.
Daca nu se aude, mai bagi inca 100 psi faci 300 psi si tot asa trebuie sa gasesti fisura aia cumva.
Mai mult ca sigur ai o conducta care atinge ceva metal fisurata, aia so fi fisurat de la vibratii, uneori conductele alea ating tabla de la masina pe undeva si se intampla.
"Ce trebuie sa fac?"
intervențiile unui amator in instalația de climatizare e riscantă, de preferat să te adresezi unui atelier specializat - știu ei ce să facă
Lichidul ala verde, probabil e antigel.
Dar nu inteleg de ce ai vrea aer rece in masina, si cum sa nu bage rece, pe vremea asta. Daca te refereai la aer cald, e posibil sa fie ciupit un furtun, si sa traga aer pe acolo. Grija la temperatura motorului, afisata in bord, ca in conditiile astea se poate supraincalzi, si strici chiulasa.
Mergi la un service auto, si iti vor depista ei problema. Cu siguranta se poate repara, ramane de vazut ce piese sunt necesare.
Nu, nu!
Lichidul verde este la senzorul de climatizare și acum e normal sa bage rece, asta am întrebat pentru ca din vara e asa dar am omis sa întreb și la vara nu vreau aceeași problema asa ca vreau sa o rezolv din timp!
Antigenul este roz (g12) și nu are treaba cu freon sau ce s-o baga pe instalația de răcire
Mai întreb dacă poate fi reparata instalația sa nu mai scape freon
Orice se poate repara - doar să merite mașina efortul tău financiar
Substanta aia verde, nu stiu ce este...
Dar instalatiile de aer conditionat se pot repara, fie prin lipire, fie prin inlocuirea conductei/recipientului afectat. Mergi la un service care se ocupa de asa ceva, dar cere neaparat garantie, pentru ca freonul e foarte scump, iar daca reparatia nu reuseste, il pierzi.
La masina mea, de exemplu, costa peste 200 de lei freonul. Am o scapare undeva, iar cel la care m-am dus, nu avea de gand sa imi dea garantie, asa ca nu l-am mai reparat atunci.
Da, o sa încerc și cu nitrogen cum spui, tot asa m-am gândit și eu ca a băgat soluția aia verde pentru a detecta pe unde și dacă scăpa freon și am înteles ca se pun niște ochelari speciali cu uv ca sa observe locul unde e spart, eu tot asa cred, ca mașina deja era dusa sa vadă dacă scăpa freon dar nu au mai reparat instalația, merci frumos de răspuns!