In primul rand zii lui care e problema nu noua.
in al doilea rand din ce povestesti tu nu esti deloc stapana pe masina, odata ce ai permis nu conteaza ce conduci, diesel, benzina trebuie sa fii capabil sa conduci
Vorbeste cu el, explica-i de ce nu poti sa conduci si spune-i care sunt problemele. Stiu ca si mama cand a trecut pe benzina ii era mai greu, pana la urma te obisnuiesti si o sa vezi ca ti se va parea mai usor pe benzina. Nu sunt de acord cu @suntserios. Permisul nu vine odata vu experienta. Daca ai permis nu inseamna ca poti conduce orice, deoarece nu ai experienta.
Vorbests cu tatal tau. Si nu iti mai fa atatea probleme. Asculta-l pe el, ca de multe ori stie ce zice si nu iti zice cu rautate, doar ca nu stie cum sa iti explice si atunci tipa la tine. Asculta-l dar tu gandeste-te in sinea ta: "Am gresit, nu e sfarsitul lumii. Sunt un sofer bun, nu degeaba am si permisul."
Nu-ti pierde increderea, nu conteaza doar parerea tatalui tau despre tine, ci si a ta.
Te pup. Succes!
Cel mai bine iei masina si conduci singura sa inveti care e treaba cu ea, si odata ce ti-ai luat permisul nu conteaza ca coduci Skoda Fabia, VW Jetta sau Dacia 1310 trebuie sa fii in stare sa conduci orice masina, dar din ce vad instructorul tau era putin incamabil, deoarece tu nu stapanesti bine o masina, si cine stie la ce pericole te expui pe autostrada, daca lucrurile astea le patesti pe o portiune de drum din afara orasulul...
Nu am zis nimic de experienta, am zis de lucrurile de baza... precum plecatul de pe loc. Ai nevoie de 2-3 exercitii pana sa te obisnuiesti cu o masina nou, dar sa nu poti conduce masina din simplu motiv ca e pe benzina inseamna ca ceva nu ai facut bine la scoala de soferi
Un diesel este mult mai usor de condus decat un benzinar! Mai ales pentru incepatori, un diesel are putere la turatie mica, benzinarul la turatie mare, cu dieselul mai pleci doar ridicand ambreiajul dar nu orice benzinar face asta incearca sa apesi mai tare pe acceleratie cand intorci dar ai grija cum lasi ambreiajul! E greu sa treci de la diesel la benzinar! Invers este boierie! Si eu inainte sa iau permisul am mai condus, recunosc cateva masini dar pe drumuri nepopulate, de tara si cu dieselul nu am avut niciodata probleme in schimb cu benzinarul era mai greu pana te obisnuiesti!
Multumesc mult pentru raspuns. Azi am condus cu el si chipurile nu ne-am certat, a fost chiar ok si nu am mai plecat de acasa cu gandul "mi-e frica de faptul ca o sa gresesc" si mi-am reamintit ca am luat totusi permisul, ceea ce inseamna ca stiu totusi sa conduc. Si asa e, nu mi se pare deloc simplu sa trec de pe skoda aia pe motorina( cu care efectiv zburam, o conduceam foarte bine cand ma concentram) pe masina tatalui meu. Dar presupun ca o sa ma invat si cu asta cu timpul. Intr-un fel il inteleg, el care stie masina de ani buni simte mult mai bine cum sa coordoneze pedalele si in acelasi timp, nu poate sa intervina daca se intampla ceva. Insa atunci cand tipa(sau lasa vocea) ma intimideaza.
Multumesc ma gandeam ca visez eu ca e mai greu pe benzina. Dar tin minte ca la sensuri de exemplu era de ajuns sa ridic ambreiajul si masina instructorului pleca foarte rapid comparativ cu masina tatalui meu. Pe asta se intampla sa o turez cam tare cateodata, dar nu mi-a mai murit motorul, ceea ce e semn bun incep sa "simt" masina mai bine si felul in care sa coordonez ambreiaj-acceleratie
Nu am nicio problema cu raspunsul tau, pana la urma depinde de fiecare. Insa este totusi o diferenta importanta la trecerea de pe motorina si masina mica la una "lenesa" ca Jetta si pe benzina. Ca sincer, pe masina instructorului conduceam extrem de bine atunci cand ma concentram si in plus, era de ajuns sa ridic ambreiajul si masina pleca rapid. La asta daca ridic ambreiajul zici ca merg cu viteza melcului ) Am condus si azi, si din fericire a fost tatal meu calm cat a putut, si chiar n-am avut probleme. Primele 2-3 incercari de acum cateva luni au rezultat in certuri multe ca imi murea motorul. Ce ma refeream eu in intrebare era legat de faptul ca in momentul in care trebuia sa dau cu spatele la intoarcerea din 3 miscari eram intr-o panta si nu reuseam sa coordonez jocul ambreiaj-acceleratie, deoarece pe masina instructorului foloseam ambreiajul si frana, nu ambreiajul si acceleratia(desi imi prezentase si metoda asta, insa prima imi parea mai usoara) si ambreiajul era destul de puternic incat sa plece masina. Jetta nu pleaca doar din ambreiaj si frana nici intr-o mie de ani daca esti in panta sau in rampa . Spre finalul "orei" am avut si parte de succes dupa ce m-am concentrat putin, insa este destul de greu cand cineva iti tipa in ureche despre o mie de chestii din jurul tau.
* Am uitat sa zic ca imi era greu si din cauza ca nu ma lasa tata sa trag frana de mana (ca asa ne invata la scoala, a 2-a metoda de plecare in rampa. sa folosim acceleratia, ambreiajul si frana de mana) si trebuia sa tin si piciorul putin pe frana. daca ma intelegi ce zic ca nu stiu cat de bine m-am exprimat Pe motorina preferam prima metoda, cu "ambreiaj patinat"
Masina instructorului o stapaneam foarte bine, insa mai am intr-adevar de exersat pe Jetta. Dar am condus si azi si chiar a mers bine. Cred ca in mare parte e si vina mea ca plec din start cu gandul "daca gresesc".
Da, chestia e sa ai incredere in tine, daca tu nu ai incredere cand conduci o masina, ce sa mai zic de un motociclist incepator?
Rezolvarea: prieten cu masina pe benzina, calm, care sa te ajute sa treci de frica asta de 'inceput de permis'.
Sunt disponibil!
Condusul pe diesel la scoala ne-a 'stricat' pe multi, eu conduceam bine inainte de scoala, eram mai mult decat invatat cu masina familiei, si dupa permis... Surpriza. Nici sa plec cu ea la vale nu mai reuseam bine, pentru ca instructorul m-a f%#* la cap sa nu ating acceleratia la plecari, desi Loganul ala de 65 de ponei abia se taraia...