Cu siguranta vei mai putea conduce si chiar cumpara masini vechi dar care sunt deja inscrise in circulatie pana la acea data, ele vor fi interzise in sensul ca nu se vor mai fabrica masini cu motoare termice, dar cele care sunt deja in circulatie nu vor putea fi interzise nici din 2030.
Se vor putea insa crea tertipuri si legi care sa impoziteze mult masinile cu motoare termice care sunt deja in circulatie, dar de interzis total nu se poate face acest lucru pentru ca ar incalca un drept fundamental, dreptul de a detine bunuri, ce vor face? vor trage pe dreapta masinile cu motor termic si nu le vor mai da drept de circulatie?
Pe langa cele spuse mai sus, nemtilor nu prea le convine asta, ca sa produca doar masini electrice este nevoie sa creeze noi fabrici, ceea ce nu este deloc rentabil, deci Germania care este unul dintre producatorii cei mai importanti de masini din lume cu siguranta va face lobby contra acestor masuri de "interzicere" a motoarelor termice.Iar Germania pentru cei care nu stiu au o puterea destul de mare in Europa!
Nu cred, sansele sunt slabe. Ca orice obiect, masinile devin vechi peste ani.
Pana acum se stiu doar doua restrictii:
1. restrictii pe norma de poluare, in centrele oraselor aglomerate - unele orase (occidentale) percep taxe si/sau interzic accesul masinilor mai vechi de euro 5 sau 6, uneori facand exceptie masinile omologate ca vehicule istorice.
2. interzicerea productiei de motoare cu ardere interna (diesel, benzina, gaz) din anul 2035, lucru care nu va afecta masinile deja produse, vandute sau inmatriculate.
Deci vom avea modele noi de motoare termice (diesel/benzina) pana prin 2030, si productie pana in 2034. Ceea ce inseamna ca prin 2040 inca va fi normal sa intalnim masini pe benzina, pe strazi... Cel putin pe la tara, pe drumuri nationale, autostrazi, etc.
Noi nu reusim sa interzicem in centrul Bucurestiului masinile non euro. Tu crezi ca va misca cineva ceva in Romania in sensul asta cativa ani?
Soipualjh întreabă: