Dacă vrei s-o vinzi, trage-i o spălătură dar cu grijă la părțile electrice vizibile (pentru un auto din 2003, cam puține dar sunt)
In viata mea nu as baga apa in motorul unei masini. E la mintea cocosului ca e plin de componente electrice
Se spala cu carpa umeda cu detergent. Oricum nu vezi mare lucru daca are capacul, dacă vrei sa curați calumea iei toate capacele jos si curați cu cârpă, apoi ștergi cu cârpă uscată, si daca vrei dai cu un spray antipraf pe plastice.
Depinde daca are bateria in spate sau in fata? Daca e in fata chiar si daca e protejata nu ar fi prea recomandat... da poti sa incerci cu o carpa.
Inainte sa cumpar A5-ul mi s-a spalat la motor la presiune dar nu stiam, in bord punea eroare electronica dar am ajuns pana in Spania sanatos din uk. Dupa un timp se tot chinuia sa porneasca pana cand a cedat. Am duso la audi si aia gasesc apa in instalatia ECU la pini si plasticul protector crapat, 2000€ reparatia asta e de atunci am frecat motoru cu carpa si solutie de curatare cu grija. Valabil si pentru cel cu intrebarea pusa daca nu vrea sa ajunga ca mine
Nu poti sa mergi pur si simplu sa speli motorul, apoi sa pleci.
Treaba asta e mai bine sa o faci acasa, indeplinind urmatoarele conditii:
1. motorul sa fie rece
2. afara sa fie cald (insorit, ideal)
3. demontezi bateria
4. folosesti folie alimentara pentru a proteja piesele electrice (alternator, mufe, senzori)
5. folosesti solutii speciale pentru a dizolva murdaria, apoi clatesti cu apa
6. lasi motorul la soare cateva ore, sa se usuce (daca faci treaba asta intr-o zi cu 30 de grade, in jumatate de ora e uscat).
Alternativa usoara este folosirea unor solutii speciale, a carpelor si a apei fara presiune (torni cu sticla). Dureaza mai putin, si e mai ok.
Spalare cu jet necesita doar masinile care au mult noroi pe ele, sau care au avut o scurgere de ulei, si s-au "tencuit" bine.