GPL, evident.
Povestea cu deterioratul motorului e legenda urbana, la fel cea cu "arderea uscata" sau cu scaderea de putere. Sunt taximetristi care au facut 300.000 de km pe gaz, fara interventii la motor, in regim de taxi. Arderea uscata este o aberatie, nu exista ardere umeda, iar lubrifierea motorului nu se face cu benzina. Pentru teorii cu scaderea de putere, puteti viziona teste dyno pe youtube, veti vedea ca daca exista, scaderile sunt absolut nesemnificative.
Eu am avut numai Opeluri in ultimii 9 ani si nu sunt deloc deceptionat.
Benzina cu gaz. Gazul e mai ieftin dar deterioreaza motorul mai repede, carburantul e mai scump si imbunatateste durata de viata la motor. Problema e ca opel e un gen de dacie facuta in Germania. Un model care il are maicamea din 2004 vectra da probleme cu bomba de motorina si o costa 2.000€ asa ca face programul rabla sa isi cumpere noul nisan qashqai. Are 6 ani cu opelu si a avut multe batai de cap cu masina asta, acum nici ITP nu il trece din cauza ca scoate mult CO2 sant jafuri de masini.
Nu e adevarat, avea 25000 km a mers bine vreo 5 ani dupa aia a dat in balta, cunostinte de ale mele la fel au patit toti cu opel au fost deceptionati mai ales la drumurile spaniole unde nu da in gropi si nici iarna nu sant temperaturiile ierni, sant ca cele din toamna din Romania.
In fine, inchei discutia aici, nu merita sa merg mai departe. Ideea principal e ca orice masini au plusurile si minusurile ei. Eu mi-am luat acum 3 luni un Renault Clio nou. Multa lume mi-a zis sa nu fac asta. Dar eu totusi am facut-o. De ce? Pentru ca am avut in trecut 2 Renault-uri care inca isi fac treaba ca la carte, desi au fost instrainate altor proprietari. "Renault-urile sunt rebuturi, nu cumpara, mai bine ia-ti audi sh sau vw sau altceva" ei bine, asta e mentalitatea romaneasca. Totul pana la masinile nemtesti. Eu am ajuns la concluzia ca masinile nemtesti sunt mai jos decat cele frantuzesti. Pentru ca nemtii s-au vazut cu banii in traista si a inceput sa-i doara fix in partea dorsala de clienti. Si-au facut o reputatie cu modelele vechi, si chestia asta inca le vinde acum masinile. Oricum, la fel ca la toate masinile, cheia este sa ai grija de ele. Asta include mersul moderat, nu sportiv. Vorbim aici de masini din viata de zi cu zi, nu despre rachete cu care faci NFS prin oras. Sper ca ai inteles ce am vrut sa zic.
Pentru viata motorului, doar benzina.
Pentru buzunarul tau, pui GPL linistit.
Am in familie un 1.6 (nu stiu daca e 16v) cu GPL secvential, si merge foarte bine, iar economia e foarte mare.
Motoarele pe benzina de la Opel nu sunt deloc problematice, cele diesel sunt sensibile.