| eXtreme21 a întrebat:

Opel Astra G 1.6 16V, 2003 >- BENZINA+GPL sau doar BENZINA? Care varianta e mai buna tinand cont de masina? Vreau pareri.

15 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Benzina cu gaz. Gazul e mai ieftin dar deterioreaza motorul mai repede, carburantul e mai scump si imbunatateste durata de viata la motor. Problema e ca opel e un gen de dacie facuta in Germania. Un model care il are maicamea din 2004 vectra da probleme cu bomba de motorina si o costa 2.000€ asa ca face programul rabla sa isi cumpere noul nisan qashqai. Are 6 ani cu opelu si a avut multe batai de cap cu masina asta, acum nici ITP nu il trece din cauza ca scoate mult CO2 sant jafuri de masini.

| MariusF23 a răspuns (pentru mgtow):

Poate ai prins tu o masina forjata, asta nu inseamna ca toate-s la fel. Opelul in general e foarte bun, rezistent si fiabil.

| mgtow a răspuns (pentru MariusF23):

Nu e adevarat, avea 25000 km a mers bine vreo 5 ani dupa aia a dat in balta, cunostinte de ale mele la fel au patit toti cu opel au fost deceptionati mai ales la drumurile spaniole unde nu da in gropi si nici iarna nu sant temperaturiile ierni, sant ca cele din toamna din Romania.

| MariusF23 a răspuns (pentru mgtow):

Motorul e 2.0 DTI? Daca da, atunci te inteleg. DTI-urile nu au fost cele mai bune motoare puse pe opel. Chinezarii facute de Isuzu.

| mgtow a răspuns (pentru MariusF23):

Corect e TDI in cazul mentionat laughing

| MariusF23 a răspuns (pentru mgtow):

TDI-urile sunt puse pe VW, Audi, Seat, Skoda. Nu incurca merele cu pere.

| mgtow a răspuns (pentru MariusF23):

Stiu ce zic vine in talonul masinii pus.

| MariusF23 a răspuns (pentru mgtow):

Si totusi, sa compare Vectra cu Astra e putin cam mult. Vectra face parte din clasa medie, Astra din clasa compacta. Plus ca Astra e o masina radical diferita de Vectra.

| mgtow a răspuns (pentru MariusF23):

Dar tot opel el problemele vin pe banda rulanta mai devreme sau tarziu.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pentru viata motorului, doar benzina.
Pentru buzunarul tau, pui GPL linistit.
Am in familie un 1.6 (nu stiu daca e 16v) cu GPL secvential, si merge foarte bine, iar economia e foarte mare.
Motoarele pe benzina de la Opel nu sunt deloc problematice, cele diesel sunt sensibile.

| MariusF23 a răspuns (pentru mgtow):

In fine, inchei discutia aici, nu merita sa merg mai departe. Ideea principal e ca orice masini au plusurile si minusurile ei. Eu mi-am luat acum 3 luni un Renault Clio nou. Multa lume mi-a zis sa nu fac asta. Dar eu totusi am facut-o. De ce? Pentru ca am avut in trecut 2 Renault-uri care inca isi fac treaba ca la carte, desi au fost instrainate altor proprietari. "Renault-urile sunt rebuturi, nu cumpara, mai bine ia-ti audi sh sau vw sau altceva" ei bine, asta e mentalitatea romaneasca. Totul pana la masinile nemtesti. Eu am ajuns la concluzia ca masinile nemtesti sunt mai jos decat cele frantuzesti. Pentru ca nemtii s-au vazut cu banii in traista si a inceput sa-i doara fix in partea dorsala de clienti. Si-au facut o reputatie cu modelele vechi, si chestia asta inca le vinde acum masinile. Oricum, la fel ca la toate masinile, cheia este sa ai grija de ele. Asta include mersul moderat, nu sportiv. Vorbim aici de masini din viata de zi cu zi, nu despre rachete cu care faci NFS prin oras. Sper ca ai inteles ce am vrut sa zic.

| mgtow a răspuns (pentru MariusF23):

Renault nu se compara cu opel asta se stie, taicameu are un megane de 3 usi din 2001 cu 230 CP si nu a avut probleme niciodata cu ea, doar pivotii de la motor au fost schimbati pentru ca tremura masina la relanti.

| eXtreme21 explică (pentru mgtow):

Am mentionat de astra cu motor de 1.6, benzina. Tu imi zici de o vectra disel, e diferenta mare. Mai bine te abtii sa raspunzi decat sa-mi dai un astfel de exemplu, care nu se potriveste deloc!

| mgtow a răspuns (pentru eXtreme21):

Da ma era adresat lui marius indiferent de motor si modelul masinii opelul nu e fiabil.

regis
| regis a răspuns:

GPL, evident.
Povestea cu deterioratul motorului e legenda urbana, la fel cea cu "arderea uscata" sau cu scaderea de putere. Sunt taximetristi care au facut 300.000 de km pe gaz, fara interventii la motor, in regim de taxi. Arderea uscata este o aberatie, nu exista ardere umeda, iar lubrifierea motorului nu se face cu benzina. Pentru teorii cu scaderea de putere, puteti viziona teste dyno pe youtube, veti vedea ca daca exista, scaderile sunt absolut nesemnificative.
Eu am avut numai Opeluri in ultimii 9 ani si nu sunt deloc deceptionat.