| Sophieka a întrebat:

Pareri... Sa imi cumpar o masina SH de aici din tara sau sa apelez la cineva care sa imi aduca una din strainatate? Ma gandesc ca poate ies si putin mai ieftin daca o achizitionez de afara.

11 răspunsuri:
| vatadezahar24 a răspuns:

Bună! Depinde despre ce suma vorbim. In unele cazuri ai norocul sa prinzi masini mai ieftine din afara, dar trebuie luate in considerare si taxele de inscriere dupa ce aduci masina in Romania.

| Sophieka explică (pentru vatadezahar24):

Da, ai dreptate. Parca stiam ca taxa se recupereaza, nu-i asa?

| vatadezahar24 a răspuns (pentru Sophieka):

Am căutat pe net: Instituţia îţi va oferi un răspuns la solicitare în termen de 45 de zile, banii vor fi restituiţi în tranşe de câte 20% pe parcursul a 5 ani, iar la suma plătită se adaugă şi dobânzi calculate în funcţie de indicele preţurilor de consum calculat de Institutul Naţional de Statistică.

| Sophieka explică (pentru vatadezahar24):

Doamne Fereste!

| Sophieka explică (pentru vatadezahar24):

Multe magarii la noi in tara.

| vatadezahar24 a răspuns (pentru Sophieka):

Da, e o prostie, dar nu prea avem ce să facem

| Sophieka explică (pentru vatadezahar24):

Imi amintesc parca ca ziceau unele persoane ca au recuperat rapid cu avocat dar in fine. Nu am chef de batai de cap din astea decat daca prind ceva care sa merite

| vatadezahar24 a răspuns (pentru Sophieka):

Nu cred ca are rost sa te complici, exact cum ai spus tu

| KovacsB a răspuns:

Nu se mai plateste nicio taxa, a fost odata, te descurci cu 700 lei la RAR si ceva la Politie pentru numere si taxe
Acelasi lucru este valabil si daca o cumperi din tara neimatriculata.
Se gasesc si la noi masini ok daca ai rabdare sa cauti.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E mult mai ieftin in tara, pentru ca scutesti in practica vreo 1000 de lei sau mai mult, schimband doar numerele, in loc sa faci o inmatriculare de la 0, cu tradus acte, scos numere rosii, omologare RAR si eventual ceva revizie ca sa nu fie respinsa la inspectia tehnica.
O masina cu numere romanesti se inmatriculeaza cu o noua polita RCA si undeva la 100 de lei pe numere + taxa certificat.
Nici pretul de achizitie nu este mai ok.
In Germania sunt mai scumpe cu vreo 1000 de euro, sunt nefunctionale/abandonate sau cu avarii, mai pui si costul platformei si iesi foarte scump.
Depinde de buget si de modelul cautat, ca sunt masini rentabile, cum ar fi Daciile Duster de prin Germania; au rulaj decent, iar nemtii nu le mai vor, ca le-au cumparat mai mult de dragul pretului in raport cu garantia.
Dar daca vrei un Focus de 1500 de euro, il gasesti la Tg Mures, Bucuresti sau Arad, foarte bun tehnic, pe cand in Germania il gasesti la 1000 abandonat de cativa ani, dai pe platforma 850 euro, plus costurile omologarii. Iar daca vrei unul cu TUV la zi (itp) si posibilitatea de a veni pe roti cu el, cu numere provizorii din Germania, dai vreo 3000 de euro pe un Ford din 2003, ca sa fie unul impecabil, sa poti spune ca a meritat sa mergi dupa el. Deci mai scump decat in Romania.