Nu te speria, totul se rezolva cu timpul. Fiecare are parerea lui, fiecare are stilul lui de a conduce, fiecare vorbeste dupa experienta sa.
Tu fii cat se poate de relaxat la volan, atent, sa-ti mearga capul cand in stanga cand in dreapta, uitandu-te in oglinzi.
Daca ai un instructor bun te vede ca mai ai nevoie de cateva ore de condus. Nu le neglija chiar daca iti aduc costuri suplimentare. Se merita.
E normal sa nu stii sa apreciezi distanta; doar esti la inceput.
Eu iti dau cateva secrete personale:
1. Mereu 'stau' la 20-30 m distanta de vehiculul din fata;
2. La sensul giratoriu nu ma uit in stanga pana nu vad ca 'al din fata' nu e plecat.
3. Viteza este cea mai nenorocita; nu iarta nimic. Daca trebuie sa mergi cu 80 km/h mergi cu 80; are rostul ei acea limita de viteza.
La parcare e imposibil aproape sa poti parca masina doar ajutandu-te de oglinzi. La inceput e bine sa te uiti pe luneta pentru a aprecia distanta fata de obiectul din spate. Timpul iti v-a da experienta necesara pentru a parca profesionist.
4. Atunci cand efectuezi o depasire, o intrare pe un drum principal, asigura-te de mai multe ori, chiar daca pare ca totul e ok. In zona portierei din spate este un unghi mort in care la un moment dat, pur ai simplu nu iti dai seama de existenta unui posibil vehicul.
5. Eu ti-am dat sfaturile ce le-am primit si eu de la altii care m-au ajutat, tu stii ce ai de gand sa faci; daca accepti sau nu sfaturile mele!
Nu uita ca Stopul e STOP, semaforul e semafor. Respecta regulile circulatiei!
De asemenea semnalizarea trebuie sa fie la ea acasa!
Succes!
Skillurile astea se capata odata cu experienta, nu poti dupa cateva sedinte sa conduci ca mine (de exemplu). Eu dupa 2 ani de mers zilnic cu masina am invatat sa aproximez corect toate distantele la o viteza medie (60-80 km/h).
Virajele sunt si ele de mai multe tipuri, te inscrii in ele in functie de gabaritul masinii. Tu dupa ce iei permisul in mana trebuie sa stii sa conduci inclusiv o duba de 3, 5 tone.
Ba se poate, un sofer adevarat nu intoarce capu in spate, prin oglinda vede la fel
Oglinzile au foarte multe unghiuri moarte indiferent cum le-ai potrivi. Eu uneori ma aplec cu tot corpu cand ma uit in oglinzi, doar doar sa acopar cat mai multe unghiuri. E o tampenie sa stai si sa te uiti in oglinzi ca la TV, d-aia se si intampla atatea accidente din cauza unghiurilor moarte. La parcare e cel mai periculos, in oglinzi nu ai cum sa vezi tot spatele masinii indiferent cum le-ai potrivi. Risti sa omori un copil mic care se joaca printre masini.
Dar eu n-am treaba e normal sa nu se vada curu intreg prin oglinda, si ma descurc de minune asa doar la scoala de soferi nu mi-au aratat sa intorc capu, plus ca conduc si un autotren ce fac daca intorc capu pe geam vad la fel ca si cum as vedea prin oglinda
La scoala de soferi nu inveti soferie, inveti cateva reguli de baza si cum sa respecti regulile de circulatie. Soferia o inveti pe spinarea ta in sute de mii de km. Nicaieri in lumea asta nu iesi sofer din scoala de soferi.
Un sofer bazat pe el nu intoarce capu asta o stie oricine
In plus, ea nu invata sa conduca șaua, ea invata sa conduca un autovehicol pana in 3, 5 tone (care se conduce altfel decat camionu mare). Daca se conduceau la fel puteai conduce masina si cu C-ul, nu-ti trebuia neaparat B-ul.
Multi soferi bazati pe ei au produs accidente grave, tocmai din cauza ca s-au crezut Dumnezeu. Cine te invata ineptiile astea?
E aiurea sa intorci capu ca sa te uiti in spate deci nu are rost, oglinzile alea nu sant puse de pomana, altfel daca nu existau intorceai capu si cand vroiai sa schimbi banda de mers
N-ai inteles nimic. Eu n-am zis sa intorci capu ca sa nu te mai uiti in oglinda, eu am zis sa te apleci ca sa vezi in oglinda si unghiurile pe care nu ai cum sa le prinzi indiferent cum ai setat oglinzile. Si asta nu intotdeauna, doar in unele cazuri. Oglinzile la turism si la autovehicolele mici nu au dimensiunile oglinzilor unui autotren, masina nu se conduce la fel ca tiru, iti mai repet poate doar doar pricepi si nu mai faci comparatia asta. E ca si cum unu ar intreba de motocicleta si eu i-as raspunde cum fac eu cu masina.
Te invit sa parchezi o Octavia 1-2, lateral cu spatele, intorcand capul.
Doar daca ai noroc de un TIR parcat in spatele tau, ai sa vezi obstacolul.
Iar despre obstacolele periculoase, cum sunt copiii, eu zic ca mai bine ii vezi in oglinzi, ca vezi 3 directii: luneta, lateral stanga si lateral dreapta. Cand intorci capul nu vezi atat de larg in afara masinii.
Eu (stiu, n-am treaba cu soferia) intorc capul doar in iesirile din refugii pentru viraj la dreapta, cand trebuie sa dau prioritate celor care vin din spate; atunci e unghiul mort la oglinzi. La parcari ai unghiuri moarte mai mari daca intorci capul, mai ales cum sunt puse geamurile la masinile noi, asta daca nu esti melc si scoti ochii pe geam.
Nu trebuie sa poti aprecia distantele de pe acum. Opresti pana esti sigur(a) ca poti pleca in siguranta.
Cu timpul o sa faci plecarile si incadrarile in banda perfecte, vei sti cat timp o sa-ti ia, si vei putea sa apreciezi si viteza cu care vin ceilalti (implicit timpul pe care il ai pana ajung la tine), si ai sa te poti incadra uneori mai repede.
Insa oricata experienta ai avea, e mai bine sa opresti daca nu esti 100% sigur, decat sa risti (si sa mori ca un prost).
Asa ca nu te lasa presata, stai in intersectie pana stii ca esti in siguranta. Chiar daca dureaza mai mult, pentru asta sunt inscriptionate masinile de scoala, iar incepatorii poarta bulinele galbene.
La parcari in mod normal trebuie sa te ajuti atat de luneta cat si de oglinzi si si de geamuri. Cu cat te uiti mai atent peste tot cu atat sansele sa patesti o bucurie scad. Nu e un comportament inteligent sa te uiti doar in spate sau doar in oglinzi. Si la scoala te invata ca trebuie sa te uiti si in oglinzi si sa te intorci si spre luneta.
anonim_4396 întreabă:
SilentRain întreabă: