Intr-un test facut de Matt Watson pe carwow a aratat ca autonomia declarata a scazut cu 42% avand 4 pasageri. Dar si bagaje, iarna, in panta?
Autonomia e relativa, mai ales la electrice. Cunosc oameni care in vacanta cu familia parcurg 200km in 7-8 ore. Mai mereu opresc pe undeva. Daca sta pornita clima masinii in acest timp, iti dai seama ca ii afecteaza autonomia grav. Daca te pui la drum normal, si faci aia 200km in 3 ore, consumi mai putina autonomie.
Nu stiu cat conteaza greutatea din masina, dar frigul si folosirea incalzirii cu siguranta se vor pronunta, si vor "fura" mult din capacitatea bateriei.
Tesla si alte branduri serioase, vor avea aceste detalii cat se poate de imbunatatite. Baterie foarte bine izolata, cu o temperatura controlata, sisteme de incalzire cu randament bun, etc.
Dar in comunitatea posesorilor de Dacia Spring, care oricum are o autonomie de ras, concluzia tuturor este simpla: iarna nu o folosesti
Aceasta autonomie la modul general este precum consumul masinilor termice, poti obtine mereu pe orice traseu 7l/100 km pentru o anumita motorizare? ei bine nu
eu nu-mi fac griji am hibrida si una doar termica, trec cu mare placere pe masina termica oricand si ma dore la basca de autonomia electricelor
ne facem prea multe griji...
Pui 10l combustibil intr-o masina "normala" (cu ardere interna) si astfel poti afla raportul de consum, in fiecare caz (mai multe persoane, panta de urcat, clima, etc.).
O masina electrica consuma in aceeasi rapoarte, in conditii similare. Diferenta apare doar cand bateria este descarcata, motorul avand scadere de putere (tensiunea bateriei scade).
anonim_4396 întreabă: