Sunt marci inregistrate, care definesc tehnologia folosita de un producator anume.
TSI si TFSI sunt cam acelasi lucru, inseamna motoare pe benzina, cu turbina si injectie directa, de la grupul VAG (VW, Audi, Skoda, Seat).
CDI sunt motoare diesel common-rail (injectie directa cu rampa comuna), de la Mercedes.
CDTI sunt motoare diesel common-rail (ca la Mercedes), pe masinile Opel si Vauxhall
Literele alea sunt puse doar in scop comercial, ca un fel de nume de familie al motoarelor. La Opel de exemplu intalnesti motorul 1.9 CDTI, care este identic cu cel facut de Fiat si Alfa Romeo, 1.9 JTD sau JTDm. Pe Saab este din nou acelasi motor, si se numeste 1.9 TID
Volkswagen de exemplu a scos marca inregistrata TDI undeva in anii 90, si erau motoare diesel cu injectie directa prin pompa cu cap hidraulic, cu distributor. Acum face niste motoare total diferite, cu rampa comuna si pompa de inalta presiune, iar denumirea a ramas cea din trecut, TDI, pentru ca a prins bine pe piata, are un renume bun.
Cat despre "cel mai bun", nu trebuie sa te ghidezi dupa literele alea. Trebuie sa aprofundezi putin treaba, sa o iei dupa coduri motor sau ani de fabricatie.
Bune ar fi:
1.9 CDTI
1.0 TSI
1.4 TSI
2.2 CDI
1.7 CDTI
Slabe ar fi:
2.0 CDTI (pica ungerea)
1.2/1.4 TSI generatia cu lanturile prost gandite
2.0 TDI
Aztecul întreabă:
anonim_4396 întreabă:
Raul112009955 întreabă: