| Zuby2001 a întrebat:

Poate sa explice cineva ce înseamnă tsi, tfsi, cdi, cdti(și altele dacă mai sunt) (tdi cred ca știe toată lumea) care sunt diferențele și care sunt mai bune?

13 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Avner):

Da, fix ala e criteriul dupa care apreciezi o masina rolling on the floor
Bati campii.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Sunt marci inregistrate, care definesc tehnologia folosita de un producator anume.
TSI si TFSI sunt cam acelasi lucru, inseamna motoare pe benzina, cu turbina si injectie directa, de la grupul VAG (VW, Audi, Skoda, Seat).
CDI sunt motoare diesel common-rail (injectie directa cu rampa comuna), de la Mercedes.
CDTI sunt motoare diesel common-rail (ca la Mercedes), pe masinile Opel si Vauxhall
Literele alea sunt puse doar in scop comercial, ca un fel de nume de familie al motoarelor. La Opel de exemplu intalnesti motorul 1.9 CDTI, care este identic cu cel facut de Fiat si Alfa Romeo, 1.9 JTD sau JTDm. Pe Saab este din nou acelasi motor, si se numeste 1.9 TID

Volkswagen de exemplu a scos marca inregistrata TDI undeva in anii 90, si erau motoare diesel cu injectie directa prin pompa cu cap hidraulic, cu distributor. Acum face niste motoare total diferite, cu rampa comuna si pompa de inalta presiune, iar denumirea a ramas cea din trecut, TDI, pentru ca a prins bine pe piata, are un renume bun.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cat despre "cel mai bun", nu trebuie sa te ghidezi dupa literele alea. Trebuie sa aprofundezi putin treaba, sa o iei dupa coduri motor sau ani de fabricatie.

Bune ar fi:
1.9 CDTI
1.0 TSI
1.4 TSI
2.2 CDI
1.7 CDTI

Slabe ar fi:
2.0 CDTI (pica ungerea)
1.2/1.4 TSI generatia cu lanturile prost gandite
2.0 TDI

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Avner):

Am 14 ani si imi place volzvagin pasat :X

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Avner):

Esti plimbaret, tu.
Vezi ca ai imbatranit.

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Avner):

Rahaturile astea generatoare de uzura la ax cu came, si mers dezechilibrat. Da, foarte buna tehnologia, mai ca m-as pisa pe ele de bucurie. Au gandit motoarele alea de n-au mai putut, cu electrica scufundata in ulei.
Si vezi ca principiul pompa-injector era folosit in 1940 de grupul american GM, la autobuzele lor. VAG-ul a gasit pe jos acadeaua aruncata de altii, si a supt-o pana s-a prins cum se fac motoarele CR.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Avner):

Da, da. De aia le-au produs doar cativa ani. Ca a fost cea mai buna idee a unui grup plin de idei proaste, nu?
Si la euro 4 faceau pe ele motoarele PD, daca erau echipate cu DPF.
A fost cea mai proasta injectie de la VAG.