Intretinerea este sensibil mai scumpa la bmw
spatiul interior este mai mare in bmw, bordul lui golf Iv nu mi se pare cu nimic mai frumos fata de seria 3 e46, materialele sunt mai de claitate, pozitia la volan este mai sport, scaunele sunt mai confortabile, franele sunt mai bune, etc
singurul plus pe care-l vad la golf este atunci cand mergi pe gropi (suspensia este mai moale)
insa as merge pe seria 3 2003-2004
BMW-ul este etichetata daca pot spune asa drept o masina care consuma mult, insa nu-i asa.Am avut un 320 pe benzina, daca mergi omeneste si nu bagi piciorul in ea, nu consuma asa de mult cum spun altii, mie spre exemplu BMW-ul imi consuma in jur de 5-7 la suta.
Cat despre Golf, Golf-ul este o masina ''agila'' daca pot spune asa, cu un consum mai scazut.In principiu este o masina buna, am avut ocazia sa merg cu un VW Golf si nu mi-a parut rau.
Amandoua sunt foarte bune, insa nu-ti pot da foarte multe detalii despre ele nestiind anul de fabricatie motorizarea si cutia (manuala/hidramata).
Lasa-mi te rog mai jos cateva detalii despre orientarea ta, asta insemnand (anul de fabricatie, cutia de viteze, motorizarea si capacitatea cilindrica a motorului) iar eu voi reveni in scurt timp cu un raspuns.
Da frate' dar este cam greu sa alegi, daca ai mers vreodata cu un Golf sau cu un BMW stii ce inseamna.
Eu unul as alege vehiculul de tip 'BMW', acea masina iti poate oferi multe, daca bagi piciorul in ea nu te faci de ras, e confortabila si are un consum acceptabil.
Nici Golf-ul nu sta ''parcat'', si el are vlaga in el, iti ofera si confort si are un consum foarte foarte acceptabil.
Ideea e ca BMW nu mai este ce a fost odata, gandeste-te ca pe noua serie 1 au pus motor de Peugeot ceea ce il trage mult in jos in toate testele comparative. De ce daca este mai bun BMW seria 1 iese pe locul doi sau chiar 3 dupa Ford Focus? Bun are o dinamica de exceptie da cati dintre voi conduceti masina la limita ca sa puteti face adevarata diferenta intre dinamica unui Golf si cea a seriei 1? Legat de interior eu consider ca interiorul golfului este mult peste cel al seriei 1 din toate punctele de vedere. Nu cred ca Golful face suta in 8 secunde si BMW in 7, 5. E chiestie de gusturi.
Dezavantajele sunt multe. In primul rand ca daca sunt aduse din afara au kilometrajul dat in spate (deci sunt foarte obosite) in al II-lea rand ca sunt vechi, in al III-lea rand ca vei fi privit ca un cocalar de restul participantilor la trafic necocalari, in al IV-lea rand ca au costuri de intretinere mult mai mari decat alte marci (Opel, Dacia, etc). Mai bine iti iei un Opel Astra/Corsa sau o Dacia Logan si termini cu mofturile (vei fi mai multumit in final, trust me)
Am mers si cu E46 si E36, dar si cu Golf 4. Daca esti adeptul diesel-ului iti recomand un Golf 4 ASZ ( 131 de cai, pe care cu o remapare il duci in 160 de cai ) sau ARL ( 150 de cai, 180 de cai cu remapare ). Daca esti adeptul benzinei si implicit al unui consum mai maricel fata de diesel recomandarea mea este 1.8T ( 150 si 180 de cai stock ). De BMW sa te feresti de 316 si 318 ( cel de 116 cai sau 118, nu mai retin exact ) deoarece iti consuma prea putin pentru ce iti ofera. Mai sunt si 318 cu motor de 2.0 si 143 de cai, alea sunt ok. 320i se merita, dar cel NFL, deoarece odata cu faceliftul s-a trecut la o motorizare de 2.2 pe 320i, iar acesta din urma are taxele mai mari ( in jur de 800 de lei impozit, iar asigurarea depinde de proprietar ). 320D de 136 de cai sunt ok, cele de 150 la fel. La Golf ai preturile de intretinere mai mici pe partea de suspensie, bucse decat la BMW. Pe partea de motor la ambele e cum ti-o fi norocul, ca sa spun asa. Ambele modele au ceva ani buni in spate, iar kilometri in 90% din cazuri nu sunt reali, asa ca poti gasi o masina in motorul careia poti baga ceva bani buni, sau iti poti lua una care nu va necesita decat investitiile obisnuite atunci cand cumperi un SH: schimb ulei + filtru, filtru de aer, filtru combustibil, filtru de polen si daca este cazul si discurile si placutele de frana.