Normal ar trebui sa se infraneze rotile de pe fata. dar puteti incerca ceva: urcati-va in masina, mergeti cu 40-50 si calcati brusc frana sa intre abs-ul, daca are. si cineva de afara sa observe rotile care se blocheaza. asa scapati de certuri si de tot.
Nu apesi pe "frane", ci pe o pedala de frana.
Pentru a mentine masina dreapta in timpul franarii nu exista alta solutie decat sa franeze toate rotile (de asa exista tamburi/discuri si pe rotile din spate).
In primul rand cate frane de picor are o masina? am trei masini si toate au cate o frana.inseamna ca am luat teapa! si ma intreb cate roti mai trebuia sa aiba dupa cele de pe fata? lasand gluma la o parte, toate rotile trebuie sa franeze in mod egal la actionarea pedalei de frana. unul dintre voi are partial dreptate.atunci cand masina este in miscare,datorita greutatii motorului asezat pe partea fata,la actionarea franei se exercita o forta mai mare asupra rotilor fata, acestea avand aderenta mai mare, cele de spate se elibereaza de greutate si se blocheaza.fireste aici intervine si balansul, masina scapa de sub control.
Abs-ul de multe ori are efecte negative asupra unei masini.de ce? in primul rand faptul ca mai toti soferii care au masini dotate cu abs, cred ca nu pot pati nimic, si acord incredere totala franei.gresit! dovada? aproape toate accidentele au ca obiect masini cu abs. apoi abs-ul actioneaza diferit la masinile cu cauciucuri cu grad de uzura diferit,de gradul de uzura al placutelor de frana sau dupa caz, la cele cu tamburi, reglarea din acele suruburi asezate orizontal.si factori pot fi numarati cu miile care sa faca o masina dotata cu abs sa fie f vulnerabila la accidente.insa pe un asfalt curat, si o masina care are echilibrat sistemul de franare pe stand, la o viteza de o suta de km pe ora, am curaj sa cred ca poate fi oprita in 6-7 metri.
Se franeaza toate rotile dar nu se blocheaza niciuna cu ABS, fara ABS toate rotile se blocheaza nu numa cele din fata, daca actionezi frana de mana se blocheaza rotile din spate
E adevarat ca nu trebuie sa te avanti chiar daca ai abs, dar in situatii critice abs+ESP te pot scoate din situatii in care nu credeai ca se poate scapa
Actionarea franei( de picior) va actiona frana pe fiecare roata dintre cele 4. pe spate daca ai frana pe tambur, daca dai tamburul jos o sa gasesti pistonase( pentru servofrana) si cablu de la frana de mana. deci frana de "picior" actioneaza toate rotile, pe cand frana de mana doar pe cele de pe spate
LoveMe05 întreabă: