| daniel19ny a întrebat:

Sall prieteni am o intrebare vreau sa ma duc in strainatate pe minim un an si las masina in garaj inchisa si ea si garaju deci un an de zile sau mai mult nu va fi pornita deci nu se intampla ceva cu ea de exemplu sa inghete blocu motor la iarna sau cand vin la vara sau la toamna sa nu mai porneasca masina este un audi b5 1.9tdi(ceva sfaturi)dau funda! va rog cine raspunde sa se mai ute la intrebarea mea ca poate am sa-l mai intreb sa ai pot da funda

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca ai antigel la temperatura de inghet de maxim -15 grade (ideal sub -20), nu iti ingheata motorul.
Scoate lichidul de spalat parbrizul, daca ai pus acum, vara, probabil e simplu, care ingheata, iar daca ti-l prinde gerul, iti crapa conductele si vasul, poare sa-ti strice chiar si pompa.
Bateria nu are sens sa stea pe masina in frig, deconecteaz-o si du-o undeva mai la cald, ideal in casa.
O problema ramane motorina: motorina cumparata acum, vara, daca o tii pana vine frigul, se face gelatina si pe la +5 grade. La -20 ai sa zici ca e vaselina, numai motorina nu. Daca lasi masina asa, nu are nimic, s-ar putea sa se infunde doar filtrul, sa tii minte sa-l schimbi, cand vii. Daca intentionezi sa o pornesti pe frig insa, ar trebui sa ii scoti toata motorina acum, si sa-i pui motorina cumparata iarna, ca sa fie aditivata pentru frig.
Desi, nu e bine nici sa lasi rezervorul gol, ca pot crapa diferite garnituri.
Nu te sfatuiesc sa incerci niciodata sa pornesti cu motorina de vara pe temperaturi scazute, poti chiar sa blochezi injectoare.
Inca un lucru, cand vei folosi masina din nou, ia in considerare un schimb de ulei; teoretic, dupa 12 luni de stat in motor, uleiul se depreciaza. Daca circuli 13 luni cu el nu e problema, dar la tine e vorba de minim 12 luni de stationare, deci e mult mai bine sa il schimbi.

11 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

De inghetat nu ingheata daca e pregatita de iarna, adica are antigel.

Cel mai bine ar fi sa rogi un prieten, vecin, cineva sa o mai porneasca din cand in cand

| daniel19ny explică (pentru suntserios):

Deci de pornit nu.pt ca si bateria mai mult ca sigur ca va muri peste iarna pentru ca este slaba dar daca e echipata de iarna adica are antigel nu are nimic nu va pati nimic va porni la anul fara probleme?

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru daniel19ny):

Pai, masina pornita constant odata la 1-2 saptamani iarna si lasat motorul sa mearga 5-10 min o sa tina si bateria in viata

| daniel19ny explică (pentru suntserios):

Nu o va porni nimeni nu intelegi eu am 19 ani 1 an permisu iar parintii si vecinii nu au permis si daca ar avea e masina mea si nu o las la altii

| narci1narcisa a răspuns:

Nu se intampla nimic!

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru daniel19ny):

Perfect atunci... o sa vezi peste 1 an daca se mai misca sau nu

| daniel19ny explică (pentru suntserios):

Cum adica?

| daniel19ny explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ok mersi si de lichid de parbriz il voi scoate cat de motorina am sa o pornesc cu asta motorina vara sau toamna viitoare deci are ceva ca nu o voi porni iarna?!(adica nu va fi pornita la frig cu asta motorina)happy
si de baterie m-am gandit ce ai zis dar nu am vrut sa o iau pentru ca se va deregla calculatoru cu ultimi km parcursi dar o sa o iau.si antigelu cam cum il prepar pentru a stii ca este bun pentru iarna fara a merge la servis si acuma e jumate intre minim si masxim deci cam un sfert din borcan. deci mai poti sa imi rasp? mersi

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru daniel19ny):

Daca ai circulat iarna cu antigelul asta, inseamna ca e suficient de concentrat.
Eu am la atelier niste dispozitive simple, care trag putin antigel (din vasul de expansiune sau radiator), si imi arata temperatura de inghet al lichidului.
Se numeste densimetru, si costa putin, pana in 30 de lei.
Daca nu vei incerca sa o pornesti pe frig, nu cred ca e nici o problema, daca sta cu motorina asta. Cum am zis, s-ar putea ca filtrul sa ramana cleios, din cauza gelatinei ce se va forma la iarna. N-ar strica sa-l schimbi, deodata cu uleiul, cand incepi sa circuli cu masina.
Cand va fi sa o pornesti dupa atata timp, pui contactul de mai multe ori, si astepti pana se sting toate becurile, ca sa amorseze corect instalatia de alimentare.
Chiar si asa, s-ar putea sa porneasca mai greu, sa scoata fum, sa mearga neregulat la inceput... Nu te speria, asa fac diesel-urile dupa ce stau degeaba.

| daniel19ny explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc mult accepta-mi si cererea de prietenie te rog o zi buna sa ai!

| daniel19ny explică (pentru daniel19ny):

Mersi mersi scuze o ai acceptat deja mssihappy