Depinde cat e de puternic motorul, ca sa pleci in viteza a VI-a trebuie sa ai o masina corect motorizata si in acelasi timp sa prajesti ambreiajul. Daca repeti figura de prea multe ori distrugi discul si placa de ambreiaj in cateva sute de km.
Motoru nu are nici pe draq, in schimb cutia de viteze are de suferit..., dar de curiozitate, de ce ai pleca ci a 6-a de pe loc? eu cred ca masina are si a 1-a sau e model dala de cocalari
Nu are de ce sa explodeze motorul.
O sa dea sa se opreasca, dar daca 'insisti', trebuie sa accelerezi pe la 2-3000rpm si sa tii piciorul pe ambreaj. Inevitabil va iesi fum din discul de ambreaj, si sunt sanse sa cedeze din cauza temperaturii ridicate. Abia pe la 40km/h poti elibera complet ambreajul, iar demarajul va fi mult mai lent decat in treapta 1.
Motorul propriu-zis nu are nimic de suferit, doar kitul de ambreaj (placa, rulment, disc).
Nu am incercat dar nu cred ca exista vreun motor care sa reuseasca asta. Chiar si un motor de foarte mare putere va avea si cutia setata pe masura lui, ca sa nu mai spun ca eu unul nu am vazut motoare de cateva sute de cai in combinatie cu cutii manuale.
Ce am spus pana acum este o parere personala, netestata. Dar iti pot spune cu certitudine ca nici intr-un caz nu va exploda motorul.
Se poate, am tovarasi cocalari care faceau treaba asta pe daciile super-nova. Daca la supernova 1.4 MPI mergea sa pleci cu a V-a de pe loc atunci merge sigur si cu o masina d-asta mai noua (cu 6 rapoarte). Asta nu inseamna ca e sanatos pentru kitul de ambreiaj, e chiar crima...
'' Dar iti pot spune cu certitudine ca nici intr-un caz nu va exploda motorul.''
Ai dreptate, un motor nu explodeaza asa usor. Daca e rece cred ca nici nu se incinge.
Trebuie' sa fii ''meseriasi'' sa poti pleca de pe loc cu a 6a! in rest, nu se poate intampla nimic.