In primul rand, daca nu ai schimbat filtrele de aer si de benzina recent, ar trebui sa o faci (oricum se schimba la 10000 de km). Daca nu ai schimbat bujiile de la cumpararea masinii, schimba-le, ar fi cazul.
La pornirea motorului trebuie sa se aprinda martorul galben de mai jos, iar in cateva secunde sa se stinga. Se intampla acest lucru?
http://4.bp.blogspot.com/......engine.jpg
Cand accelerezi in mers, motorul se tureaza si masina nu ia viteza, sau nu se tureaza nici motorul?
Nu trebuie scoasa din calcul nici distributia, s-ar putea sa fi sarit un dinte sau chiar doi sau pur si simplu sa nu fi fost corect montata.
Motorul cred... nu sunt un expert in domeniu ca am 15 ani dar stiu cate ceva pentru ca tata poate repara orice masina. Daca era motorina putea sa fie turbina, dar fiind benzina nu are. Cred ca stiu du-te la mecanic si zii sa-ti verifice injectoarele pentru ca tata a avut unul ars si mergea destul de greu si ne-am dat seama foarte greu. Deci verifica injetoarele! Acolo sa-r putea sa fie problema!
Sincer, 85% de pe site-ul asta au pana in 18 ani, cine ai vrea sa te ajute...
Cel mai indicat este sa o duci la un service auto serios.''mecanicul'' ala la care zici ca ai fost e un amator.
ps. daca se ducea distributia, te intorceai acasa cu masina pe platforma
Pune-o pe tester și vezi exact ce are.
La prima vedere, este posibil să fie pompa de benzină, pur și simplu nu mai are debit și atunci este normal să nu mai tragă motorul.
Ceva fum scoate?
In acest caz este posibil sa fie sarita distributia, dar nu strica inlocuirea consumabilelor pe care nu le-ai schimbat recent.
Este putin probabil sa fie din EGR, debitmetru, sonda lamda sau alte componente similare, intrucat asta ar duce la aprinderea martorului check engine. Neaprinzandu-se nu putem nici sa le excludem 100% si nici testerul nu iti va spune mare lucru.