| s3s a întrebat:

Salut.ajutati-ma si pe mine ca nu prea ma pricep la mecanica, am un opel astra, benzina si de ceva timp se tureaza foarte greu si prinde viteza greu, am fost la un mecanic, eu am crezut ca este ambreiajul, dar el a zis ca nu are cum ca este hidraulic(nu stiu ce a vrut sa zica prin asta) si poate fi distributia, care a fost schimbata la 70000 km dupa cum a zis vechiul proprietar, masina a avut 84000 cand am luat-o, acum are 93000, si tragea destul de bine fata de acum, care sa fie cauza?

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

In primul rand, daca nu ai schimbat filtrele de aer si de benzina recent, ar trebui sa o faci (oricum se schimba la 10000 de km). Daca nu ai schimbat bujiile de la cumpararea masinii, schimba-le, ar fi cazul.
La pornirea motorului trebuie sa se aprinda martorul galben de mai jos, iar in cateva secunde sa se stinga. Se intampla acest lucru?
http://4.bp.blogspot.com/......engine.jpg
Cand accelerezi in mers, motorul se tureaza si masina nu ia viteza, sau nu se tureaza nici motorul?

Nu trebuie scoasa din calcul nici distributia, s-ar putea sa fi sarit un dinte sau chiar doi sau pur si simplu sa nu fi fost corect montata.

13 răspunsuri:
| bogdanel466 a răspuns:

Motorul cred... nu sunt un expert in domeniu ca am 15 ani dar stiu cate ceva pentru ca tata poate repara orice masina. Daca era motorina putea sa fie turbina, dar fiind benzina nu are. Cred ca stiu du-te la mecanic si zii sa-ti verifice injectoarele pentru ca tata a avut unul ars si mergea destul de greu si ne-am dat seama foarte greu. Deci verifica injetoarele! Acolo sa-r putea sa fie problema!

| DushulRece a răspuns:

Sincer, 85% de pe site-ul asta au pana in 18 ani, cine ai vrea sa te ajute...

| a1doru a răspuns:

Cel mai indicat este sa o duci la un service auto serios.''mecanicul'' ala la care zici ca ai fost e un amator.
ps. daca se ducea distributia, te intorceai acasa cu masina pe platforma rolling on the floor

| s3s explică (pentru a1doru):

Nu a zis ca e 'dusa' ci ca s-ar putea sa frece cureaua in gol si sa nu mai invarta bine

| 0rlando a răspuns:

Pune-o pe tester și vezi exact ce are.
La prima vedere, este posibil să fie pompa de benzină, pur și simplu nu mai are debit și atunci este normal să nu mai tragă motorul.
Ceva fum scoate?

| s3s explică (pentru 0rlando):

Nu prea

| 0rlando a răspuns (pentru s3s):

Pe liber se turează normal motorul, sau tot la fel de greu?

| s3s explică (pentru 0rlando):

Normal, adica mult mai repede

| 0rlando a răspuns (pentru s3s):

Verifică bujiile, dacă nu cumva sunt acoperite de funingine, verifică filtrele, posibil să fie înfundate...
Și încă o chestie, când pleci de pe loc, pleacă normal, sau tremură și scârțâie?

| a1doru a răspuns (pentru s3s):

Cum sa frece, man, si sa ''nu mai invarta bine''? tu crezi ca cureaua de distributie e aceeasi mancare de peste cu cureaua de alternator? cand nu mai calca cum trebuie, iti incaleca supapele si poate sa-ti sparga pistoanele sau sa-ti rupa tijele de supapa.

| MisterIcs a răspuns:

Verifică și tu debilmetrul sau IGR-ul

| s3s explică (pentru regis):

Da, se stinge dupa ce pornesc motorul.
se tureaza greu

regis
| regis a răspuns:

In acest caz este posibil sa fie sarita distributia, dar nu strica inlocuirea consumabilelor pe care nu le-ai schimbat recent.
Este putin probabil sa fie din EGR, debitmetru, sonda lamda sau alte componente similare, intrucat asta ar duce la aprinderea martorului check engine. Neaprinzandu-se nu putem nici sa le excludem 100% si nici testerul nu iti va spune mare lucru.