Motoarele alea au o pompa de injectie naspa, care cedeaza la un numar de kilometri, si ajunge sa fie reconditionata/reparata mai bine sau mai rau. Alea reconditionate bine mananca asfaltul, alea reparate pe la meseriasi de pe olx, sunt putori absolute.
Mai luam in calcul pe langa performanta pompei (presiune/debit maxim), si nimeritul avansului, care pentru 80% dintre "mecanici" e legat de domeniul credintei/mersul la biserica. Foarte putin stiu care sunt punctele 0 ale motorului, dar de bagat, se baga toti, si se bat cu pumnii in flocii de pe chept, ca ei stiu sa faca. Nu bine, dar stiu sa faca. Un motor pornit e o victorie pentru ei, da-le naibii de reglaje.
Pe langa scenariul trist si adevarat al injectiei, ai putea avea si o turbina obosita, sau niste senzori esentiali decalibrati, cum ar fi MAP-ul si cei de temperatura.
Acum, partea grea: ce ar fi de facut.
Gaseste o diagnoza compatibila cu motorul ala, si incearca sa compari parametrii motorului tau cu cei al unui motor care "fuge" cum trebuie.
Sa stii ca m-am uitat pe acolo si aparent cred ca ai mare dreptate cu pompa, vad ca luceste si termoflodul la fel par a fii schimbate recent si ambreajul ca e reglat prea sus, acum nu-s ce sa ii fac sa o duc la mechanic sa regleze pompa, cateodata mai se plafoneaza la 2000 ture uneori trage de o ia mama dracu. Asta am uitat sa mentionez.