Pune testerul pe ea, ai ceva probleme la motor, probleme cu sonda lamda si inca o problema. Testerul iti poate spune care e problema.
Incearca sa faci testul cu pedalele si sa iti arate erorile
1. Bagati cheia in contact
2. Cu motorul oprit (cheia in pozitia I), apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie
3. Rotiti cheia in pozitia II
4. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare
Codurile de eroare sint din 4 cifre. Fiecare cod e afisat o singura data. Intre fiecare cifra a codului e o mica pauza. Intre coduri e o pauza mai lunga. Dupa ce se ajunge la capatul listei de coduri, beculetul ramine aprins si nu mai clipeste. Cifra zero e reprezentata de 10 flash-uri.
Un exemplu:
"*" - martor aprins - flash
"_" - martor stins - pauza
**********_***_****_********** (10 flash-uri pauza 3 flash-uri pauza 4 flash-uri pauza 10 flash-uri -> cod 0340)
Daca nu sint stocate coduri de eroare, beculetul arde continuu/clipeste incontinuu/se stinge.
EXEMPLU http://www.youtube.com/watch?v=TXg0pKfSIfU&feature=related
Problema cu primul bec nu am mai patit, dar azi am intampinat iarasi problema cu acel bec galben cu cheie, codul de eroare este 0400 daca am numarat bine, ce ar putea fi? Precizez ca am impresia ca atunci cand este aprins masina nu se tureaza ok, adica turometrul ramane le 0 chiar daca motorul scoate zgomot.
Daca ai 0400 pot fi probleme de la egr, furtune de vacum, electrovalve vacum, mai multe probleme la motor, cel mai bine baga testerul pe ea si afli exact simptomele. Daca ai bec-ul aprins mai mult de 2500 de turatii nu se duce.
Ala e martorul de check engine. Fara sa pui un tester sa vezi eroare nu ai de unde sti. Poate fi doar un filtru infundat, poate fi sonda lambda dusa... cine stie
Problema cu primul bec nu am mai patit, dar azi am intampinat iarasi problema cu acel bec galben cu cheie, codul de eroare este 0400 daca am numarat bine, ce ar putea fi? Precizez ca am impresia ca atunci cand este aprins masina nu se tureaza ok, adica turometrul ramane le 0 chiar daca motorul scoate zgomott.
Becul ala e poreclit "check engine", si se aprinde cand motorul nu merge corect.
Daca zici ca face asa doar cand e vreme ploioasa, eu zic ca iti ajunge umezeala undeva pe la partea de aprindere a masinii. Ori bobina/fisele/bujiile, ori poate senzorul de citire al turatiei.
Frana de mana se regleaza din cablu, ori ai acces daca demontezi plasticele din spatele manetei (intre scaune), ori pe sub masina.