Trebuia sa spui ce cod a dat la scanare,nu cred ca este doara sensorul ala de oxigen defect.
Trebuia sa faci poza cand a scanat ala la ce coduri a dat,ori daca a fost doara un singur cod.
Cu check engine ON nu treci inspectia,poate daca dai spaga
Chair daca ai codurile stocate in calculatorul masinii,chiar daca aia la inspectie vad asta,dar tu ai check engine ala OFF atunci treci inspectia.
Faptul ca nu ai sters codurile memorate,aia nu are dea face,masina odata rezolvata,beculetele nu se aprind,nu ai probleme sa treci inspectia.
Ar putea la check engine ala ce spui,sa fie mai multe cauze,deci nu te apuca sa schimbi piese airea,fara sa stii exact ce este defect.
Eventual tu ai putea sa verifici acel sensor daca este dus de tot,dar ai nevoie de un aparat de masura.
Sensorul ce spui tu Lambda este ala din fata catalizatorului,,vezi ca mai ai inca unu la iesire di catalizator,spre spate.
Acum daca nu costa mult sensorul asta,il poti schimba cum ai spus si tu.
Dupa ce il schimbi,deconectezi bateria,scoti doara negativu,lasi asa un minute doua, apoi pui la loc.
Asta o sa stinga lumina aia check engine, dar nu o sa stii ca problema este rezolvta, asa ca te duci si circuli cu masina, nu stiu exact cati km, uneori 50 alteori si 100 ca toate sistemele sa poate fi citite de calculatorul masini si sa iti zica daca totu este ok, ori daca nu-s, se vor aprinde iar.
La fel si daca ai sterge codurile alea cu scaneru, tot la fel va trebuie sa mergi, nu poate sa iti zica careva da 100% s-a rezolvat problema,aia a fost.
Daca ai aparat de masura,poti deconecta acel sensor lambda si sa masori rezistenta si continuitatea lui. Daca este dus de tot,atunci n-o sa ai continuitate si nici rezistenta,daca este doara sa lucreze defectuos,o sa ai ambele,dar no sa stii exact ce valoare ar trebuie sa fie,ar trebuie sa ai si un sensor nou sa masor si pe ala ca sa stii cum sta treaba.
Ori ai putea sa cumperi un sensor nou,dar inainte sa il, montezi il verifici, verifici si pe al tau de pe masina si asa stii daca este rau sau nu, daca nu este rau, duci pe ala nou inapoi la magazin.
Referitor la ce a spus baiatu ala, ramane sonda aia deschisa adica ce anume ramane deschisa 8%? Cred ca ala nu stie ce vorbeste sonda aia este un sensor,ala masora temperatura si noxele care ies din evacuare,ala nu sta deschis sau inchis,nu stiu cea masurat ala,ori a scanat,dar nu suna deloc a bine.
Mergi pe Youtube si baga- How the oxigen sensor work, o sa vezi video,o sa vezi ce este ala oxigen sensor, sau lambda cum zic unia,o sa vezi cum este construit si cum lucreaza.
Nici pomeneala sa ramana deschis sau inchis,nu are ce sa ramana deschis.
Nu stau sa explic aici cum este construit si ce face,trebuie sa scriu balamuc,poti vedea si tu singur video si animatie pe Youtube.
Sensorul asta este facut sa masoare oxigenul ce mai este ramas in noxele de la evacuare si sa masoaare oxigenul din aerul de afara,apoi vede diferenta intre oxigenul de afara care intial a intrat in cilindru si ce a mai ramas nefolosit.
Asa stie calculatorul cum sa faca amestecul de aer si benzina,sa bage mai mult aer sau mai putin,ori benzina mai multa sau mai putina.
Aerul de afara intra in sonda aia ce zici tu pe linga firele sondei, intra doara in sonda.
Gazele arse lovesc sonda, deci avem aer ce loveste sonda la exterior si aer ce se afla in interiorul sondei.
E mult sa zic si sa mai explic si simplu scriu romane pe aici, cel mai bun e sa vezi un video animatie, cauta si te lamuresti singur.
De caucicuri vezi ce spune legea acolo, intrebi la aia la inspectie inainte sa te duci.
C am veche masina nu te gîndesti sa o schimbi? sa o vinzi,, ca sigur polueaza si taxele pe poluare sunt mari, ăla care ti a vindut masina te a tepuit ti a dat o vechitură, cît ai dat pe ea? De cînd ai cumpărat o ai mers cu ea?
Degeaba schimbi sonda singur, daca raman erorile.
S-ar putea sa fie necesara si o resetare suplimentara din tester, pe langa stergerea erorii de la sonda veche.
Erorile legate de sonda pot fi si din cauza amestecului incorect, de la clapeta murdara/decalibrata, injectoare sau distributie decalata.
Pai si crezi ca imi permit o masina de la 5 mii in sus?
Dar in asta o sa tot bagi bani ca e veche si se va strica întruna.
Vrem o tara ca afaram tipam cu totii la unison.
Pana trebuie sa facem si noi partea noastra de treaba.
Atunci cautam pile sa tragem o mica teapa legii... ca mna, vrem o tara ca afara da sa o faca altii doar nu suntem noi fraieri.
Suntem o natie de tampiti.
Pînă la urmă tot la un servis auto va trebuii sa o duci ca aici pe TPU nu gasesti specialisti, tu o ai de 3 ani masina, dar ea din ce an este ca sigur nu ai cumpărat o nouă, este folosită si cel care ti a vindut o a folosito si el pana a luat o benga.
I-am facut un test de consum si am iesit pe oras cu 7, 2 litri la 100km. Deci e super ok consumul. Pe tester intr-adevar ca a iesit buba sonda lambda. Mi-a sters eroarea si dupa ceva timp s-a aprins becul din nou Am sa-l duc intr-un service sa imi faca un test si pe urma vad ce fac. Cat despre cauciucuri. in talon le am pe 14 si in carte le am pe 15/16 Am sa merg la rar sau la ceva cunostinta sa-mi treaca si pe 17. Cei de la inspectie au zis ca daca doresc sa pun alte anvelope trebuie sa imi testeze masina pe partea de franare si etc.
Suntem natie de timpiti pentru ca aia ce conduc is timpiti, sunt reguli care pur si simplu nu a nici o relevanta, pur si simplu ramai cu gura cascata cand vezi ce idiotenii iti cere legea.
Ce vezi tu de exemplu rau sa iti vopsesti masina fara sa intrebi pe nimeni? Face asta rau cuiva?
Ce rau vezi tu daca eu pun cauciucuri mai altfel la masina? Face asta rau cuiva?
Deci daca eu am bani schimbi culoarea la masina de 7 ori pe zi, este fix problema mea, iar statu ar avea de castigat f mult daca ar lasa oameni sa faca asa.
Cauciucuri la fel, pai daca fabrica spune ca pot sa folosesc cauciuri de la X marime la Y marime, de ce sa vie legea sa zica NU? Ca trebuie sa pun cu cea venit din fabrica?
Am dat doar doua exemple, dar sunt f multe chestii de genul asta. Facand asta statu nu castiga absolut nimic.Statu roman si UE in general is niste de astia dusi cu pluta si retaradati, aia sunt.
Nu gandesc deloc, de aia oamenii dau spaga, de aia oamenii is corputi si asa mai departe, pentru ca ei forteaza omu sa faca asa.
Inteleg cand sunt chestii ce tin de siguranta circulatiei, dar si acolo merge sa faci destule.Deci spune tu cu ce impiedica faptul ca eu vopsesc masina azi alba si maine neagra siguranta circulatiei?
Sau ca pun cauciucrule de marimea cea mai mare ce se poate monta pe masina respectiva?
Oameni care nu gandesc.Ia sa lase omu sa puna de toate,oare ce s-ar intampla asa dupa tine?
Iti zic eu,daca lasi omu sa puna de toate,tu castigi bani balamuc din taxe pentru ca vinzi mai multa vopsea,ala fabrica mai multa vopsea,alantu vopsitoru vopseste mai mult,deci de la fiecare in parte statu poate colecta banuti,cate putini de la fiecare si se aduna gramezi la buget,asa or sa aiba si aia de unde fura
La cauciucri la fel,e mai mult de lucru, se vand mai multe si tot asa.
Este un adevarat lant de unde ar veni banet balamuc.
De aia America frate are bani sa faca de toate, lasa oamu sa isi cumpere si tanc, daca vrea, vrei racheta, ai banu jos? Ok iti dam nu-i problema.
In america ai voie sa faci absolut orice fara sa omologhezi absolut nimic la masina.
Daca ai vazut prin video, sau clipuri muzicale masinile alea inaltate, altele care se misca sus jos pentru alea nu trebuie sa iei nici o aprobare de la nimeni te duci azi si aia daca au timp iti fac masina cum vrei.
Bine nu faci tu aia acasa ca nu stii si nici nu poti.Deci sunt service care o fac, aia is autorizati sa faca aia, deci totu este legal, iar omu este fericit ca si-a dat banii pe rahaturi, toata lumea happy
Deci o tara ca afara aia este America, aia este tara ca afara nu alte tari cu dictatura cum is prin UE.Lasa omu sa faca cei place, fa in asa fel sa castige toti, atunci omu se simte liber si happy chiar daca da banii pe rahaturi, daca el asa vrea, dai ce vrea nu?
Politia da de faptas, stai tu linistit.Culoarea masinii nu zice nimic. Daca faci accident cum spui tu si ai culoarea originala, fugi de la locul accidentului, nubte vede nimeni, na retinut nimeni nr de care spui, nu e tot dracu ala?
Aici in America in actu masinii care este doara o singura foaie in format a4 este trecut VIN ala al masinii,numele tau si cam aia e mai tot restul is piese de schimb, inclusiv vopseaua.
Daca faci accident si cum spui tu fugi, nu retin aia nr de inmatriculare, dar asa marca tot o stie careva, deci politia cauta acea marca de masina, da prin radio si in 5-10 min toate strazile is blocate
Dar de faci accident cum fugi de la locul accidentului, pe jos? La o accidentare minora sa fugi pentru ce nu vad.La o accidentare majorra masina e terminata,,doara sa fugi pe jos
Deci despre ce povesti vorbim aici?
Daca faci accident singur,te duci acasa,fara sa vie politia si aia e tot,iti repari rasnita singur
Daca vrei sa pui alt motor,pui cate un motor in fiecare zi,sau transmisie,fara sa ceri aprobarea nimanui.
Masina merge la inspectie,atat timp cat este in regula,merge,functioneaza,treci mai departe,nu-i doare pe aia capu ca ai pus tu roti mai stiu eu de care,ori cauciucuri,sau ca masina era alba din fabrica si acu e neagra,aia este fix treaba ta.
Cum am zis pe actu masinii nu-i trecut decat ce am zis modelul masinii,numarul ala VIN si numele tau,restul e apa de ploaie.
Este o placere sa ai aici masina ma refer de vrei sa ii faci orice iti trece prin minte ii faci.
Iti zic ce nu ai voie,desi unia merg asa,iar politia ii tolereaza.
Poti sa pui folie pe geamuri sa nu se vada nimic,in afara de parbriz si cele de la sofer,laterale.
Dar unai pun si pe alea folie,nu stiu ce vad ei asa de wow,mie mi se pare o tampenie,nici nu vezi bine
Cand se duc la inspectie ii mai trec aia, se duc la mexicani aia mai fac magarii.
Unia mai scot catalizatoru, fac zgomot, dar mai rar vezi si stopuri vopsite negre, dar si aia is f rari, fac asta unia la care toata mamsina nu valoreaza cat stopurile alea vopsite sau aia cu rotile alea mari de 22 inch pai ala a dat pe roti mai mjlt decat face cazanu lor oamenii sanatosi la cap isi vad de treaba lor.
Trebuie sa fii puțin prost sa te intrebi cu ce afectează siguranta rutieră daca tu iti pui ce roti vrei.
Asa ziceam si eu,dar banui ca la tine faceai referire daca atat poti,e ok,atunci iti meriti numele ala de patent
Sfla ca nu pui tu ce roti vrei,pui rotile care sa poata intra acolo la masina,ca de ai vrea sa pui o roata f mare,aia nu ar merge,atinge,se freaca de una alta pe acolo,deci despre ce anume vorbesti tu?
Sa te afli in treaba mai scrii si tu cate ceva.
Deci o roata care intra acolo la locul ei,care nu freaca,nu atinge nimic atunci cand virezi, ori cand meegi drept, chiar daca este mai mare decat spune legea, lumineaza-ne tu cu ce afecteaza siguranta rutierea?
Daca tu arati chestia asta jos palaria, daca nu, atunci comentariu ce l-ai facut ti se aplica ca o manusa tie
Ai auzit vreodata de sisteme de siguranta gen ESP, ABS controlul traciunii etc?
Ei supriza, producatorii le calibreaza si in functie de marimea anvelopelor pentru ca senzorii pentru aceste sistem colecteaza zeci de date iar unele sunt corelate cu marimea rotilor.
De aia orice producator auto din lume cand scoate la vanzare un model ii ofera si o omologare pentru marimea anvelopelor.
Astept sa iti dai jos palaria totusi.
Calibreaza amice du-te si dormi,cred ca visezi. Poti pune la amsina si roti mult mai mari decat spune fabrica fara sa faci absolut nimic in plus,ma refer la sistemele ce le enumeri tu.
Dar daca tu esti strain de asa ceva, ori nu ai vazut niciodata, bagi si tu din top.
Ai vazut in America aias cesi ridica amsinile de zici cas autobuze, te urci cu scara in ele? Aia le ridica sus, apoi le pun ce roti vor, fara sa schimbe nimic sisteme ori sa calibreze ce povesti spui tu acolo.
O frana este frana indiferent ca e roata rim de 16 sau ca e de 19, tot frana va pune, tot masina aia este nu devine masina mai grea.
Te agati de orice crezand ca gata o sa fie ca tine.
Eu vorbesc de ce se face, tu vorbesti de teorii emise de tine, adica nimic concret
Se cam pare ca ai nevoie de un pic de documenatiei. Ca pare ca ai impresia ca inventez eu lucruri.
https://www.edkenleyford.net/changing-tire-sizes-good-or-bad-idea.htm
"A change in tire diameter means that incorrect information is going into your car's computer. Your car's computer relies on correct information from the tires in order to respond well in emergencies. For example, over-sized tires could make your anti-lock brakes fail to engage properly."
Uite aici ce vorbesc oamenii de trasmisie
https://www.jeepcommander.com/......ion.71249/
Uite aici cum se recalibreaza ecu
https://itstillruns.com/reprogram-computer-changing-tire-size-7980389.html
Uite aici cum producator de cauciucuri recomanda folosirea marimilor omologate de fabricantul masinii
https://www.continental-tyres.co.uk/....../tyre-size
Uite aici chiar si teste care zic ca afecteaza masina cauciucuri nepotrivite
https://www.driving.co.uk/......-your-car/
Alti baieti care discuta despre cum sunt alterate datele electronice colectate de masina
https://www.jeepgarage.org/threads/ecu-calibration-for-larger-tires.222570/
Uite aici cum se vorbeste despre stabilitatea masinaii care se schimba odata cu schimbarea marimii rotilor neagreate de producator
https://www.tiresplus.com/blog/tires/bigger-tires-on-vehicle/#
Uite aici cazuri concrete despre probleme la ecu cand s-au schimbat rotile
http://www.the370z.com/......oblem.html
Ca sa vezi, teoriile emise de mine nu sunt emise de mine. Sunt chiar reale. Wow. Ce supriza.
Hai jos palaria.
PS. Nu mai da exemple din SUA. SUA e la ani lumina in ceea ce priveste standardele de siguranta pe sosele comparativ cu UE.
A dreptate USA E la ani lumina dar inaintea UE Tu te auzi ce spui? Aia ce ai luat tu info is de acolo de la voi, normal ca aia baga povesti, auzi si tu poate sa nu franeze dar ce franele is puse pe rim sau pe cauciucuri? Te doare mintea si alta nu
Iti dau un sfat.Nu te mai lua dupa ce spun aia pe la magazine sau pe mai stiu eu ce webisteuri,chiar daca is de alea de la guvern.
Aia bat campi habar nu au.Dar oamenii daca nu se pricep,normal ii cred pe aia.
Tu daca ai habar cine franeaza o roata, atunci o sa stii ca aia va frana oricum.
Cei care pun roti mai mari nu schimba nimic, absolut nimic. Dcaa roata intra la locul ei merge struna deci nu-s curios ce arati tu, eu nu ma iau dupa ce zic unia, ma iau dupa parctica iar practica spune altceva decat ce arati tu.
La voi legea spune ca masina trebuie sa aiba rotile ce vin din fabrica corect?
Du-te la fabricant, la oricare si o sa vezi ca la acea amsian el spune cate tipuri de roti poti sa pui ca marime, deci iti da la de la 15 inc pana la 19 inc
Daca tu pui de 18 sau de 19 si masina ta a venit din fabrica cu 15 ala esti, legea zice ca nu-s bune
Te intreb, cine are dreptate legea sau fabrica?
Oversize, mai mari decat zice fabrica is cu 1 sau 2 inch mai mare.Sa pui rotile alea ori nu intra,ori daca intra nu se intampla absolit nimic rau cu franele,alea vor frana f bine si in conditii de siguranta.
Sa stii si tu normele de siguranta din america is mai stricte decat cele din UE.
Normele de orice fel, si la mancare si la orice is mai stricte decat la voi, decat in UE.
Unde pui ca in California aia te cauta si in fund aia nu primesc, nu aproba orice, California sau pentru aia orice trebuie fabricat special, asta daca nu stiai.
Daca aia au aprobat si lalsa oamenii sa puna roti si de 21 ori de 22 inch, aia inseaman ca totu este ok.
In plus de asta orice lucru este facut sa reziste, sa faca ceva mai mult decat scrie pentru ce este folosit.
Asta daca nu stiai.Deci eu ma iau dupa ce vad pe strada,daca eu vad ca unia au roti mari si nau patit nimic,franeaza normal,vii tu sau aia sa arate ce?
Am si roman care si-a pus astfel de roti,ba unele masini pe aici vin asa cu roti din fabrica, dar asta ce zic eu si-a pus el, ests roman, a pus rostile si aia e tot, merge ca nebunu si nu am azuit sa aiba probleme de nici un fel.
Apoi toate aceste modificari ce eu am zis, nu te gandi ca face omu asa de capu lui.Nici pomeneala,sunt service care fac astea,alea sunt aprobate,aprobarile alea sau dat pe teste, deci nu te gandii ca isi cocota aia masina de te urci cu scara si nimeni n-a facut teste, nimeni na luat aprobari.
Dar pe om nu intereseaza ce a facut service ala sau cum functioneaza, il intereseaz ca el vrea sa faca lucru ala si il face atunci pe loc.
Deci aia ce s[ui tu bat campii, nu lasa omu sa faca ca is dusi cu pluta.
Referitor la roti, eu am vrut sa pun roti de astea de 21 inch am dus una afara la masina sa pun si atingea de bratele alea de la suspensie putin, deci nau mers.
Dar de mergeau le luam si aia era, acolo pe loc in fata magazinului le si puneam si pleca cu ele asa deci despre ce vorbest tu?
Ce arati tu is doara teorii, eu, tu vezi real ca se poate. Daca tu tot o tii pea ta ca asa zic aia este fix problema ta, dar aia nu inseamna ca tu ori aia au dreptate.
Dreptate au aia care pun in practica si totul este ok.Deci pana la teorie te maninca practica.
Eu nu spuneam chestiile astea daca nu vedeam,daca nu aveam cunostinte,amici prieteni care au asa ceva,deci nu vorbesc doara sa ma aflu in treaba,ori doar din ce citesc pe net,ori ce legi mai sunt pe undeva/.
Cum am zis in RO si in UE acolo este dictatura,dar oamenii nu stiu,asta pentru ca nu au vazut si alte lumi nu au vazut si cum este intr-o lume mai libera si mai cinstita.
Daca acolo te nasti,acolo ramai,vazi numa ce vor aia sa vezi,asculti doara ce vor aia sa auzi.
Deci te las in durerea ta, nu are rost sa discutam, pentru ca tu vii cu vorbe, vii cu texte din legi unde sistemul este unu dictatorial nu conteaza ce spune fabrica, conteaz ce spune politicianu, aia se intampla acolo. Bafta
M-am oprit la primele propoziții. Scrii mult și prost și am impresia ca stau de vorba cu genul ala care are impresia ca se pricepe la orice.
Si da, SUA mai are mult mult pana sa atingă standardele de calitate ale UE in orice domeniu.
Iti arat doara o singura chestie si aia legata de masini.In america mereu inspectia tehnica s-a facut si se face in fiecare an.
In UE la cat timp se faceau inspectiile, sau se fac? Cand verifici o masina des aia ce arata? Altele nu mai ma chinui sa iti arat ca tu ai ochelari de cal, vezi doara ce vrei tu sa vezi.Eu am trait destul timp in RO si in UE acum traiesc si pe aici si stiu cu ce se mananca pe acolo si pe aici.
Unu ca tine care nu a scos capu din RO si ia de bun orice i se baga sub gusa, pierd timpul de pomana cu tine.
Ramai in drumu tau, nu-s curios eu ce crezi tu, sau ce spui.Scuze ca ma bagai in discutie cu tine, pe viitor o sa te ocolesc.Ai un nume pe aici usor de retinut, asa ca trec pe trotuaru alantu de la 1 km de cand o sa te vaz.
E bun si asa rau, mergi pe drumul tau.
Stanmariusvasile întreabă: