Inca nu s-a luat o hotarare in acest sens, sunt doar idei si propuneri. Cum o sa fie exact o sa aflam dupa adoptarea unei legi.
Ce a spus ministrul Mediului poti citi si aici:
http://adevarul.ro/......index.html
E una din propuneri insa nu e nimic oficial. Sa speram ca va fi o taxa destul de mare sa mai filtreze din cazanele intrate in tara
Daca va fi "destul de mare" ii va lovi pe cei cu masini non-euro sau Euro 1 si 2 adica toate Daciile fabricate inainte de 2003-2004, masinile care nu sunt inca istorice dar au spre 30 de ani vechime, Tico, Cielo, etc. Ce se importa acum sunt majoritatea EURO 3 si 4 chiar daca au 15 ani vechime. Daca sunt in stare tehnica buna au parametri de siguranta si poluare peste cele de care am amintit. Nu vechimea parcului auto e o problema in sine cat starea tehnica reala a vehiculelor din circulatie.
Eu am audi a4 b5 din 99, 1.6 (101cp). Masina e euro 2. Desi este veche, sunt atasat de ea si este foarte intretinuta. In concluzie, nu mi s-ar parea foarte corecta aceasta taxa.
Esti printer putinii care spera acest lucru, si, speri degeaba ))).Va iesi urat daca va fi asa.
Nu va fi impoizit, daca e sa ma iau dupa ce a spus madam ministru.Si va fi platita doar de euro 2.3, 4. O mare prostie, debitata de producvatorii de autoturisme, dornici sa forteze populatia sa le cumpere,, plasticele'', neavand nici macar o legatura cu poluarea.
Foarte adevarat ce spui, sa speram ca asa va fi. Mersi frumos!
Ce teorie a conspiratiei de cacao. De prietene, producatorii vir sa bage pe gat masini noi. Masini care sunt mai sigure, care polueaza mai putin si care in final fac traficul mai sigur. Daca tu nu iti permiti decat un cazan de 20ani nu inseamna ca trebuie sa iti fac guvernul pe plac si sa lase traficul sufocat de toate rablele. A facut o groaza de rahaturi guvernul asta, si asta cu scoaterea taxei a fost un rahat mare de tot, poate il corecteaza
In privinta poluarii, e ca tine. Ca si siguranta, e discutabil. Dar ca si motoare, niciodata nu o sa se compare masinile astea noi cu ce masini au fost.
Normal. Motoarele noi sunt mai performante, mai economice si mai fiabile.
Mai fiabile? Prin fiabilitate se intelege si pretul pieselor, care este mult peste cel al pieselor pentru motoarele de generatie mai veche. In niciun caz nu sunt mai fiabile astea noi.
Nu se intelege si pretul pieselor. Ce treaba are pretul pieselor cu fiabilitatea? Arunca un ochi pe definitia fiabilitatii.
Si logica ta pare un pic stramba... sa consideri mai bun un motor mai vechi pentru ca piesele sunt mai ieftine (pentru ca si ele sunt vechi)
Stiu ce inseamna fiabilitate. Dar degeaba tin mult anumite piese, daca sunt foarte scumpe.
Tu macar te auzi ce spui?
"degeaba tin mult anumite piese, daca sunt foarte scumpe."
ce ai vrea sa fie ieftine si sa le schimbi lunar?
Vreau sa spun ca piesele de origine pentru masinile noi sunt mai scumpe decat piesele de origine pentru masinile mai vechi (si tin la fel de mult). In plus, cred ca tu nu sti ce spui. Traim in Romania, nu toata lumea isi perimite masini noi, sa fim seriosi. Oricum, poti sa zici ce vrei, dar calitatea masinilor mai vechi ramane mult peste calitatea noilor masini "sigure, fiabile, econome".
Motoarele vechi is mult mai fiabile ca cele noi si asta nu incape in nici-d discutie cu dar sau poate.
Cand au construit motoarele mai vechi nu sau gandit la faptul sa le faca consumabile in shimb in ziua de azi toate motoarele/piesele noi is facute cu o maxima de km aprox pana sa se duca asta vo zic cu 100% certitudine, si un exemplu mic la fel si o intrebare e credeti ca un Mercedes E class din 2010> Diesel nu cont capacitatea care o are poate trece de 1m km fara sa te bagi in el? sau orice alt model nou? dar eu stiu sigur ca un Mercedes 124 poate trece peste 1m cu doar schimburile de ulei si consumabile la timp.
AdelinGrigorescu întreabă: