Problemele cu clapetele sunt minime la modelul asta. Iti da eroare pe ele, sau sare tija (si nu observi nimic anormal in mers), cum mi s-a intamplat mie.
Faza cu ruptul si patrunsul in motor se intampla la motoarele BMW, este o particularitate. Acolo este galerie + ansamblu de clapete din plastic, zici ca au lucrat chinezii pentru BMW
La noi e mult mai solida admisia, iar cand se strica ansamblul clapetelor incepe sa sufle pe langa ele, dar nu sar clapetele de la locul lor, nu se rup, plus ca sunt mari, nu pot fi inghitite de motor.
Nu le anula, ca e o prostie. Clapetele alea ajuta motorul sa accelereze mai rapid/sa raspunda mai repede la "pedala".
Iar mie personal imi influenteaza enorm pornirea. Doua ierni am avut pornire greoaie, cu fum alb. Dadeam cate 3-4 chei lungi si nu reusea sa ramana pornita. Am verificat bujii, am verificat si curatat injectoarele, am desfacut si ECU... Tarziu am realizat ca sunt chior, iar tija de pe clapetele swirl era sarita. Am pus-o la loc si si-a revenit pornirea instant, plus ca se simtea mai bine motorul (cu ea pusa), accelera mult mai usor. A mai sarit de cateva ori si am pus tija aftermarket chinezeasca, cu oringuri in ea si nuturi metalice, care nu mai sare.
Dupa experienta asta mi-e clar ca e o prostie sa le anulezi. Mie cu siguranta mi se blocau deschise, la fel ca in cazul unei admisii cu clapetele anulate, iar efectele erau negative.
Totusi, un prieten si-a anulat clapetele montand acel kit de dopuri, si zice el ca nu are probleme cu pornirea.
Sfatul meu: daca nu ai probleme cu ele, nu le anula. Iar daca vei avea probleme, repara-le, nu le anula.
Si inca un sfat: nu stiu ce ulei ai pus pana acum, dar motorul meu a intinerit de cand am inceput sa ii pun Ravenol HLS. Se regenereaza foarte rar, EGR-ul si admisia nu mai trebuie curatate mecanic, raman curate in mers.
Vorbesc despre motorul 1.9 150cp intalnit pe Fiat/Alfa Romeo/Saab/Opel. Il detin de 5 ani si il cunosc de vreo 15.
Nu stiu daca am probleme cu ele sau cum sa mi dau seama daca am dar mi e teama sa nu se rupa si sa patrunda in motor
Am cumparat o recent si am observat cand sta pe loc uneori si o acelerez nu trece de 2000 de ture si nici turbina nu incarca si dupa vreo 10 min isi revine
Problema pe care o ai tu s-ar putea depista la o diagnoza + constatare. Poate fi ceva de EGR, debitmetru, geometrie variabila sau injectie. Se mai duc regulatoarele de pe pompa de injectie.
Okay, procesul e complicat daca e pe injectie ceva?
Constatarea e destul de complicata, trebuie diagnoze in mers, desfacute componente... Eventual si proba cu piese din dezmembrari.
La un Saab a durat 2-3 saptamani, curgea pompa si s-a inlocuit cu alta buna, dadea eroare un senzor, s-a inlocuit cu altul defect, apoi cu unul bun, a aparut alt simptom, si pana la urma erau doua regulatoare defecte + un senzor. A trebuit sa stau cu diagnoza pe ea kilometri buni, si sa probam multe piese.
Unele au regulator pe pompa + regulator pe rampa, altele au doar regulatorul de pe pompa.