Sa zicem ca e înfundat, ar trebui ca masina sa nu se tureze cand o accelerez din cauza asta?
Daca au cazut spre 0 ceasurile desi motorul mergea constant, aia e alta problema. Pot fi ceasurile de vina, mufele sau ECU.
Faptul ca nu porneste se verifica fizic: compresie motor, presiune benzina, stare bujii. Pe diagnoza se verifica doar daca functioneaza imobilizatorul, senzorii de turatie, si eventual daca e la punct motorul.
Ala care s-a uitat la masina clar nu e mecanic.
Acul de la turație murea cand o acceleram tare si după nu mai aveam treaba cu ea, aparea si senzorul de ulei după ce murea turatia. Cat timp turația mergea imi facea urat masina. Cand imi moare turația in mers si o scot din viteza imi moare motorul cu totul, cand o bag iar in viteza si dau drumul la ambreiaj se aprinde motorul si isi revine turatia. Sper ca ai înțeles
Da,dar sonda lambda este considerata un consumabil si acesta desi foarte putini romani stiu, se schimba la un numar de km sau cand se infunda
Am schimbat sonda, dar tot degeaba, țin sa mentionez ca mereu aparea "emission workshop", deci ar trebui sa aiba treaba intr-un fel
Nu prea se infunda, el se schimba atunci cand masoara valori naspa, iar la masuratori iese decalibrat. Nu se schimba aiurea.
Deci se oprea motorul, asta zici.
Atunci ceasurile si ECU probabil sunt ok, mergi pe scanteie, alimentare si compresie.
Trebuie verificata si distributia, problema ta ar putea indica un motor sarit de la punct.
Eroarea de sonda lambda apare imediat ce motorul nu mai merge bine, nu inseamna ca s-a stricat senzorul.
Nu m-am referit ca la el e buba sanda ci faptul ca sonda oxigen ci la faptul ca au si ele un termen de viata ca si ambreiajul de ex.
Pe de alta parte cand sonda este defecta indica valori gresite catre ECU si de obicei infunda si catalizatorul, un alt simptom este ca creste consumul!
Referitor la problema lui, da, ar putea fi distributia montata prost cu un dinte sau cu cm sau cum s-o numi, dar distributia montata defectuos nu da si simptome precum: masina merge in 3 pistoane? Moare motorul din senin mai ales la rece etc
De verificat si injectoarele cat si bobina inductie.
Eu sunt si eu habarnist doar ce am mai invatat putine chestii de-alungul timpului, nu-s mecanic nu am scoala in domeniu, ce am mai invatat stand printre samsari si epavele lor
Cand e decalaj mic, pana pe la 2 sau maxim 3 dinti de curea, merge prost, se accelereaza greu, porneste greu, iese benzina cruda pe esapament. Iar de la mersul lui cu viteza, daca e cureaua mai batrana, se poate sa se fi decalat.
Pe langa ce am mai zis, miroase foarte rau a benzina si oscileaza turatia, cand porneste ajunge la 2000 turatii din prima si scade la 700 si dupa 1-2 secunde oscileaza intre 700-1000
Sunt multe chestii de verificat, poate fi chiar si slapeta de acceleratie.
Apeleaza la un mecanic mai bun, de preferat particular.