Dieselurile cu injectie indirecta porneau greu si vara, daca nu mergeau bujiile.
La injectia directa (adica de prin 1997 incoace), pornesc binisor si fara bujii, dar vorba ta, mai zgomotos, eventual cheie mai lunga.
Am gasit multe motoare de Ford 1.8 TDDI, cu toate 4 bujiile arse, iar masinile porneau la a doua cheie normala la -20 de grade. Deci nu prea era o problema.
Bujiile sunt conectate printr-o serie de relee sau chiar module, care in general alimenteaza la punerea contactului cateva secunde continuu (vreo 30 de secunde), apoi intermitent, pana cand motorul atinge o temperatura de functionare decenta.
Indicatorul galben de bujii, la masinile dupa 2000 reprezinta doar timpul recomandat de asteptare inaintea pornirii, bujiile merg si dupa acest timp.
Tot la Ford 1.8 TDDI am realizat ca punerea contactului de mai multe ori nu actiona bujiile mai mult, acestea aveau un releu cu temporizare, care nu permitea functionarea bujiilor peste intervalul standard.
Lucrurile astea le-am "descoperit" jucandu-ma cu o lampa de control de 12V, lucru pe care il recomand, daca vrei sa stii daca si cum functioneaza preincalzirea motorului tau.
Cat despre o bujie sau doua defecte, motorul diesel in 4 cilindri poate functiona aproape insesizabil de bine chiar si in 3 cilindri, porneste la sfert daca 3 pistoane aprind motorina corect.
In 2 pistoane porneste la cheie mai lunga. Dar in cazul bujiilor, e suficient sa incalzeasca doua dintre ele, iar motorul va avea explozie suficient cat sa le determine si pe celelalte sa "o ia".
"Intrebarea este motorul porneste si cu mai multe bujii arse?"
dacă a ta pornea, felicitări, ai un motor excelent!
Fiind vorba de un motor diesel este evident ca acesta porneste si daca 1 bujie sau 2 cel mult sunt arse, dar este nevoie de un efort suplimentar...la diesel presiunea din cilindri este responsabila pentru aprinderea motorinei.
Evident se recomanda ca toate cele 4 bujii sa fie inlocuite si nu doar 2 din 4 sau 3 din 4, dar stii si singur asta.
Motorul diesel porneste si daca 1 bujie este arsa!
De pe net luat : Releul bujiilor incandescente este un tip de unitate de control, rolul căreia este de a compara datele venite de la senzori cu valorile calculate de către unitatea de control pentru a ajusta curentul furnizat către bujiile incandescente.
Deci as inlocui odata cu cele 4 bujii si releul, nu este extrem de scump unul aftermarket, original (OEM) poate costa ceva, de ex. la mercedes este scump pe original.
Totusi daca acesta nu a fost inlocuit niciodata pana acum, "specialistii" recomanda inlocuirea lui la fiecare 100k km la masinile diesel, dar nu stiu cati fac chestia asta in realitate!
Am meu cdab porneste si fara bujii, ca sa probezi bujiile iei un fir de la plusul bateriei si atingi capatul de sus al bujiei. Daca face o mica scanteie bujia e ok.
Este bine sa astepti 5 secunde dupa ce pui contactul si apoi sa dai cheie, sa aiba bujiile timp sa se inroseasca.
Am avut un mercedes care nu mai pornea daca avea doua bujii arse.
2 erau arse si ultima care nu am schimbat-o sigur e si aia arsa ca am pus un fir de la plus de la baterie pe capatul bujiei si nu facea nicio scateie. E posibil sa porneasca motorul fara mai multe bujii arse? La mine pornea la sfert si la 0 grade
Mersi de răspuns. Am făcut testul si eu ai dreptate cu tot. Eu aveam arse 3 bujii si pornea la sfert