O tura nu ti-i suficienta s se incarce acumulatorl, ii trebuie cateva ore sa fie turat motorul sa se incarce.
Dar daca-ti aluneca cureaua, posibil sa nu angreeze bine nici alternatorul, ca urmare sa se incarce putin sau chiar deloc.
Ia un voltmetru si masoara tensiunea pe bornele bateriei.
Pornesti motorul, lasi 5-10 minute in relantina, dupa care opresti motorul si masori:
- Daca tensiunea este sub 12V, bateria are celula moarta
- Daca are tensiune intre 12-14V, atunci incarcarea a fost slaba, probabil de la cureaua care aluneca.
- Daca are peste 14V, atunci bateria este buna, dar trebuie incarcat mai indelungat sau incarcat cu un incarcator de la priza.
Daca bateria nu are celula moarta, refaci masuratoarea bateriei dupa 12-24 ore, fara sa folosesti masina (nu dai drumul la motor)
Daca tensiunea initiala a fost peste 14V si a scazut cu mai mult de 2V, inseamna ca ai depuneri de pasta in acumulator sau acid putin, eventual o scurgere de curent prin instalatia electrica. E bine sa apelezi in acest caz la un electrician auto bun, cu experienta!
Nu prea avem noi de unde sa-ti spunem cu exactitate care e problema.
Poate fi un consumator pe care tu nu-l stii, poate fi la fel de bine bateria sau alternatorul defect.
Stanmariusvasile întreabă: