Salut! Da, în general, când faci un retrofit de volan pe Audi A4, de la B6 la B7, sunt câteva aspecte importante de care trebuie să ții cont. Ai dreptate că, având deja un volan cu comenzi, nu ar trebui să fie nevoie să schimbi calculatorul coloanei sau spirala de airbag, dar schimbarea de la dual-stage la single-stage pe volanul nou este o etapă esențială.
În general, pașii pentru retrofit includ:
1. Verificarea compatibilității – Verifică dacă volanul de B7 cu padele și comenzi se potrivește cu conectorii și sistemul tău actual. B6 și B7 sunt similare, dar pot exista diferențe de detalii.
2. Schimbarea volanului – Va trebui să îndepărtezi volanul vechi, să conectezi volanul B7 și să te asiguri că toate cablurile pentru comenzi și padele sunt bine conectate.
3. Dual-stage vs Single-stage – Dacă volanul nou (de B7) este un volan single-stage, iar cel vechi (de B6) este dual-stage, va trebui să adaptezi conectorii pentru a funcționa corect cu airbagul. De obicei, aceasta înseamnă modificarea cablajului și a mufe de la airbag.
4. Controlul și calibrarea sistemului – După montaj, este posibil să fie necesar să faci o recalibrare a sistemului de airbaguri, comenzi și padele. Aceasta poate fi realizată cu ajutorul unui VAG-COM (VCDS), care îți va permite să modifici setările necesare pentru volanul de B7.
Este posibil să ai nevoie de un specialist în retrofituri pentru a asigura compatibilitatea perfectă și pentru a face reglajele corecte ale airbagurilor și ale comenzilor. Unii utilizatori de pe forumurile auto sau grupurile de pe Facebook care se specializează pe Audi pot oferi sfaturi suplimentare sau chiar servicii pentru acest tip de retrofit.
Partea cea mai nasoală e că tu chiar crezi că oamenii nu-și dau seama că bagi întrebările exact așa cum sunt în chatgpt, fă ceva cu viața ta bro.
Fain vorbești cu cineva care încearcă să te ajute. Îți doresc tot răul din lume