| iuli12ct882 a întrebat:

Salut, am un bmw 318 i e46 din 2000, am o problema cu el de ceva timp mi-a crescut nivelul la ulei si uleiul miroase a benzina, parca ar baga benzina in ulei, imi uda bujiile si nu mai porneste trebuie da le desfac si sa le ard dupa porneste imediat, pana le uda iar, care sa fie problema?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ti-ai luat BMW, si acum n-ai bani de service? laughing
Naspa moment!
La o asemenea masina, plina de senzori, incepi identificarea oricarei probleme, cu o diagnoza computerizata. Asta ar fi drumul serios pe care ar trebui sa-l parcurgi.
Acum, taraneala:
Demonteaza filtrul de aer, vezi sa nu fie dezastruos de murdar (inlocuieste-l daca e asa), scoate mufa de la debitmetrul de aer. Curata bujiile, si porneste-o. Daca problema a disparut, debitmetrul e defect, inlocuieste-l, iar pana atunci, mergi cu el deconectat (fara mufa).
Daca nu e asta, demonteaza tubulatura de pe clapeta de aer, si curat-o cu ajutorul unui spray de carburatoare, pana nu mai are deloc negreala pe ea.
Ultima solutie e si prima: daca vezi ca tot prost merge, lasa prostiile si du-te la o diagnoza, sa vezi ce zice motorul, ce nu-i convine.
Ar putea fi sonda dusa, sau catalizatorul incarcat.
Sonda ti-o schimba orice mecanic, si chiar sunt tentati sa te puna sa faci asta din prima, catalizatorul nu prea il curata mecanicii din service-urile mari, majoritatea te pun sa il inlocuiesti, sau habar nu au de ce nu se rezolva problema, dupa ce schimbi vreo 2-3 sonde.
Eu unul am 'operat' cateva catalizatoare, si s-au rezolvat problemele, despre care in service, li se spunea proprietarilor ca "e sonda dusa", chiar si dupa ce au schimbat-o.
La tine ar mai putea fi si un senzor de citire al turatiei.
Fara diagnoza, e ca si cum ai cauta carul in acul cu fan. Verifica filtrul, debitmetrul, apoi mergi in service.

1 răspuns: