Ti-ai luat BMW, si acum n-ai bani de service?
Naspa moment!
La o asemenea masina, plina de senzori, incepi identificarea oricarei probleme, cu o diagnoza computerizata. Asta ar fi drumul serios pe care ar trebui sa-l parcurgi.
Acum, taraneala:
Demonteaza filtrul de aer, vezi sa nu fie dezastruos de murdar (inlocuieste-l daca e asa), scoate mufa de la debitmetrul de aer. Curata bujiile, si porneste-o. Daca problema a disparut, debitmetrul e defect, inlocuieste-l, iar pana atunci, mergi cu el deconectat (fara mufa).
Daca nu e asta, demonteaza tubulatura de pe clapeta de aer, si curat-o cu ajutorul unui spray de carburatoare, pana nu mai are deloc negreala pe ea.
Ultima solutie e si prima: daca vezi ca tot prost merge, lasa prostiile si du-te la o diagnoza, sa vezi ce zice motorul, ce nu-i convine.
Ar putea fi sonda dusa, sau catalizatorul incarcat.
Sonda ti-o schimba orice mecanic, si chiar sunt tentati sa te puna sa faci asta din prima, catalizatorul nu prea il curata mecanicii din service-urile mari, majoritatea te pun sa il inlocuiesti, sau habar nu au de ce nu se rezolva problema, dupa ce schimbi vreo 2-3 sonde.
Eu unul am 'operat' cateva catalizatoare, si s-au rezolvat problemele, despre care in service, li se spunea proprietarilor ca "e sonda dusa", chiar si dupa ce au schimbat-o.
La tine ar mai putea fi si un senzor de citire al turatiei.
Fara diagnoza, e ca si cum ai cauta carul in acul cu fan. Verifica filtrul, debitmetrul, apoi mergi in service.