Cind turezi masina pe loc transmisia nu are legatura, aia sta pe loc, deci se tureaza doara motorul, miscarea nu se duce in spate la transmisie, de aia auzi tu doar atunci cand esti in mers si nu auzi cand turezi cins masina sta pe loc.
Daca este adevarat ce spui ca nu ai engione on, poate gresesc eu, poate ca ala o avea dreptate sa fie de la grup sau ce mai spune.
Sa iti spun sigur cum sta treaba ar trebuie sa vad masina, sa o conduc citiva metri.
Daca grupul ala la spate are ceva, nu se poate intampla nimic grav, eventual poti ramane cu masina in drum.
Dar acolo ai doara ceva pinioane in ulei si aia e tot. Spui ca ai schimbat si acolo uleiul, sa fie ceva pinioane defecte, dar nu vad cum.
Tu spui ai schimbat uleiul la transmisie, nu sa mai auzit acel suierat, ar fi trebuie sa fii de fata sa vezi cum era acel ulei, daca era ca namolul, uneori asa se intampla daca masina este condusa de nebuni, banui ca nu ai masina de noua luata.
O masina condusa necorespunzator se uzeaza la greu, apoi uleiurile se fac ca o pasta, chiar si in transmisie.
Eu la autoturisme normale, conduse normal nu am vazut niciodata sa schimbe careva uleiul, iar la dealer nu schimba nimeni asa ceva, pentru ca nu-i nevoie.
Vezi chestii naspa atunci cand sze defecteaza ceva, asa am vazut si eu la unele masini uleiul ala ca o pasta naspa, dar masinile alea fusese conduse de nebuni sau erau masini grele de munca.
Se aude cand mergi si accelerezi pentru ca atunci miscarea este transmisa de la motor spre transmisie.
Ai putea sa ai problema in alta parte dar tot la transmisie, dar este ciudat ca spui ca nu s-a aprins lumina aia Engine.Transmisia aia are mult electric pe ea, deci orice apare, este transmis catre computerul masini.
Da asa se schimba ai acolo in baie un filtru, ala se schimba, baia nu se schimba doar daca e crapata, fisurata, este doara o tabla, ori daca e din plastic stiu si eu ce or fi facut aia acolo. Se schimba garnitura si filtru aia asa este.
Problema este in spate, la motor nu ai nimic, dar ma gindesc ce sa fie acolo la grupul ala?
Nus mecanic, de as fi poate as avea idee, adica sa am experienta, si mecanicii la fel or sa zica ca vor sa vada masina la fata locului.
Eu am spus de chestia aia cu faptul ca se tureaza pentru ca am intilnit si acolo a fost problema de 3 ori, am intilnit la 3 masini asa, era vorba despre Torque converterul ala ce am spus.La unu suiera, la alelante 2 nu, pentru ca nu se accelera asa de rau.
Trebuia sa fi scos si grupu ala sa vezi cei acolo, poti sa faci asta intr-o zi sau mai putin, dar daca o face mecanicu, depinde cit de ocupat este.
Daca nu-i asa de ocupat, mergi si sa desfaca grupul ala sa vada cei acolo.
Deci este in regula sa conduci, ma refer ca nu patesti tu nimic si nici restul care is pe sosea, in cel mai rau caz se defecteaza de tot cei rau acolo, poti ramane in drum, asta e ce poti pati cel mai rau.
Nu explodeaza masina nu dai peste nimeni, nu are legatura directia cu transmisia, sau cu frinarea masinii, deci ca siguranta pentru trafic si pentru tine nu-s probleme.
Cum am spus acele turatii ar veni de la ambreaj, nu vad la grupul ala ce sa nu cupleze, ala este cuplat tot timpul, miscarea se transmite la roti.
Sa fie rulment spart la spate? Nu stiu banui car face urit roatile, sau roata respectiva.
Daca ar fi sa zic din selenoizi, adica din cutia de viteza, acolo ai selenoizi la fiecare treapta, daca un selenoid de ala nu schimba sa zic ca ar tura motorul mai mult, dar tu spui ca nu ai engine ala on.
Ok deci vitezele ios schimbate de niste selenloizi, adica motorase f mici care au un cui sa-i zic asa ce deschide sau inchide circuitul uleiului prin acele canale din blocu de viteze.
Acei selenoizi is electrici, deci daca unu ar avea probleme, sar aprinde engine ala ce spun la bord.
Selenoizii aia daca s-a dat baia jos ar fi putut sa fie verificati atunci, nu durea mult, poate doar cateva minute sau hai 15 -30 min maxim.
Cum dai baia jos, imediat acolo vezi blocu de viteze, cutia cum zic oamenii, este un bloc de fapt si se vad toti selenoizii, cu cabluri conectate, este f usor, tragi de conectie la fiecare, verifici acei selenoizi, daca au continuitate, stii cas ok.
Banui cas ok odata ce nu-i aprins nimic la bord.Eu nu am stiut ce lumini ai pprinse sau daca ai.
In cazul asta, spui ca ai o saptamana si pleci, ai timp sa umbli la grup, acolo nu stiu, adica nu ma uitai sa vad daca ai cabluri, dar te poti uita tu la tine, bmw meu e din 2014, sincer nu ma uitai pe sub el la grup sa vad daca are cabluri.
Daca la tine nu are cabluri conectate la grup, atunci ar putea sa fie problema acolo. De ce spiun asta? Banui ca si mecanicu a spus asta in baza ca nu ai lumni la bord, deci de nai clabluri acolo daca apare problema nu are cine te avertiza, doaor auzi cand se defecteaza.
Am spus nici nu am idee cum este grupul ala, eu doar daca ajut pe cineva sau se defecteaza la mine la masina, atunci umblu si vad.
Eu am avut cateva masini, toti cu transmisie automata, asa is masinil epe aici, locuiesc in state, la nici una nu am schimbat uleiul la transmisie niciodata nici prietenii, nici cunoscutii si nici mecanicii pe carei stiu nau schimbat pentru ca nu se schimba, cel putin asa este pe aici.
Spun asta la automobile, la masini mici.
O sa ma uit la mine ca nu stiu daca am scut acolo la spate unde e grupul ala, sa vad ca idee de am cabluri.
Stiiu la alte masini ca nu au, am vazut grup la ford, la VW nu am vazut sa aiba cabluri, ba la ford eram acolo cand au desfacut, pentru a schimba ceva frine trebuiau sa dea jos ala
Sincer sintem depasiti, recunosc, eram sigur ca ai engine on, dar uite ca ma inselai.
Ar mai fi totusi sa faci ceva. Ai un scaner cumva? Sa scanezi masina sa vezi daca e totul ok? Sincer eu nu prea am incredere in masinile din ro, acolo orice este posibil, ca unia sa scoata leduri becuri din bord.
Nu e cazul la tine pentru ca spui ca atunci cand pui contactl se aprinde, deci esti in regula, ai spus ca asa este normal, da asa este normal, engine sa fie on la contact apoi sa se stinga cand pornesti.
Mergi si desfa grupul si vezi cei inauntru, nu stiu exact cit dureaza, banui ca trebuie dat jos cardanu, planetarele, e ceva de munca, dar cumva tot trebuie sa repari.
Imi pare rau ca nu a fost ce ma gindisem, spre sa rezolvi, as fi curios daca afli, sa revii pe aici si sa spui care a fost problema.
Verifica cutia si mai verifica rulmentii. In special cei de pe fata. Mergi la alt mecanic.
''Se poate intampla ceva rau pe autostrada daca rulez cu grupul defect?'' Poti ramane in drum.
Ai povestit pe aici ce simptome ai tu la masina, dar nu ai spius absolut nimic despre luminile de la bord, alea aprinse. Deci ai check engine ala aprins in bord sau alte lumini de averitizare?
Te avertizez ca raspunsul meu o sa fie cam lung ca si intrebarea ta
Problemele as putea sa zic de la ce apar, cas sigur 100%, dar mai intii sa spui tu daca ai chek engine ON.
Despre ce este vorba la problema cu turatii? E dus ambreajul, mai exact scapa presiune, s-a dus ceva garnituri, deci va trebuie sa repari acel ambreaj, sau torque convertor cum ii spune in engleza.
Tu singur nu il poti repara si nici mecanicii, ala trebuie dus la o frima care se ocupa cu asa ceva, este sudat, ala se taie, se scot toate turbinele din el sau cum le mai numesc, se inlocuiesc toate garniturile, se inlocuiesc si placile de frictiune, se sudeaza la loc si se monteaza iar la masina.
Sau ai putea sa pui unul nou, asta daca iti permiti, ori unul folosit, dar care sa fie bun, si sa iti dea garantie la el acolo de unde cumperi.
Problema cu suieratul tot de acolo vine, suiera fluidul din transmisie cand trece pe linga acea garnitura dusa, sau prin placile alea de frictiune.
La o transmisie automata cam asta se duce, mai ales la automobile, stiu si eu un ambreaj la un milion sau cate or fi, ai avut tu ghinion ca s-a dus la tine garnitura aia, sau placultele alea.
Ca sa stii despre ce vorbesc, trebuie sa vezi un desen cu acest tip de ambreraj numit Torque converter sa stii cum functioneaza.
Ca idee, este un ambreaj umed, adica acolo ai cateva turbine, mai exact vreo 3, dar care nu se ating una pe alta, deci nu ai deloc frecare.
O turbina este legata de motor prin volanta, deci se roteste tot timpul, alta este legata de transmisie, iar aia din mijloc nu mai stiu exact unde este prinsa dar ea schimba unghiul sub care este aruncat acel fluid de turbina dispre motor.
Tot acest ansamblu este pus intr-o carcasa metalica.Intre turbine si carcasa asta, cit si pe axul unde sunt, au ceva garnituri, ca acel fluid sa mearga doara prin acele turbine.
In afara de aceste turbine, unele is numite altfel dar noi le spunem turbine, mai exista placute de frictiune, care sunt fixate pe axul acestui ambreaj, ca cele din ambreajul uscat, doar ca stau in acel fluid.
Acest tip de ambreaj pana la viteza de 60 km la ora foloseste doar acele turbine pentru a transmite miscarea de la motor spre spate la transmisie, deci in acel ambreaj nu exista in momentul ala nici o frecare, miscarea de la motor catre spate este facuta prin acel fluid miscat de acele turbine ce am aratat mai sus.
Daca vrei o comparatie, este ca si cum tu ai pune 2 ventilatoare de astea pentru aer fata in fata, dar fara sa se atinga.Unu il bagi in priza si o sa vezi ce se intampla, primul ventilator va sufla aer si va roti si pe cel care nu este bagat in priza, deci transmite miscarea prin aer celuilant ventilator.Cam asa ceva se intampla si la acest ambreaj, doar ca aerul este inlocuit de fluid de ulei spus asa mai simplu.
Din exemplu ce am arata, vei avea viteza diferita la cele 2 ventilatoare., cel bagat in priza se va roti mai rapid decat celalant.La acest ambreaj pentru ca cuplu sa fie 1la 1 sa mai bagat inca o piesa, un fel de turbina care mareste viteza uleiului aruncat de turbina miscata de motor, astfel incat compenseaza si raportul ajunge undeva la 1 la 1 ca acesta ansamblu sa fie eficient.
Cind viteza depaseste 60 la ora, atunci se cupleaza acele palci de frictiune, adica placa pe placa, transmiterea miscarii se face atit prin fluid cit si acele placi de frictiune.De ce? Pt ca la viteze mari, nu se mai poate face acel raport de 1la 1 doar folosind acele turbine.
Asta e in mare ce am spus. Daca ceva garnitura se ciupeste, atunci fluidul ala o ia si pe acolo si cu cit accelrezi cu atit suiera mai tare, se aude cand trece prin garnitura ciupita, sau printre placile de frictiune daca alea sau spart.
De aia ai tu 3 mii de rpm la motor, scapa presiune si miscarea nu mai este transmisa in raport de 1 la 1, motorul sa compenseze tureaza sa poata misca masina, sa o deplaseze.In cazul asta ai consum mare de combustibil, la tine este deja destul de agravata pierderea de presiune.
Scuze ca am scris asa mult, am zis macar sa ai idee cam ce se intampla. Poti cauta pe Youtube si gasesti animatii cum functioneaza un astfel de ambreaj, dar sa cauti in engleza, asa gasesti sigur destule video, animatii, poze.
Deci tu la transmisia aia nu ai nimic, transmisia asta automata nu se strica mai niciodata, ambreajul asta este problema la tine.
Daca masina este un atutoturism, atunci chiar ca transmisia este buna, exceptind acest ambreaj ce am spus.
Mecanicul ce il ai, se pare ca nu prea stie meserie, iti sugerez sa gasesti altul mai bun.
Iti garantez ca problema ta este acest Torque convertor si ca ai check engine on, pentru ca atunci cand se pierde presiune din acest ambreaj, se transmite informatia catre computerul masinii si ala aprinde lumina aia engine.
Cam despre asta este vorba.De schimbat se schimba relativ usor, asta daca meseriasu a mai schimbat asa ceva.
Fluidul ala ai schimbat de pomana, o sa mai schimbi inca odata, atunci cand vei schimba acest ambreaj, pentru ca este acelasi fluid care circula in toata transmisia.
Cum am spus mecanicu nu-i bun deloc, pentru ca prima data el trebuie sa scaneze masina, primul lucru care il face un meserias si chiar tu, este sa te uiti la bord daca s-a aprins o lumina ceva, de avertizare sau Engine ala, daca ai lumini la bord, atunci nici nu te atingi de masina pana nu scanezi, acolo stii sigur despre ce este vorba.
Deci baga ce lumni ai aprinse, ma intereseaza Engine ala daca este ON.
Dar mai mult ca sigur bag mina in foc ca aia este problema
Revino cu ce am spus cu luminile aprinse in bord sinca ceva, daca ai fost de fata cand s-a schimbat acel fluid, daca ai fost de fata cum arata? Vreau sa le arat la uni meseriasi pe aici ca acel fluid este ca nou desi masina este veche, pentru ca fabrica spune sa nul schimbi.
La masini grele care au asa transmisie, acolo da se schimba pentru ca uzura este f mare, dar la berline sau cum le zic romanii, uleiul ala este ca nou, de aia eram curios daca ai fost de fata, sau ai putea sa intrebi pe cel care la schimbat cum era fluidul ala.
La grup si ce mai crezi tu sau alti mecanici nu ai nimic, nu mai umbla pe nicaeri, nu mai arunca cu banii aiurea pe chestii ce nu-s defecte.
Grupul ala ce spui, acolo nu umbli niciodata, nu se defecteaza nimic acolo, nu se schimba nimic acolo, nici ulei nimic.
Eu iti spun pentru ca stiu, aici unde sunt eu toate masinile asa au transmisie automata, am vazut destule, stiu cam ce se defecteaza si la care masini.
Chir acu in primavara asta, un VAN a unui prieten suiera de rupea pamintul
M-a sunat vai ramane in drum, m-am dus am vazut, i-am spus care e problema, i-am spus nu putem noi revolva., A duso la mecanic, ia schimbat ambreajul asta, ia curatat toata transmisia, era fluidul ala asa semilichid, dar asta pentru ca e masina de munca, este facut prost, piese slabe, se uzeaza destul de rapid, fluidul ala se face naspa.
Dar nu acel fluid ia stricat lui ambreajul sor rupt placile alea de frictiune ce am spus mai sus, se intampla cum am zis unu la milion sau la suta de mii .
Am mai vazut la un audi chestia asta, ambreajul asta ciupita o garnitura, dar la ala se accelera motorul dar nu atit de mult ca la tine, dar chiar si asa de putin si tot s-a aprins Engine ala la bord.
De aia zic masina prima data o scanezi, acolo vezi sigur unde este problema.
Nu mi s-a aprins check engine deloc de aproape 2 ani de cand am masina si nici alt martor care sa aiba legatura cu aceasta problema.
Nu am martori aprinsi, check engine se aprinde cand pun contactul si ramane aprins pana pornesc masina, dupa dispare imediat, lucrul asta e normal din cate stiu.
Adevarul e ca eu am venit direct cu dorinta de a schimba uleiul la cutie, era primul lucru la care m-am gandit, nu am fost langa cand s-a schimbat dar cu siguranta este schimbat pentru ca ti-am zis, o saptamana masina nu a mai avut problema asta deloc.
Crezi ca e safe sa merg cu ea de la Bucuresti la sinaia? Cu siguranta nu am timp sa rezolv problema intr-o saptmana.
Si de asemenea chiar crezi ca grupul nu are nimic? Suieratul si acel sunet metalic sunt doua lucruri diferite, care apar in momente diferite. De precizat mai este ca acel sunet care zici tu ca e de la cutie, cel care se aude din ce in ce mai tare cand cresc viteza, nu se aude in momentul cand turez masina pe loc, pe P sau N.
Salut, la intoarcerea din sinaia mi s-a aprins check engine, pe langa ca simptomele de care iti ziceam mai sus cu trepidatia in momentul cand schimba viteza s-au agravat, asta pana cand am oprit motorul, dupa ce l-am pornit a revenit la normal.
Ma rog, am fost la o diagnoza si am identificat insfarsit problema: pompa de benzina