Cred ca problema pe care tu nu ai luat-o in seama, a fost filtru epurator.Recircularea gazelor carter din chiulasa in admisie.Pe aici se poate arde uleiul.Iti spun ca sunt patit, mie imi consuma 200gr/la 250-300km.Sa fi fost in locu tau, verificam, filtru epurator, si desfaceam admisia, si ma uitam daca sunt urme de ulei, pe admisia fiecarui cilindru.E foarte important ce iti zic.
Cum sa bagi ma benzina-n Diesel, ai baut carbid? vrei sa sari in aer?
E motorul obosit, are 10 ani masina... N-ai ce sa-i mai faci.
Baga numai benzina atunci, si testeaza
La Diesel arderea se face direct in piston, la o compresie mult mai mare decat la motorul pe benzina.
De ce crezi ca au pus bujii la motoarele Otto?
Niciodata sa nu pui benzina, multi fac asta fara sa stie ca distrug pistoanele. Si apoi se intreaba de ce scot fum...
Cineva te-a sfătuit prost, bagă la un plin, o sticlă de aditiv pentru diesel, nu benzină.
Apoi trebuia să ne spui dacă observi vreo scădere de performanțe, sau dacă motorul trage la fel, ceva zgomote ciudate etc. Fumul nu ne-ai spus dacă e negru sau albastru.
Desigur, poate fi și turbo de vină, dar pentru că așa e normal, ci pentru că nu mai funcționează normal.
Dacă nu observi nici o problemă în afară de fum, turează motorul de câteva ori până în zona roșie, este posibil ca respectivul fum, să fie doar funingine adunată în evacuare, așa se întâmplă dacă mergi cu motorul subturat.