| Led25 a întrebat:

Salut, am un golf 6 break 1.6 tdi si mi s-a aprins filtru de particule in bord fara check engine, oare se va șterge martorul din bord daca merg cu el pe autostrada 10 min in treapta a 3 a? este si bluemotion

va rog vreau raspuns rapid ca sunt disperat

Răspuns Câştigător
| led88 a răspuns:

Gata! problema rezolvata, am facut fix ca domnul din acest video si mi s-a stins martorul!

https://youtu.be/V9-D0dKKQ0E?si=olvMmmh3PJ_JZAMm

11 răspunsuri:
| KovacsB a răspuns:

Trebuie sa mergi cat de cat constant 20 de min cu 2500-3000rmp dupa ce apa a ajuns la 70 de grade.
Nu este nevoie sa accelerezi prea mult ca o sa-l infunzi si mai rau.

| led88 a răspuns (pentru KovacsB):

Deci sa merg cu a 3 a constant la 2500-3000 rmp?

am mers putin cu a 2 a si a urcat pana la 5000 turatii

si apa cum o fac sa creasca

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La VW de regula exista martor DPF care se aprinde atunci cand isi face regenerarea, SAU atunci cand nu s-a facut regenerarea de mult (a tot fost intrerupta).
Citeste manualul ca sa intelegi ce ai de facut atunci cand se aprinde acel martor. Daca este regenerare in curs, trebuie sa eviti oprirea motorului, si sa mergi in continuare, ca sa ajuti filtrul sa se curete.
O diagnoza te poate ajuta sa intelegi ce se intampla, eventual se activeaza regenerarea din tester si poate scapi de problema.

| led88 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu am manual la indemana

acum seara am mers 5 minute cu ea la 3000 turatii in a 2 a

martorul are culoarea verde spre galben

o sa ies maine pe autostrada si o sa fac iar procedura asta cam 10 minute sa vad ce o sa fie

| KovacsB a răspuns (pentru led88):

Apa creste singura in 5 minute este deja la 90.
Mergi cu a 4-a sau a 5-a.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru led88):

La nimereala nu prea iese, de obicei. Regenerarea se face doar o data pe zi. Daca se intampla sa inceapa cand tocmai ai ajuns la Lidl si opresti motorul, aia e, ai ratat-o. Poti sa pleci si pana in Franta dupa aia, ca nu isi mai face regenerarea, cel putin jumatate din drum.
Cu 10 minute de autostrada nu faci nimic. Iesi pe autostrada 30 de minute atunci cand ai martorul aprins in bord. Fara sa mai intri pe la Lidl si sa opresti motorul, ca iar o ratezi.

| led88 a răspuns (pentru KovacsB):

Nu pot cu vitezele alea ca nu o sa creasca turațiile la 3000

| led88 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Si daca merg cu a 2 a sau a 3 a la 3000 turatii pe autostrada 30 min crezi ca o sa se stinga martorul ala?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru led88):

Astea-s informatii pentru care ar trebui sa ma platesti, sa pun testerul.
Pe TPU n-am de unde sti ce e cu masina ta.
Ti-am zis sa citesti manualul.

| led88 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Dar am doar brief-uri, brief mare si mic

azi am fost pe autostrada cam 15 minute si tot nu s-a stins, a inceput sa miroasa putin, martorul e tot galben, i-am dat a 3 a si 3000 turatii si 75-80 km/h

nu prea am autostrada pe aici, adica am, da, dar te duci la mama zmeului si nu e niciun sens giratoriu ca sa te intorci.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru led88):

Mergi la un tester.
Nici eu nu am autostrada aici, dar am DPF-ul curat. Nici nu mi se aprinde in bord nimic atunci cand isi face regenerare, doar creste consumul si suna motorul mai agresiv, iar uneori scoate mult fum, sau cel putin miros puternic de incins. Atunci o conduc pe cat posibil peste 3000rpm, pana cand dispare sunetul si scade consumul. Apoi conduc linistit inca vreo 10 minute, sa se raceasca in special turbina, pana sa parchez masina. In total ma plimb cel putin 30 de minute. Dar este euro 4, si nu e VW.
VW avea DPF-urile diferite, se regenereaza mai discret, iar din tester se poate activa la unele doar regenerarea in mers, la altele doar regenerarea fortata.
Tu insa ai putea avea o eroare care sa impiedice regenerarile, asa ca trebuie neaparat sa mergi la un tester. Poate fi si la coltul blocului, cu un posesor de VCDS. Dar trebuie sa afli ce eroare ai.
Intra in comunitati de posesori de VW, ca sa afli exact cum sa-ti intretii masina.