"daca iau piciorul de pe acceleratie ( de la 60 la 50 in 2 3 secunde" - se numeste frana de motor
Daca se aude in mers o franare e de la placutele de frana asa e cand sunt umede, si eu patesc, pun de 5 ori frana mai tare si se evapora apa de pe ele si nu mai scartaie. Cand plec de pe loc iarna se aude o bubuitura la roti ca se ingheata placutele, dupa ce am plecat e ok. E normal daca lasi masina afara in frig.
Eu m-am speriat din cauza franei de motor dupa cum spui, inainte nu era atat de eficienta. Eu stiam ca frana de motor este doar atunci cand dai din superioara in inferioara si nu mai accelerezi. Oricum, inainte sa ii fac distributie si revizia nu scadea viteza atat de rapid. Daca asta ar fi 'cauza', este normal/bine sa se franeze mai rapid dupa ce schimb distributia sau nu are legatura / nu e montata corespunzator cureaua sau alte probleme
Daca cureaua de distributie e montata rau asteapta-te sa ti se distruga de tot motorul in scurt timp, se pot rupe supapele din chiuloasa, praf se face motorul. Dar trebuie sa se auda o bataie constanta la motor si tare si sa dea rateuri.
"Eu stiam ca frana de motor este doar atunci cand dai din superioara in inferioara si nu mai accelerezi" - pai da si asta dar frana de motor face tot timpul cand e in orice viteza si iei piciorul de pe acceleratie, deoarece el tinde sa ajunga la 800 ture care e relanti, daca nu mai accelerezi. Si daca esti la vale face frana de motor ca nu se tureaza la infinit motorul si franeaza.
Cand este ger ar fi bine sa nu tragi frana de mana daca vrei sa nu mergi cu rotile din spate franate.
SDA013 bate campii.
Este limpede ca din cauza frigului ti au inghetat culisantele etrierilor si au ramas rotile de pe spate semiblocate, faptul ca frana de stationare in primele trepte este ''moarta indica probleme la etrieri sau cablul este blocat!
Distributia nu are legatura cu franarea masinii, este o frana de motor in care rotile invart motorul prin transmisie (cutie de viteze) ceea ce nu ne-ai spus este ca nu ai specificat, diesel sau benzina!