Presiunea mai poate fi si de la capacul defect, la vasul de expansiune. Ala regleaza presiunea, adica elibereaza din presiune la o anumita valoare (cand se dilata apa), apoi permite aerului sa intre inapoi in vas, cand opresti motorul, si se contracta apa la loc.
Insa in majoritate cazurilor in care se aduna presiune mare in instalatie, si mai ales atunci cand arunca antigelul (scoate bule de aer prin motor), defectiunea vine de la chiuloasa. Ori garnitura s-a "dus", ori prezoanele nu mai strang corect, ori e fisurata chiuloasa, sau chiar blocul motor.
Blocul motor face fisuri spre exterior, de obicei, nu spre pistoane, deci foarte putin probabil sa fie de la el.
Chiuloasa, sau doar garnitura.
Pe mine m-a lasat garnitura la Passat TDI, temperatura statea la 90, dar aveam presiune pe instalatie, si nu ajungea deloc caldura in interior. Am inlocuit garnitura, insa s-a descoperit ca prezoanele se dilatasera, si nu mai strangeau corect. Au trebuit scurtate, ca sa se poata strange chiuloasa.
Caldura si aerul conditionat functioneaza corect, singura problema este că face presiune in vasul de expansiune. poate fi termostatul blocat?
Cand e termostatul blocat se incinge motorul, dar nu prea se creaza presiune anormala.
Este normal ca sa fie presiune doar pe furtunul cel gros care iese din motor si merge in radiator? adică pe tur"cel de sus"? multumesc de răspunsuri
Prezoanele se înlocuiesc cu unele noi nu se refolosesc cele vechi, și în nici un caz nu se taie ca sa le refolosesti!
Atunci am avut masina la niste mecanici, au pus chiulasa de 2 ori pana au reusit sa o etanseze corect, a doua oara spunandu-mi ca au taiat din prezoane si e ok; nu stiu exact ce au facut acolo, dar chiulasa etansa bine.
Intr-adevar in manual scrie ca se inlocuiesc prezoanele la aproape toate masinile, dar intre timp am facut si eu multe motoare, iar prezoanele "merg" refolosite, daca desfaci un motor care nu este deformat.
Nici macar planari nu am facut, iar rezultatele au fost ok. Se face testul cu sticla, iti asumi riscul si inlocuiesti doar garnitura, de dragul costurilor scazute.
Vorbim bineinteles de carute sub 2000 de euro, care oricum se mai plimba doar local.