O sa ti sa se injunde motorul. Te duci (pe platforma) la un mecanic sa iti curete instalatia
In acest caz se recomanda in plus si o curatare a injectoarelor, a pompei de benzina si a instalatiei, pe cat posibil, pentru a evita deterioarea lor. Motorina arsa in conditiile functionarii unui motor pe benzina, se poate depune pe peretii cilindrilor, pe bujii si pe evacuare, caz in care costurile de reparatie vor fi mult mai mari.Succes si fii mai atent pe viitor.
Sincer cum sa bagi motorina in loc de benzina? nu ai vazunt ca capul de la pistolul de la pompa nu intra in gaura de la rezervor?
Dacă aţi turnat motorină în loc de benzină
Efectul este identic şi în cazul în care aţi turnat motorină în loc de benzină.
Dacă cantitatea de motorină turnată este mare în rezervorul de benzină, atunci motorul nu va funcţiona deloc. Dacă cantitatea de motorină este mică, motorul va avea un randament scăzut, va scoate mult fum, cilindrii nu vor funcţiona în ritmul potrivit, motorul va scoate sunete, injectoarele şi pompa vor fi afectate de motorină. Autoturismul se va comporta de parcă utilizaţi benzină cu cifra octanică joasă.
Efectele utilizării motorinei în locul benzinei sunt mai puţin grave decât în cazul utilizării benzinei în locul motorinei.
„Dacă totuşi autoturismul a mers cu motorină, aceasta trebuie evacuată din rezervor şi din sistemul de alimentare. Trebuie schimbat filtrul de benzină, al cărui preţ mediu este de 150 de lei, şi trebuie de curăţat injectoarele. Curăţarea injectoarelor costă în mediu 400-500 de lei", a adăugat Alexandru Cuzimuc.
Seful Serviciului vânzări al companiei Rompetrol Moldova, Vitalie Rusu, ne-a spus că în cazul în care din vina operatorului staţiilor de alimentare Rompetrol în rezervorul unei maşini diesel este turnată benzină sau invers, reparaţia maşinii este plătită de companie, iar benzina sau motorina este înlocuită cu combustibilul potrivit. „Operatorii de la staţiile companiei noastre sunt obligaţi să întrebe clientul de câteva ori despre cantitatea şi tipul de combustibil cu care trebuie alimentat autoturismul, pentru ca astfel de cazuri să nu aibă loc. Până în prezent nu am avut aşa tip de incidente", a conchis Vitalie Rusu.
La rândul său, şeful Serviciului vânzări al companiei Petrom Moldova, Vitalie Carp, ne-a spus că asemenea cazuri sunt foarte rare în Republica Moldova. „Alimentarea incorectă se poate întâmpla din cauza şoferului, care din neatenţie parchează maşina lângă o pompă de benzină sau motorină şi îi cere operatorului să-i toarne o anumită cantitate de benzină fără să specifice tipul. Totuşi, nu am avut până acum asemenea situaţii", a adăugat Vitalie Carp.
Concluzie
Fiţi atenţi la tipul de combustibil care vă este turnat în rezervor, indiferent de ce afirmă reprezentanţii companiilor de import şi vânzări a carburanţilor. Perseverenţa este principalul factor pentru siguranţa banilor dumneavoastră.
Sursa: http://goo.gl/VC5BHv
Nu face explozie. Banuiesc ca nu mai porneste. trebuie sa golesti toata motorina din rezervor, sa bagi benzina, sa scoti furtunul de la injectoare, sa dai la cheie pana iese benzina. Apoi pui furtunul la loc si mai dai cateva chei, dupa care teoretic ar trebui sa porneasca. Am o nedumerire, dupa 7 km. s-a oprit singura ( ar fi explicabil ca s-a terminat benzina din niste : injectoare, conducta pana la pompa si pompa ), sau ai oprit-o tu?
Cand am calcat ambreiajul s-a oprit masina. apoi i am dat la automat invartea si nu pornea, pornea si se opreea imd. iar acum inverte doar
Maine ma apuc sa scot motorina si sa fac restul
Pai de ce crezi ca fiecare motor are combustibilul lui. Sper totusi sa o poti scoate la capat cumva!
O sa incerc cum au zis colegii mai sus. Pe pompe nu scria ca e benzina sau motorina...
Si nu i-ai luat la rost pe aia de la peco?
Desfaci capacul rezervorului (sub bancheta), bagi un furtun si scoti toata motorina din el. Ideal ar fi sa demontezi rezervorul cu totul, si sa-l clatesti cu 1l de benzina cupa ce il golesti. Apoi clatesti si ansamblul pompa-plutitor (cel mai probabil se tine de capacul dezervorului).
Apoi, cu pompa demontata dar firele/mufa conectate, desfaci primul furtunas de benzina de sub capota, si pui contactul de cateva ori, pana arunca tot de pe el. Montezi pompa inapoi pe rezervor, pui benzina si pui din nou contactul pana ajunge benzina, il lasi sa arunce putina benzina sa se spele.
Atat as sti eu sa-i fac, in injectie nu ma bag. Probabil dupa asta, daca dai cateva chei, pana la urma ajunge benzina si porneste.
Fa macar 20-30km cu ea, si condu mai hotarat, las-o sa se incalzeasca complet si da-i niste talpe. Nu o tura prosteste, dar calc-o oleaca.
Pe pompe, peste tot benzina e cu pistol verde sau rosu, iar motorina cu pistol negru.
Ok acum ma apuc de treaba. Era noapte in peco si nu se vedea pistolul + ca ma grabeam si cum graba strica treaba...