| Daniel072 a întrebat:

Salut,am un opel astra h 1.3 cdti 90 cp cu dpf, intrebarea mea este, pot demonta catalizatorul
pentru curatare, fara sa dau si filtrul de particule jos? Daca puteti sa-mi spuneti si simptomele unui catalizator infundat, la mine se aude infundat motorul si zgomotos de la 2000-pana in 3000 rpm si nu trage cum ar trebui, nici o eroare in bord.

13 răspunsuri:
| xerxes1 a răspuns:

Mai degraba ai filtrul de particule infundat.Eu l-am eliminat fizic si din soft la 100.000 km pe o motorizare identica.
A costat 600 lei cu totul.

| nicusor222 a răspuns:

Salut. Cand intra turbo pe la 1.800 incepe sa impinga mai puternic si atunci masina nu mai rasufla bine, nu mai trage.
Treaba e in felul urmator, se face o curatare pe masina, si se incearca desfundarea lui, dar nu cred ca mai ai sansa, el se va infunda la loc.
Daca vrei totusi sa incerci sa il pastrezi se face asa
Mergi 20 km cu treapta 3 turata numai in 2.500 cand motorul e cald, mai du-te si in 3.000, vezi daca vrea sa mai faca regenerarea lui singura, daca nu, mergi la un atelier unde se face curatarea lui.
Si daca nu merge nici asta trebuie sa ajungi sa il scoti afara, costa 1.500 lei soft si filtru taiat.
Iar cu un diesel nu se merge la economie, la un diesel trebuie sa ii schimbi treptele si 2.800 si din cand in cand o talpa buna pe la 4.000 sa se curate, daca nu sti sa mergi cu dieselul te arde rau la buzuar si nu e fiabil.
Dai talpa, nu merge la consum ca de aia se face asa.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru nicusor222):

La masinile astea cu turbina cu geometrie variabila, "intra turbo" la 1800?hee hee

| nicusor222 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Turbo functioneaza inca de cand se porneste motorul, la masina mea 1800-1900 intra. Acuma fel si fel.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru nicusor222):

Inseamna ca ai turbina cu geometrie fixa. La cele cu geometria variabila (CDTI, vestitul ALH, etc), nu se simte nicaieri ca "intra" turbina, ea face presiune si la turatii joase.

| nicusor222 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Probabil, sub 1.800 nu am ce cauta sa accelers ca nu are viata, peste 1.800 trage de rupe pana la 3.700, dupa iar se moloseste.

| Daniel072 explică (pentru nicusor222):

Nu am mers la consum, ba din contra merg foarte sportiv, acum nu stiu cum a fost folosita masina asta inaintea mea.

| Daniel072 explică (pentru xerxes1):

De cand o am nu am avut o regenerare, cred ca e prea infundat, ca sa mai faca

| nicusor222 a răspuns (pentru Daniel072):

Vechiul proprietar a mers la consum cu ea.
Asa se intampla.
Atunci singura chestie ramane sa il dai jos.
Atelier care se pricepe bine, soft si aia e.
La RAR vezi tu cum treci, ca orice roman tongue

| nicusor222 a răspuns (pentru nicusor222):

AAA si sa nu uit, lucrul asta trebuie sa il faci urgent.
Daca nu il faci ti se duce turbo, si dupa trebuie sa faci si turbo.
Cand se intampla asa ceva nu mai discuti si sari direct, asa pica si turbo si nu ai facut nimic.

| Daniel072 explică (pentru nicusor222):

Acum nu stiu ce sa zic, daca exact sa fie de la aia,, mai avea momente cand merge b ine,, silentios motorul si tragea cum trebuie

| nicusor222 a răspuns (pentru Daniel072):

Daca nu ai martorii aprinzi in bord, e martor special pentru filtru de aprticule si Check Engine.
Mergi cum am zis eu.
Dai talpa treapta 3-a pe un drum unde e drumul drept si sa nu o mai scoti din viteza, ramai constant, 2.500 si fai reprize cu ea si 3.000, 3.500 o mai lasi la 2.500 20 de km si vezi daca isi revine.

| Daniel072 explică (pentru nicusor222):

Vad ca al 3500. 4000 nici nu se aude..motorul.daca vrei sa ma crezi, deci merge mai bine de la 3200-4000,, decat la 2000-3200 rpm,chiar nu stiu de la ce poate,sa fie,o intra turbo tarziu,, nu stiu, masina trage nu scoate fum, sa fie electrovalva defecta,, ceva? nu am erori