| TanaseȘtefan a întrebat:

Salut, am un opel astra h mk5 1.9 cdti 100 cp, pe repede inainte i-am dat dauna totala la stalpul dintre portbagaj si usa din spate si vreau sa schimb caroseria. Am gasit o caroserie dar problema este ca a avut pe ea un motor de 1.9 cdti 120 cp. O sa fie o problema? M am uitat la piese si motor, este la fel. Am observat ca si cel de 150 cp este la fel(pistoane si bloc motor dar cel de 150 cp are 2 axe cu came) pot sa fac acest experiment? Ma gandesc ca este doar programat sa bage mai multa motorina sa aiba 120 cp si sa schimb doar calculatorul. Ms.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La electronica ai nevoie cel putin de un tester op-com (+ coduri PIN si persoana care stie ce face), pentru a programa CIM-ul si cheile caroseriei noi cu ECU tau.
Dar daca porneste cu ECU motorului de 120cp (ceea ce sunt convins ca o sa se intample), las-o asa. Va merge bine cu softul de 120cp, fara riscuri.
Motoarele astea de 1.9 CDTI de la Opel (Fiat/Alfa Romeo/Saab/Chrysler, etc) sunt foarte rezistente, limita lor e undeva pe la 200cp, softurile sunt facute la puterile astea pentru a corespunde normelor de poluare, altfel erau mini rachete laughing

14 răspunsuri:
| ValentinMihai78 a răspuns:

Caroseria este una, motorul este altceva.
Dacă schimbi panourile de caroserie de la stâlpul C la stâlpul D, ce treabă au cu motorul?
E o tablă care trebuie înlocuită, o structură îndreaptată, iar dacă a avut de suferit suspensia, înlocuită și suspensia.

regis
| regis a răspuns:

Nu am prea inteles ce vrei sa faci exact cu motorul, dar clar decat sa te complici cu recarosare, mai bine il inmatriculezi pe celălalt.

| TanaseȘtefan explică (pentru regis):

Faza e ca, masina respectiva nu are motor si de aia vreau sa o pun pe asta de 100 de cai. Ma gandesc ca nu o sa faca contact bine bord-motor sau calculator-motor.

regis
| regis a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Daca pui motorul rau, e recarosare. Calculatorul si bordul (de fapt computerul de bord) e indicat sa fie de la acelasi motor, nu e doar amestecul in joc.

| TanaseȘtefan explică (pentru regis):

Vrei sa spui ca nu o sa mearga sau ce?

regis
| regis a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Computerul de bord poate da date eronate cu privire la consum, iar ECU va da mereu erori. Partea cu ECU am văzut-o la Mazda, unde s-a inlocuit motorul de 1.8 cu unul de 2.0, fara a schimba si calculatorul, nu mai scapa nicicum de erori, oricati senzori a inlocuit.

| TanaseȘtefan explică (pentru regis):

Da ma gandesc si eu la asta dar eu schimb niste motoare care sunt fix fix la fel doar partea de ecu este schimbata, baga mai multa motorina in injectoare(asa cum e si la mercedes 200 si 220 si la 250 dar cel 250 are 2 turbine, motorul este fix fix la fel doar ca prin ecu e programat sa bage mai multa motorina si aer) ma gandesc ca pot sa schimb calculatorul, nu?

| ValentinMihai78 a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Cumpără o mașină întreagă de la început și nu te mai complica cu atât de multă mecanică!
Scumpul mai mult păgubește și leneșul mai mult aleargă, este o vorbă românească.
Plus, gândește-te la reînscriere, motorul are o serie, caroseria o serie, plus adaptările și celelalte, inclusiv frânele, nu uita de ele, sunt cele mai importante de înlocuit, căci e putere mai mare!

regis
| regis a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Ma indoiesc ca e singura setare diferită.

| relian a răspuns:

Treci de la caroserie la motor, ori schimbi caroseria, ori motorul?
Daca pui calculatorul tau pe motorul ala nu va functiona.

De la schimbat caroserie ai ajuns sa schimbi si motorul, asa cumpara alta masina si stii o treaba laughing

Te complici cu improvizatii, care intr-un final te va costa mai mult decat daca luai una intreaga si functionala.

Dar asa cred unia, ca fac ei, improvizeaza, ies mai ieftin, apoi ramin si cu bani pierduti si nici masina sa mearga, asa vei pati si tu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu înțeleg ce vrei sa faci. La început zici ca vrei sa schimbi caroseria, apoi schimbi subiectul la motor.
Ca să faci să funcționeze ce vrei, îți trebuie bani și timp. Și pe cineva care se pricepe să-ți programeze ECU. Nu e asa simplu precum pare.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cel de 120 cp este Z19DT, cel de 100cp mi se pare ca este Z19DTL. Diferente tehnice nu cred ca sunt intre ele, ambele folosesc acelasi bloc motor, cu aceeasi chiulasa in 8 valve. Si turbina cred ca este la fel, difera doar softul.
Sa fiu in locul tau, as alege intre variantele astea:
1. iau masina "donatoare" cu tot cu motor, scot de la un service factura pentru "recarosare", ma prezint la recarosare cu motorul de 120cp si continui spre schimbarea seriei de sasiu, pe aceleasi acte de inmatriculare
2. radiez masina avariata (o vand la dezmembrari) si merg la RAR pentru omologarea celei de 120cp, adica ii fac ei carte de identitate, si o inmatriculez de la 0.

La mine la 1.9 cdti (ala 16v, de 150cp) nu s-a mai trecut seria de sasiu in certificat, deci nu prea mai sta nimeni sa mai verifice motorul.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru TanaseȘtefan):

Daca vrei sa pui motorul tau pe aia, se poate lejer, jugul motor e acelasi la ambele coduri motor. Vezi la fuzete/planetare care e treaba, dar banuiesc ca toate Astrele H au cutia M32; la Vectra exista doua tipuri de cutii de viteza pe 1.9, cu planetare diferite (F40 si M32).

| TanaseȘtefan explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu stiu daca ma stii dar mereu mi ai raspuns la intrebarile mele si mi ai raspuns f bine, fix ce spui tu stiam si eu dar voiam sa fiu sigur/aflu parerea altora.