Încearcă sa oprești motorul cu mașina în mers, după care îl pornești din nou, bagi în 3 sau 4 și accelerezi. Dacă simți turbina ca funcționează, chiar și pentru timp scurt, cel mai probabil ai Egr-ul înfundat.
Alte posibilități ar fi : debitmetrul sau sonda lambda. Pe tester se va vedea de unde este problema.
Turbina funcționează permanent și este controlată de un actuator(sau ceva de genul). Are doar 2 posibile poziții, inchis sau deschis, iar supapele si senzorii se ocupa de toată treaba(sa închidă, sa deschida wastegatul, samd). Sunt mult prea multe variabile de luat in calcul si nu ne putem da cu presupusul, mai bine mergi la un service si iti vor da un diagnostic in cateva minute.
Am aceeasi masina ca a ta. E normal, trebuie reconditionata turbina daca vrei sa traga calumea ca inainte. De multe ori actuatorul nu si mai face treaba bine sau e infundata. Mna la 250 k 300 mii de km ce mai vrei. Reconditionarea va costa 2000 de lei cu tot cu montaj demontaj de pe masina. Ti o curata baietii la bv si va fi ca noua, vor inlocui piese daca este cazul. Eu nu am reconditionat ca passat ul meu e mai mult de tras cu el pe la tara, nu l folosesc mult la drum intins si nu simt nevoia turbinei asa tare
O s-o duc la o diagnoza, am cerut doar o parere pentru a avea o idee, vă mulțumesc mult!
Eu am avut probleme cu turbina si nu se urca acu mai mult de 3000 ture din cauza asta si aveam si martoru engine in bord care se aprindea si se stingea cand vroia el
Da,se numeste celebra eroare limp mode! ca si in cazul utilizatoruli de mai sus turbina necesita reconditionare, desi eu recomand inlocuirea cu o noua turbina, pentru ca reconditionarea tine 6 luni 1 an maxim 2 sa zicem la cei care au noroc si merg 100% corect, dar sunt niste banuti, chiar daca te costa de 2, 5 ori mai mult o turbina noua decat reconditionarea merita daca pastrezi masina o perioada mai mare!
Mai bine du-te si fa o diagnoza, eventual, fa un log in mers si vezi unde e problema.
Te mai pui sa reconditionezi turbina de capul tau si te trezesti ca era valva arsa, sau o conducta fisurata, sa vezi atunci "bucurie" pe capul tau ca ai aruncat banii pe geam.
Revin cu un update. Mașina trage și în ultimele 3 trepte, doar ca uneori, random scade puterea, se turează, dar greu, nu mai are putere. Îi iau contactul din mers, o pornesc, după trage fără probleme. Ce credeți ca e?