| Toni1p000 a întrebat:

Salut. Am un renault megane 2 2006 1.6 16v. Azi mi-a apărut martorul check emission ce ar putea fi pana merg la mecanic?

4 răspunsuri:
| Roxin a răspuns:

Salutare!

Cel mai probabil este sonda lambda sau in caz ușor și fericit, bujiile.

| HUAWEHUAWE a răspuns:

De pe internet :

,, Martorul "check emission" care se aprinde pe un Renault Megane 2 din 2006, motorizare 1.6 16V, poate indica o problemă legată de emisii. Acest martor se aprinde atunci când sistemul de control al emisiilor detectează o anomalie. Iată câteva posibile cauze și acțiuni pe care le poți lua:

Sondele lambda defecte: Acestea măsoară cantitatea de oxigen din gazele de eșapament și ajută la reglarea amestecului aer-combustibil. Dacă sunt defecte, pot duce la aprinderea martorului. Verifică-le și înlocuiește-le dacă este necesar.
Catalizator uzat sau defect: Catalizatorul reduce emisiile de noxe. Dacă este uzat sau defect, poate declanșa martorul. Verifică starea catalizatorului și înlocuiește-l dacă este necesar.
Probleme la sistemul de alimentare cu combustibil: O presiune incorectă în sistemul de alimentare cu combustibil sau o pompă de combustibil defectă pot afecta emisiile. Verifică presiunea și funcționarea pompei de combustibil.
Probleme la sistemul de aprindere: Bujii, bobine sau alte componente ale sistemului de aprindere pot afecta emisiile. Verifică starea acestor componente și înlocuiește-le dacă este necesar.
EGR (recircularea gazelor de eșapament) blocat sau defect: EGR-ul controlează recircularea unei părți din gazele de eșapament înapoi în camera de ardere pentru a reduce emisiile. Dacă este blocat sau defect, poate declanșa martorul.
Probleme la sistemul de evacuare: O scurgere sau o problemă la sistemul de evacuare poate afecta emisiile. Verifică dacă există scurgeri sau alte probleme.
Diagnosticare la un service autorizat: Pentru a identifica exact problema, recomand să mergi la un service autorizat Renault sau la un mecanic specializat. Aceștia pot efectua o diagnoză folosind echipamente specifice și pot determina cauza exactă a aprinderii martorului.
Înainte de a merge la mecanic, poți verifica nivelul de ulei, presiunea pneurilor și starea bateriei. Uneori, aceste aspecte minore pot declanșa martorul. Dacă nu găsești o soluție simplă, consultă un specialist pentru o diagnoză precisă și remedierea problemei.,,

| Toni1p000 explică (pentru Roxin):

E scumpa sonda lambda?

| Roxin a răspuns (pentru Toni1p000):

Depinde de la mecanic la mecanic. Dacă ai pe cineva de încredere, o rezolvi ușor. Sau, mai ai varianta dezmembrărilor dar acolo e cu dus întors. Nu știi niciodată calitatea piesei.