Ideea e urmatoarea, fiind motor diesel rezista la o compresie enorma, ceea ce inseamna ca poate rezista la o putere mult mai mare. In teorie tu poti monta un turbo mai mare (in limita bunului simt) fara mari modificari, necesar fiind sa faci o resoftare a calculatorului care sa adapteze turbo si senzorii masinii noilor cerinte si puterii marite!
Nuh deoarece trebuie dupa aceaa sa modifici raportul de compresie
e de preferabil sa ramai la cel original daca nu vrei sa investesti mult
Raportul de compresie este absolut necesar sa il maresti numai in cazul motoarelor pe benzina! Daca isi ia o turbina capabila sa scoata mai putin de 130cp, in mod sigur nu va fi nevoie sa modifice raportul.Trebuie insa schimbat softul!
Da si nu, motoarele diesel sunt capabile de o compresie mai mare dar un turbo mai mare inseamna o cantitate mai mare de aer ceea ce inseamna ca si pompa de injectie va trebui sa debiteze mai mult combustibil ceea ce nu se face automat, trebuie ori sa modifici softul computerului de bord pentru ca masina sa porneasca ori in functie de cat de mare este noul turbo instalat sa schimbi pompa, softul+alte necesitati, deci da cu softul ai dreptate dar daca doresti sa iti pui un turbo mai mare fara sa faci nimic altceva in primul rand motorul nu o sa iti porneasca din cauza ca amestecul dinter combustibil si aer nu mai e acelasi si daca o sa iti porneasca o sa cresti uzura motorului sau nu o sa iti functioneze corespunzator
ca urmare cel original e cel mai potrivit
P.S. raportul de compresie, raportul amestecului de combustibil se aplica pentru toate motoarele indiferent daca sunt diesel, benzina, etc.
Eu ce iti vorbesc iti vorbesc din practica nu din teorie. Am exemplu un 206 1.4 HDi al unui prieten din Ct. Lui i-a cazut turbina, a montat una capabila sa scoata 90cp (de pe Vw polo), el nu a facut modificare decat la soft si a montat intercooler( 1. 4HDi 70cp, nu are din fabrica) asa a reusit sa duca masina la 124cp (pe dinamometru) pe 1.4, fara a modifica nimic altceva! Motoarele cu turbina cu geometrie variata, din cauza faptului ca trebuie sa functioneze la fel la orice turatie a motorului, au o un raport de compresie mult mai mare decat cel care ii este necesar! Omul isi poate pune linistit o turbina mai mare si sa isi faca treaba! Acum ai dreptate vis-a-vis de reducerea fiabilitatii motorului daca face aceasta operatiune, in cazul care nu da bani pe niste sisteme de protectie a turbinei (dump valve) sau a motorului( debit marit al injectoarelor sau garnituri de chiuloasa sa reziste noilor presiuni) acestea pot cadea si dupa 20-30.000 de km, dar el a intrebat daca poate face aceste modificari fara a face modificari majore, dupa mine intrebarea asta a fost pusa in ideea ca noua turbina ar reusi sa isi indeplineasca scopul de a o inlocuii pe cea veche si de a creste puterea motorului!
Ai dreptate aici dar daca strici motorul o sa fie o investitie putin mai mare
Va multumesc frumos pentru sfaturi!, ma gandeam sa pun o turbina de Seat Leon de 110 cp un filtru sport si m-am mai gandit si la un debitmetru de aer de putere mai mare.
Asta ramane la aprecierea lui, daca merita sau nu! Si am impresia ca daca va pune turbina de pe alt motor 1. 9TDI(cu putere mai mare), nu va avea ce modificari majore sa faca, cu exceptia de a "invata" masina cu noua componenta...
andreidina04 întreabă: