Controleaza furtunele de la turbina spre admisie, sa vezi daca sunt pline de ulei, sau doar putin "unse". Eventual porneste motorul cu furtunul turbinei scos, accelereaza putin, si tine palma in fata turbinei; daca apar picaturi de ulei pe palma, scapa ulei. Daca ramane palma curata, e ok.
De pe turbina cred ca iese un furtun ce pleaca spre intercooler. Asa e la majoritatea masinilor, la Passat nu mai stiu cum e. Pe la ala ar trebui sa verifici.
Probabil asta care vine conectat aici? - https://ibb.co/mGJbvU -
Este pozitionat in jos si nu e vizibil, nu stiu daca pot sa ma uit.
Am verificat si am ulei pe acel furtun. Chestia e ca si inainte aveam. Poate sa fie din cauza ca mi-a intrat iar motorina in ulei, iar acesta pierzandu-si proprietatile, facandu-se mult mai lichid, sa patrunda mai usor prin turbina si sa rezulte asta? Ideea este ca iar mi s-a stricat un injector si nu pot pleca la service cu ea pentru ca face autoaprindere, si cred ca de vina este motorina din ulei(nivelul este peste minim cu 1cm).
Daca prin autoaprindere te referi la faptul ca motorul se tureaza "de nebun", si nu il poti opri din cheie, iar in spate e mult fum alb, atunci turbina ta e de dusa de tot, scapa uleiul in admisie, iar motorul il arde.
Dar e foarte posibila si varianta pe care ai spus-o tu, sa se fi subtiat uleiul ajungand motorina in el de la injector, si din cauza asta sa treaca pe langa axul turbinei.
In prima faza trebuie sa inlocuiesti injectorul si sa schimbi uleiul (ducand masina tractata, ca nu e ok sa mearga motorul fara ulei pur), iar daca problema nu dispare, cred ca va trebui reconditionata si turbina; uleiul 5W40 este comparabil cu motorina la vascozitate, nu ar trebui sa treaca pe langa ax, in nici o circumstanta.
PS: Putin uns de ulei am zis ca e ok, problema e atunci cand intra mult.
Fumul ala probabil e de la motorina nearsa, ce iese din motor, si se depunde pe acel racord flexibil. Rezolva injectorul, cred ca asta e singura problema.
Nu sunt furtune sunt galerii, ma rog furtune groase, sa le zicem asa, ori sunt din plastic ori din metal.Scoti cel mai indicat conducta, galeria care iese de la turbo pe aia sa o controlezi.e groasa, nu controla furtunase care nu stiu ce fac return sau ceor mai fi.Deci galeria ce iese din turbo,aia e ditai teava
Dar se pare ca voi va facezti singuri de lucru, cautati, are joc n-are joc, dao frate la jalea de turbina, daca masina merge ce te apuci tu sa vezi ca are sau n-are joc? Uite asa va faceti de lucru cel putin daca erai mecanic ziceam ca inveti ceva, dar asa iti irosesti timpul si unde pui ca daca te apuci sa schimbi dupa verificarile tale si banii irositi aiurea.
Uleiul doara unge acel ax pe care sta turbinele,nu are cum sa echilibreze nimic.
Acolo pe axu ala este un semering,deci daca cumva ar avea joc sar duce dracu ala siar iesi ulei la balamuc, ori spre evacuare ori spre admisie, ceea ce la tine nu se intimnpla.
Eu odata am scos galwria aia de metal, la mine asa era de metal care iesea din turbo, din unu din turbo, aveam 2 pe fiecare parte, motor in V, am scos teava aia galerie ce mai e sa pot schimba alternatoru, nu aveam pe unde, fara sa dau jos fata.Cand am dat jos galeria aia era acolo cam o lingura sau 2 de ulei,deci pierdea ulei,dar nu mult,daca la un schimb sa zic aveam lipsa juma de litru.
Stau si ma gandesc cum ai vazut tu ca are joc? adica ala montat acolo pe masina ai miscat ce anume sa vezi ca ar avea joc?
Nu cred ca o turbina sa aiba joc,noua folosita,nu ar trebuie sa aiba, parerea mea. Daca are joc in timp se duce de suflet.
Acolo ai ulei sub presiune, ala lubrifiaza axul, iar la presiunea aia sa ai joc nu stiu. Poate o fi cum spui, nu am umblat niciodata la o turbina, nici noua nici folosita.Nu ma leg la cap daca totu e ok.
De verificat conductele astea am spus pentru ca am vazut ulei la mine, deci sigur iesea pe la semeringu din partea in care baga aer.Cand iese ulei pe la sememringu alantu la evacuare atunci e jale scoate fum ca la tren
.
Zuzumilk26 întreabă: