Referitor la model: b7 e reusita, finisaje bune, antifonare, etc. Despre b8, majoritatea s-au plans de o scadere semnificativa a calitatii, are aspect de plastic ieftin, caroseria nu e la fel de insonorizata.
Despre motoare: 1.9 TDI cu cutie manuala, cu siguranta e mai fiabil decat 2.0 TDI cu cutie DSG.
La 1.9 TDI ai de schimbat volanta la un anumit numar de km, turbina la fel, ocazional injectoare, iar in rest doar ulei, curele, fulii, antigel, termostate, furtunase... Aceleasi consumabile interminabile ale unui motor TDI.
La 2.0 TDI probabil vei avea un consum de ulei indiferent ce faci, volanta la fel ca la 1.9, insa turbina mai rapid, fiind la fel de slaba, dar solicitata mult mai tare. Practic diferenta de la 115cp la 143, e aproape toata din supraalimentare. Cutia DSG (automata) e reusita, normal nu ai treaba cu ea, dar in caz de defectiune, e aproape imposibila. In Romania, nu stiu cati mecanici se pricep sa repare o cutie din aia, probabil spre niciunul.
La drum, 1.9 TDI e un motor simplu, probabil cu consumuri mici. 2.0 TDI iti da senzatia de "regele soselelor", mai ales cu cutia DSG, care schimba foarte rapid si corect.
Dupa parerea mea, la un salariu de 3000 de lei, o sa-ti pice greu service-ul celei 2.0 TDI, care poate fi chiar si cu 1000 euro pe an mai scump decat pentru un 1.9 TDI.
O sa ai facturi 'picante' oricum, A4 fiind o platforma destul de sofisticata, cu manopera greoaie si piese consumabile la dublu, fata de un Golf, de exemplu.
Aș dori dacă se poate, și dacă ai sti aproximativ, cam cât m-ar costa întreținerea anuală la mașina cu 1.9 tdi sau dacă mi-as permite din salariul meu?
Mașina am sa o achiziționez din Germania cu ajutorul unui prieten care este mecanic și aștept sa cumpăr mașina ideală fără probleme majore.
Mersi încă o data pentru toate sfaturile și lamurile scrise pentru cele 2 mașini.
Motorul 1.9 cred ca e cu injectia pompe-duse, nu e chiar dificil de intretinut, dar trebuie tinut din scurt. Ar fi undeva la 500 de lei revizia motorului la 10. 000km sau anual, iar la 60. 000km ceva peste 1000lei, cand schimbi si distributia.
Partea de suspensie e mai dificila, cu tot cu manopera poti plati si peste 3000 de lei, daca schimbi tot (telescoape+brate). Dar de obicei ai de schimbat 2-3 brate si doua telescoape, sa zicem, care ajung pe la 1000-1500 de lei, cu tot cu manopera si TVA.
Cel mai scump brat costa in jur de 250 lei de la o marca buna (OE), si are 4 brate in total, parca. Pe spate cred ca are punte, nu prea ai treaba cu ea.
anonim_4396 întreabă: