| AlexisJohn17 a întrebat:

Salut, as dori niste sfaturi de la voi si daca ma puteti ajuta, mi-ar fi de mare folos.
Recent mi-am cumparat un golf 5, 1.4 FSI 90 cai si am cateva chestii pe care as dori sa le mai invat ( prima mea masina ).
La ce turatie se schimba corect masina? Eu in general o schimb cam pe la 2.500 si vad ca e cat de cat turata.
Cam la cat credeti ca este cat de cat optim sa schimb viteza, peste 2.500? Sau chiar sub 2500? Am inteles ca benzina trebuie totusi turata calumea.
2.In rampa trebuie mers si urcat in ture cu masina? Adica atunci cand urc o rampa ceva mai lunga este bine sa o duc sus in ture, gen peste 2.500? Sunt la inceput si nu ca nu cunosc dar vreau sa stiu si ce sfaturi imi dati voi! Multumesc frumos! happy

Răspuns Câştigător
suntserios
| suntserios a răspuns:

Benzinarele le poti schimba la 2500-3000fara nicio problema. Da, panta o urci mai turat pentru ca benzinarele au cuplu mai sus in ture si e nevoie de cuplu la deal

3 răspunsuri:
| Începătorul988 a răspuns:

Salut. Schimba peste 3000ture fiind benzina

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. Masina o turezi cat ai chef. Fiind benzinara cu capacitate mica, e bine sa schimbi dupa 2000rpm, dar nu te opreste nimeni sa demarezi pana la 4000rpm cu treptele 2 si 3, apoi sa mergi constant la 1500 cu o treapta mare.
Iti inveti singur masina, si stii cum sa iti exploatezi motorul, o sa vezi la ce turatii ai cuplul necesar in diferite situatii, etc. Nu te uita la turometru, ca nemtii puneau acolo un ceas de bucatarie, pana nu demult.
Valabil si la punctul 2, pentru inceput urca rampele la turatia la care schimbai de obicei (2500 rpm), iar in timp vezi cat de bine iti trage motorul. Sunt situatii in care inertia te ajuta sa urci pantele fara sa schimbi viteza, sau situatii in care vei urca pantele cu o turatie mai mare (3000, sa zicem). De la 3500rpm e recomandat sa schimbi viteza chiar si la urcari, ca devine deranjant sunetul, si scoti si consum maricel, daca mergi asa constant.
Dar la demaraje, nu te feri de turatiile mai ridicate, ca nu iti afecteaza cu nimic consumul si fiabilitatea masinii.
Dupa ce conduci mult in oras, daca iesi la drum intins, mergi cu treapta a 4-a pe la 3000-3200 o perioada, apoi da-i-a 5-a (sa ma ia de oo autocorectul), ca sa se curete putin.
Masina ta nu are turbina care sa se infunde, insa are catalizator, bujii si supape, care se pot infunda cu calamina, iar drumurile lungi sunt singura sansa de a le curata, pentru ca se incinge tot traseul asta motor-evacuare. Daca mergi putin mai accelerat, o sa simti diferenta in bine dupa aia, masina va fi mai sprintena, mai ales la plecarile de pe loc.

| AlexisJohn17 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mulțumesc mult, ai fost de ajutor!