Benzinarele le poti schimba la 2500-3000fara nicio problema. Da, panta o urci mai turat pentru ca benzinarele au cuplu mai sus in ture si e nevoie de cuplu la deal
1. Masina o turezi cat ai chef. Fiind benzinara cu capacitate mica, e bine sa schimbi dupa 2000rpm, dar nu te opreste nimeni sa demarezi pana la 4000rpm cu treptele 2 si 3, apoi sa mergi constant la 1500 cu o treapta mare.
Iti inveti singur masina, si stii cum sa iti exploatezi motorul, o sa vezi la ce turatii ai cuplul necesar in diferite situatii, etc. Nu te uita la turometru, ca nemtii puneau acolo un ceas de bucatarie, pana nu demult.
Valabil si la punctul 2, pentru inceput urca rampele la turatia la care schimbai de obicei (2500 rpm), iar in timp vezi cat de bine iti trage motorul. Sunt situatii in care inertia te ajuta sa urci pantele fara sa schimbi viteza, sau situatii in care vei urca pantele cu o turatie mai mare (3000, sa zicem). De la 3500rpm e recomandat sa schimbi viteza chiar si la urcari, ca devine deranjant sunetul, si scoti si consum maricel, daca mergi asa constant.
Dar la demaraje, nu te feri de turatiile mai ridicate, ca nu iti afecteaza cu nimic consumul si fiabilitatea masinii.
Dupa ce conduci mult in oras, daca iesi la drum intins, mergi cu treapta a 4-a pe la 3000-3200 o perioada, apoi da-i-a 5-a (sa ma ia de oo autocorectul), ca sa se curete putin.
Masina ta nu are turbina care sa se infunde, insa are catalizator, bujii si supape, care se pot infunda cu calamina, iar drumurile lungi sunt singura sansa de a le curata, pentru ca se incinge tot traseul asta motor-evacuare. Daca mergi putin mai accelerat, o sa simti diferenta in bine dupa aia, masina va fi mai sprintena, mai ales la plecarile de pe loc.