Fiecare model se fabrica in mai multe tari, dar poti afla exact unde a fost fabricata o masina verificand seria ei de sasiu. Asta in cazul in care nu ai incredere in dealer, care la cerere este obligat sa iti furnizeze aceasta informatie.
Lasand insa la o parte marketingul, calitatea unui autoturism nu va diferi insa in functie de tara in care a fost asamblat, pentru ca orice fabrica din lume va respecta aceleasi standarde ca si fabrica "mama". Mai mult, mai importanta decat asamblarea este calitatea pieselor utilizate, ori furnizorii acestora sunt aceeasi, indiferent daca fabrica este localizata in Iran, Turcia, Africa de Sud, Argentina, SUA sau Germania.
Personal am lucrat cativa ani in industria de automotive si pot sa iti spun chiar mai mult: pretentiile de calitate ale producatorilor de automobile sunt mult mai ridicate pentru firmele din Romania decat pentru cele germane. Am avut o situatie interesanta cu un producator suedez, care ne refuza mereu parte din marfa pentru mici neconformitati aparute la transport si foarte usor remediabile. Pentru ca firma mea tinea foarte mult la imagine, s-a luat decizia ca toate livrarile sa se faca via Germania, prin intermediul firmei mama, care isi avea sediul acolo. Din momentul in care s-a lucrat astfel nu s-a mai inregistrat nicio neregula, desi datorita transbordarii probabilitatea aparitiei neregulilor devenise astfel mult mai ridicata. Bineinteles ca acest caz nu a fost unul singular, aceeasi tendinta am sesizat-o si ceilalti producatori, insa cea din Suedia a fost cea mai accentuata.
Revenind insa la intrebarea ta, asa cum am spus, poti afla tara in care a fost asamblata o masini din seria ei de sasiu. Producatorii isi codifica fiecare fabrica, chiar daca au mai multe fabrici in aceeasi tara (de obicei cu o litera, dar uneori si cu o cifra). Aceasta va aparea in seria de sasiu pe pozitia a XI-a, sau mai simplu a VII-a de la dreapta la stanga. Unii producatori folosesc si doua cifre pentru codificarea uzinei (pozitia X si XI din seria de sasiu).
Notand aceste doua caractere, poti cauta pe internet care fabrica este astfel codificata pentru producatorul respectiv.
Intra pe www.automarket.ro la marcile respective si acolo iti spune exact unde se fabrica modelul. Dar nu-ti face prea mari iluzii, ca nu sunt prea multe marci fabricate la mama lor. Vei avea mari surprize sa constati ca se fac in Turcia, Coreea, sau mai stiu eu...India.
Dac sunt facute in turcia sa stii ca trebuie sa respecte cerintele germanilor stiu ca vw polo este facu la cehi fiat in turcia albea si linea opel ciar nu stiu stiu ca ford sunt facute in germania vw sahra seat alhambra si ford galaxy si zafira in germania am reparat la ceste marci aerul conditiunat si sunt aceleasi caroseri si motoare pe care scria made in germany
Nu te poti lua dupa ce scrie. In primul rand poate fi "made in Germany" doar subansamblul respectiv, dar nici macar de acela nu poti fi sigur. Firma de automotive la care am lucrat eu folosea aceleasi matrite in toate fabricile din Europa. Toate matritele utilizate erau fabricate in Romania, iar pe toate era trecut "made in Germany", acestea plimbandu-se adesea dintr-un loc in altul, in functie de comenzi.
Nu vreau sa intru in detalii, ganditi-va doar la exemplul nostru: Loganul. Acesta se asambleaza la Pitesti, dar si in Rusia, Maroc, Columbia, India, Brazilia, Africa de Sud, iar in Iran sunt chiar doua uzine.
Bună ziua! Nu te contrazic, dar aș dori să-mi prezinți și o dovadă. De ex.o imbinare proasta, ceva neetans, joc la directie, cilindrii puși invers