Altii merg zeci de mii de km cu uleiul lungit cu motorina convinsi ca masinile lor nu consuma gram de ulei, ba chiar dimpotriva, nivelul creste.
Schimba doar uleiul linistit, Hartia aia din filtru nu a patit nimic daca au trecut cateva picaturi de motorina prin ea, a mai curatat-o.
Pai daca a ajuns motorina in ulei clar trebuie sa schimbi si filtrul de ulei iti dai seama.
Dacă ai uleiul impurificat, obligatoriu schimbi tot. De altfel, nu ar strica să faci un plin cu un ulei mai ieftin și să lași motorul să meargă vreo câteva minute, să-l arunci și pe ăla și abia apoi să pui ulei nou. Și filtre, evident.
Din moment ce a pătruns motorina în filtru e clar ca trebuie schimbat obligatoriu. Poti sa nu il schimbi, sa il lasi tot același, masina va merge dar nu iti recomand ceva ce e cu totul absurd.
Daca tii neaparat la acel filtru, il demontezi si il golesti de ulei, dupa care il montezi la loc. Chiar daca raman cateva grame de ulei "contaminat" nu e un capat de tara, el isi va face treaba in continuare. Dar la cat costa un filtru nou, merita sa te murdaresti?